PDA

Vis full versjon : Radiatorvifte på full guff & AC ute av drift, V70II 08 D5



Mr-Piano
27/08/13, 21:00
Hei,

Jeg har følgende problem med min V70II 08 D5:
Viften på radiatoren kjører på maks guff kontinuerlig, fra man har startet til man stopper. I tillegg sluttet AC å levere kald luft.

Jeg har hatt den på et lokalt verksted (ikke Volvo), og de trodde det var en temperaturføler på radiator som måtte byttes. AC problemet ble forklart med at det bare var ca 200 gram kjølemedie igjen i AC. Dette ble fylt opp (ca 1000gram). Noe feil på temperaturføler var det ikke, og AC fungere fortsatt ikke.
Nå viser de seg at Volvo har hatt en kampanje på styringsenhet til radiatorvifte, da denne tydligvis inneholder noen svakheter. Og jeg ble da bedt om å kontakte Volvo verkted for å få hjelp med problemet. (Jeg har ikke kontaktet Volvo enda, ville først spørre her...)

Er det noen som har vært borti noe lignende problem?

C.Erstad
27/08/13, 21:10
Kjapt spørsmål... Hvorfor leverer du ikke bilen din inn til noen som kan bilen DIN?
Ikke jalla jalla skru seg i hjel verksted i svingen...

Lever den inn til Volvo så hører du hva de har og si :)
Enklest... Koster gjerne litt mer men lønner seg som oftest :)

De vet garantert om noe. Kan være det er en kampanje på bilen din. Det oppdager ikke Svingen Auto :)

Mr-Piano
27/08/13, 21:20
Kjapt spørsmål... Hvorfor leverer du ikke bilen din inn til noen som kan bilen DIN?
Ikke jalla jalla skru seg i hjel verksted i svingen...

Lever den inn til Volvo så hører du hva de har og si :)
Enklest... Koster gjerne litt mer men lønner seg som oftest :)

De vet garantert om noe. Kan være det er en kampanje på bilen din. Det oppdager ikke Svingen Auto :)

Tja...Det er ikke alle Volvoforhandlere som er så mye bedre enn Jalla-jalla i svingen. Frydenbø bergen har et frynsete rykte.
Men det er neste stoppested.

Litt mer praktisk med et lokalt verksted enn langt inne i bydn;) Det var de som fortalte om kampanjen. Har ikke fått noen melding fra de jeg kjøpte bilen hos (Haugesund)