PDA

Vis full versjon : Kan jeg bytte vinduslister?



^ingar^
28/08/13, 01:46
Hallo.
Jeg har en 240 med chrome vinduslister. Jeg har veldig lyst på svarte. (De rundt frontrute og bakruta ja). Har en 240 "delebil" med svarte lister rundt rutene. Er dette noe jeg bare kan bytte over? Eller må jeg ha nye for å få gjort det? Evt hvor får jeg tak i det? Volvo/bilia? bcb? Har sjappa som skifter frontrute for meg de nye typene? Eller blir de gamle brukt om igjen?

Takker for svar. Ingar.

2førr10
01/09/13, 02:50
Bruker ikke opp igjen chrome visst du skifter vindu, da skal det ver svart gummipakning :) har vert med å satt inn nytt vindu med svart pakning på en 242 :) men vet ikke om du kan fjerne chromen.. mulig den er der for å holde ruten, men det må du høre med noen andre

jompa
01/09/13, 11:51
i autoglass-katalogen tror jeg det var 3 eller 4 forskjellige frontruter til 140/240-serien, lurer på om du må ha frontrute fra 92 mod som har ferdig påsatt kant for å sette den svarte gummipakninga fast i da den har ei leppe som skal trykkes i sporet på den kanten. noe tåkete forklaring, eller forstår du hva jeg mener?

^ingar^
06/09/13, 22:42
Takker for svarene her! Forstår sånn ca hva dere mener ja ;)
Bak så klarte jeg å bare rive ut chromeskinna som satt oppi den svarte lista. Ble noe penere, men skulle absolutt hatt den flate/tynne pakningen ja... men da er det sånn at 92+ rutene er litt annerledes i seg selv da? at de har noen fester på selve ruta altså?

Skal selge/kaste den andre bilen, er lista noe jeg burde "dra av" og ta vare på? Eller får man lett tak i ny sånn?

Mvh Ingar.

TurboNoob
07/09/13, 21:13
Hvis lista rundt frontruta er hel, så kan du ta av den og bruke den på den andre bilen. Den sitter bare i klips.

Jeg har skiftet til 91/92+ frontrute påmin 1980 modell 244, så det er ikke no problem.

jabbajohn
11/09/13, 23:30
Sorry for off topic, men er man nødt til og ha de der pyntelistene ? blir det lekasje om man ikke har ? gjelder gamletypen bakluke på 240 Hgv.