PDA

Vis full versjon : Volvo144 Starter ikke



Lundbyracing
26/08/13, 20:36
Hei. Bilen min starter ikke. Eller jeg kan kinne og kinne utenom at det skjer noe.
Lørdag kveld gikk bilen fint når jeg skulle parkere. Søndag ettermiddag hvor jeg skulle etterstramme boltene på bunnpanna grunnet oljelekk skulle jeg starte opp å se om jeg ble kvitt oljelekkasjen. Det slapp jeg forøvrig. Så problemet nå er at bensinpumpa ikke går når jeg vrir om nøkkelen. Jeg har 2 bensinpumper liggende, begge fungerer med direktestrøm fra batteri. Når jeg kobler på bensinpumpa(sitter på torpedoveggen) så skjer det ingenting i pumpa.
Jeg fikk i dag tips om å suge på slangen hvor bensina kommer fra for å se om det var der problemet lå. Der kom det såklart bensin.
Så hvor problemet ligger er for meg uvitende. Dette er en 144. 74modell med B200FT motor. Takk på forhånd for svar :D

Tinnsoldaten
26/08/13, 20:47
Sjekk sikringer og rele.

Lundbyracing
26/08/13, 20:54
Etter det jeg kan se er sikringer hele. Men relè er jeg usikker på.. Kan det kobles på direktestrøm på batteri på noen måte?

Etern1ty
27/08/13, 22:22
du må finne ut hvilken kontakt på releet som får spenning fra bensinhjernen. demonter releet og skru av boksen utenpå slik at du kan kikke inni releet, og monter det slik igjen. tving på den ene spola, den som gjør at bensinpumpa går (såfremt pumpa er OK) får vel signal fra hjernen. finn fargen på inn og ut på den spolen, og mål på hjernen på samme ledninger om de får strøm på tenninga på eller ikke

Lundbyracing
31/08/13, 14:30
Okei. Jeg ordnet problemet med direktestrøm fra batteri. Så etter min mening må det nok ligge et ledningsbrudd mellom pumpe og relè. Så nå går pumpa med egen av og på bryter. Problemet nå er at bilen ikke får gnist! Det er nye plugger og coil på bilen. Jeg har sett på TPS og svinghjulssensor. Kan jeg på noen måte sjekke om dette er inntakt uten å måtte få tak i nye deler? Eller om dere har andre tips som kan prøves.. Jording satt på grenrøret og til karosseri. Denne er nå flyttet ned på blokka og på karosseri.
Takk for svar! :D