PDA

Vis full versjon : Bremseskiver fra Biltema.



Kristian s
28/12/09, 14:51
Er bremseskivene fra Biltema så dårlige som enkelte skal ha det til?
Eller er det bare schitsnack?

Trenger nye skiver bak og Biltema sine har mye hyggeligere pris enn Mekonomen.

TeamBørnOut
28/12/09, 16:09
hvis du er heldig så får du brembo. pleier å få det. men er du uheldig kan du få noe skikkelig søppel som jeg fikk på 940n sist.de fungerte etter å ha blitt dreid ned litt. jævlig spesiel overflate på de i forhold til brembo sine fant vi ut

tyggern
28/12/09, 21:19
Det er ulempen med biltema, du vet aldri hva du får...... varighet. 2dager til 4år.......
Det blir kjøpt der det er billigst... i eksempelvis 10tusen eksemplarer pr.gang...

jonass
28/12/09, 21:49
jeg kjøpte på biltema og de er brembo, ta og dra dit og be om og få sjekket dem, så står det brembo på de

TeamBørnOut
28/12/09, 22:09
står ikke brembo på de jeg har hatt. men kjenner igjen støpemerket til brembo

Kristian s
29/12/09, 00:54
Hvordan ser støpemerket ut? Evt hvordan kan man se om det er Brembo eller ikke?

TeamBørnOut
29/12/09, 05:12
er en liten grop på bremseskiva (i banen til klossen).

Sjakalen
29/12/09, 12:05
Var veldig fornøyd med di slissa de har.

Fighter
29/12/09, 19:41
Har positive erfaringer med skivene, men klossene ville jeg kjøpt på mekonomen eller et annet sted der man får skikkelig vare.

Lightyear
29/12/09, 23:16
Jeg har skiver foran fra biltema nå, de virker helt ålreite. Men nå har jeg kombinert de med keramiske klosser fra EBC ;) Kommer nok til å gå for større skiver snart og derfor er det greit å ikke bruke for dyre skiver nå.
Ingen piping nå, men jeg har hørt at klossene fra biltema kan skrike endel :eek:

A

lyngen
30/12/09, 15:15
jeg kjøpte skiver og klosser der, klossene måtte jeg skyfte ut. men skivene har jeg enda, funker bra de ja ;)

Joakim-G_R
08/01/10, 12:28
er en liten grop på bremseskiva (i banen til klossen).

Dette er "slitemerke", og når dette merket er javnt med resten av skiva er de utslitte. Flere skiver som har dette.

Har hatt biltema-klosser på gamlebilen, det lå ett nytt sett i en delebil jeg kjøpte. Måtte jo prøve, men etter en 2-3 ukers tid, var det abre å bytte til de gamle som jeg plukka av bilen. Glatte, støvet noe helt sinnsykt, og "fadet" fort. Min erfaring med Biltema bremseklosser.

TeamBørnOut
08/01/10, 12:36
det er brembo som produserer de skivene som har den gropa jeg har sett. et skriv til mekonomen (kammerat som jobber der) som beskrev at det var brembo produserte skiver som hadde den gropa. jeg har kun sett det på brembo skiver også. eller som har blitt produsert av brembo/ for brembo. De skivene med dette merket fra biltema har fungert best også :)
Hadde du biltema klosser i 2-3 uker så har du kjørt pent også :D

Joakim-G_R
08/01/10, 12:51
det er brembo som produserer de skivene som har den gropa jeg har sett. et skriv til mekonomen (kammerat som jobber der) som beskrev at det var brembo produserte skiver som hadde den gropa. jeg har kun sett det på brembo skiver også. eller som har blitt produsert av brembo/ for brembo. De skivene med dette merket fra biltema har fungert best også :)
Hadde du biltema klosser i 2-3 uker så har du kjørt pent også :D

Det kan godt hende, at det kun er de som har akkurat den gropa, men jeg mener bestemt at jeg har sett det tidligere også på andre skiver. (Men jeg er også bekjent med at jeg er distre, surrer til tider, og kan også ta feil. Eller nei, ikke feil, misforstår. :) :p )

Trenger jeg å nevne at det var en 360... :p