PDA

Vis full versjon : knitrelyd fra b230fk. med film!!



robols
26/08/13, 16:35
Hei, har problem med knitre lyd fra b230fk. denne kommer etter 3-4 min på tomgang, eller om eg kjører ein liten tur så motoren blir varm. den holder samme lyd uansett turtall på motor, og knitrer også like masse på tomgang. folk som har vert å hørt mener det kan vere clutch eller svinghjul (disse er hobby mekanikere). Men eg syntes at lyden kommer oppe ifra motoren.
takk for svar på forhånd.

fant ein film på youtube.com som høres ganske lik ut fra 0 til 9 sekunder fra filmen, det er sånn konstant lyd ifra min motor. veldig knitring.

http://www.youtube.com/watch?v=f8t-YArhq_s

henrik940
26/08/13, 16:59
Forsvinner den når du trår inn clutchen da?

robols
26/08/13, 17:25
nei, det gjør den ikkje.

Knallert
26/08/13, 20:04
Vanskelig å bedømme lyd når man ikke har hørt, men noe som lager ulyd (tikkelyd) er når gummidemperne mellom ventiltrykker og ventil blir utslitt.
De går i oppløsning etter noen år.
Og vil tikke mer med varm motor/olje enn ved kald motor.

Men ikke godt å si hva du plages med siden lyden er konstant uansett turtall.

Team Tynner
26/08/13, 20:19
sprekk i eksosmanifold kanskje?

volvo2før
26/08/13, 20:42
Kommer ofte knitrelyder av gamle/sprukne, tørre og slakke reimer. Prøv å stram opp og spray på "belt grip". Ut i fra videoen hørtes det mer ut som hardere tikking..

robols
26/08/13, 20:50
Reimer er sjekka, de er i orden, det er heller ikkje det lyden kommer fra. høres mest lyd oppe med dysene, og når eg legger meg under bilen høres det også godt.
Får sjekke de forskjellige tinga når eg skal heim igjen til helga. Takker for tips :)

robols
27/08/13, 15:36
kan ikkje vere veivaksel posisjons sensor siden motorlampa i instrumentpanelet lyser ? går det ann å feilsøke problem uten å gå på verksted ?