PDA

Vis full versjon : chip/tuning av v70 tdi



volvo740
27/08/13, 11:00
Har en v70 tdi(140hk??) fra 99.automat. Hva er å anbefale å gjøre for å få det lille ekstra ut av motoren? Jeg tenker ikke på noen store å ville trim operasjoner, men ønsker litt ekstra pga at jeg vil ha litt mer under forbikjøring og kjøring med vogn. Motor har gått 280, så er det skadelig? Lest litt om ppc? Powerboks og vanlig chip. va er best, og hvor får jeg kjøpt? Gjerne link til sider.
Takk

Sagen
27/08/13, 12:36
Anbefaler en ordentlig programmering av motorstyring fremfor powerbox. Har aldri prøvd powerbox selv da min er programmert, men etter det jeg tidligere har lest her på forumet, så kan powerbokser gi mer bryderi enn effekt. Regner med at flere vil dele gode/dårlige erfaringer..

brynna
27/08/13, 19:37
Anbefaler en ordentlig programmering av motorstyring fremfor powerbox. Har aldri prøvd powerbox selv da min er programmert, men etter det jeg tidligere har lest her på forumet, så kan powerbokser gi mer bryderi enn effekt. Regner med at flere vil dele gode/dårlige erfaringer..

Jeg har prøvd på Transporteren, (nesten samme motor) og kan bekrefte det du sier om boksene. STYR UNNA POWERBOKS. I hvert fall når du har automat

Svirre
27/08/13, 21:48
Powerbox er bare et lureri for dysene. Den gir bare mer diesel og skaper mer problemer over tid. Spesielt for de med automat. Du får mer effekt, men det kokser bare igjen sylindre og turbo over tid siden det ikke blir kompensert med luft. I motsetning så vil pro.tuning være optimalt både for motor og girkassa. Her justeres turbotrykk, dieselmengde etter turtall, samt at girkassa programmeres til å være litt mer "aggresiv". Det er for å kunne få mest mulig utbytte av hk/nm ved pådrag og ved trekking av henger, samt. at det sparer kassa for mye moment på lavt turtall.

martis850
27/08/13, 23:12
Hør med optituning i Trondheim. De kan seg på programmering av motorstyring uten powerbox.

Kodja
29/08/13, 22:05
bsr sine ppc enheter med trimprogramvare er GODT utprøvd! får du på scstyling.no :)
fungerer og fungerer og fungerer. nada tull å svada! alt er gjennomprøvd, benka og testa før det blir sluppet ut.

morpheusbd
30/08/13, 16:38
bsr sine ppc enheter med trimprogramvare er GODT utprøvd! får du på scstyling.no :)
fungerer og fungerer og fungerer. nada tull å svada! alt er gjennomprøvd, benka og testa før det blir sluppet ut.

Mye effekt skal man få ut av den da? Hvordan er prisen? Funker den på min 98 2.5tdi automat også? :)

morpheusbd
30/08/13, 16:41
Finner ikke til 2.5 tdi jeg

Kodja
30/08/13, 19:55
glemte at det ikke var til TDI der :(

brynna
31/08/13, 07:28
Kjør en tur til Namsos Bilteknikk å få tunet bilen. Koster litt, men det blir profft gjort. Suppler med å blende EGR og KN filter. Dette er altså en reprogrammering av hjernen. Alle bilens parametere blir optimalisert.
I forkant av tuningen gjør de en nøye sjekk av bilen. Tenningstidspunkt blir justert +++. Fordel at evt. EGR er blendet og filter er montert før du tuner.

De har oppnådd 30% effektøkning på disse motorene som står i VW caravelle T4. Altså i ditt tilfelle kan du nærme deg 180 HK.

Uansett Powerboks kan de ikke nærme seg dette resultatet annet enn i reklamen. Har testet KCR på denne motoren som står i VW. Skryt om + 30 HK . Fikk kjørt bilen på dynamorulle.... + 18 HK :( Men når det negative er sagt var det mye diesel å spare. 1,5-2 dl/ mil