Vis full versjon : B21FT motor sviver høyt på tomgang
Noen som har noen formeninger om hvorfor motoren på min volvo 242 sviver så høyt på tomgang? sviver på rundt 2000-2500RPM på tomgang. Med en gang jeg starter den og den ikke har blitt skikkelig varm dauer den med en gang jeg begynner å trykke inn spiden. Jeg må pumpe litt for å få opp turtallet på den.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1668.jpg (http://s1156.photobucket.com/user/Kjetil_U/media/IMG_1572_zpsed2cb62e.jpg.html)
Ingen som har noen tips?:) Har godt over og letet etter vakum lekasjer, men kankje noen har noen forslag til hva jeg kan se etter.
Oppfører den seg fornuftig straks den går, eller er det dårleg med drag i den? Bil som har stått lenge?
Har ikkje fått prøvd den annet en på tunet.. Når den ikkje fuske går den værtfal rett opp på fult turtall når jeg spider. Stått lenge ja. Fikk den for noen uker siden og da hadde den stått veldig lenge i california fordi de ikkje fikk den til å starte. Men nå har jeg fått start på den og ingen problemer å kjøre med den når den først kommer seg. Tenkte å tappe bensinen og bytte bensinfilter.
Er det den som var ein av dei siste produserte? I sprakk tok du den rett foran Næss mi ;-)
Det sa han ikkje no om men er jo en 84 model. Kjøpte den av åsmund bøhle, og han sa det var flere som var intresert så er jo ikkje utenkelig at det hva deg;)
Nei, då er det nok ikkje den bilen nei.
Ånei. Hvor fant du den du kikket på?
Den stod i san francisco trur eg det var.
Hei, har du fått svar på dine problemer? Siden jeg har lignende symptomer på min B21FT. Denne er fra 1982.
Hilsen Michael
Hei, har du fått svar på dine problemer? Siden jeg har lignende symptomer på min B21FT. Denne er fra 1982.
Hilsen Michael
Foreslår at du trykktester. Ta av slangen mellom "trykkboks" og intercooler, plugg den og kjör trykkluft inn i en slange som som er tilkoblet manifolden. Spray Zalovann på mistenkelige steder og tett lekkasjene.
Midt på bensinmengdefordeleren er det en banjoskrue. Denne erstattes med en dobbel banjoskrue slik at du kan montere ett 0 - 6 BAR manometer for å lese av det viktige styretrykket som ofte er alt for höyt på kalde motorer med gamle K-jet sprut. For höyt stryetrykk gir mager blanding og problemer på kald motor.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.