PDA

Vis full versjon : 240racing - 96 855 2.0 T5 - HJELP! Bilen er død.



Sider : 1 [2]

240racing
25/06/14, 17:02
Får man ikke justert det med stanga på wastegaten som på andre biler her a?:P Eller med en boost controller :)
Er også ute etter mer låt i eksosen, så får se hva det ender på tilslutt :)

Laloba
25/06/14, 17:15
Hehe, takke! :)
R fanger skal på, men er litt snau økonomi om dagen så ser helst om jeg finner en som enten er lakkert i min farge allerede. Eller en som bare har bra pris :) Og US blink er også i planene, men BCB har ikke med samme farge på refleksegen på begge sider grunnet feilproduksjon sist jeg sjekket:P Eksos kommer muligens også men det er iorden det som sitter der, og det er da ikke den største piroritet:) Manuellkasse blir ikke montert! Gidder rett og slett ikke bygge om da dette er bruksbilen, og er avhengig av den meste av tiden. Har faktisk vurdert soting av framlamper, men ikke kommet så langt at jeg har fått prøvd^^
Da det gjelder taktrekket så er jeg litt i tankene at jeg skal fikse ett bra V70 taktrekk, da dette er hvitt/lysegrått. Dette hovedsak grunnet at å lakkere alle takdeler ikke vil holde noe er jeg redd for da solskygger osv har slitasje i festet som vil ta lakken.

Men kommer nok mer etterhvert:) Men er så jeg skal flytte om 1 mnd tid eller noe, så blir nok bare småting før den tid.

Har 2 helt nye orginal us blinkers til overs etter resturering.

240racing
25/06/14, 17:55
Sender deg en melding jeg :)

Daniel V
25/06/14, 20:16
Synes ikke det bråket så voldsomt med 3" jeg. :) Hadde jo det på min, og det var bare velstand :) Jeg ville holdt motor original. Mye lettere å få solgt bilen igjen da. Så det hadde stor betydning når jeg solgte min nå :)

Kjør også enkelt utløp, twinpipe er oppbrukt! :) Mye mer sjeldent med et utløp nå omtrent :p

240racing
25/06/14, 20:53
Hehe, er ganske så gira på dobbel utblås men:P Så får se:) Mulig lommeboka bare tillater enkel utblås i starten så :P

twistmaker
27/06/14, 05:21
Feit enkel utblås er p0rno. :) pent å se de med doble også, men som Daniel V sier, er litt for oppbrukt. :p

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Laloba
27/06/14, 18:55
Synes ikke det bråket så voldsomt med 3" jeg. :) Hadde jo det på min, og det var bare velstand :) Jeg ville holdt motor original. Mye lettere å få solgt bilen igjen da. Så det hadde stor betydning når jeg solgte min nå :)

Kjør også enkelt utløp, twinpipe er oppbrukt! :) Mye mer sjeldent med et utløp nå omtrent :p
Hva anlegg kjørte du Daniel?? Enig twin pipe er ikke mote lenger:-))

Cånkård
28/06/14, 17:52
Synd DTM stussen ikke er å få tak i hos Volvo lenger. Er ikke mange som har den :)

Sent fra min U8860 via Tapatalk

Laloba
28/06/14, 20:17
Synd DTM stussen ikke er å få tak i hos Volvo lenger. Er ikke mange som har den :)

Sent fra min U8860 via Tapatalk

Den står på min bil:-) og med litt hard kjøring så griser den til bakluka..bra vinklet røra oppover.

Daniel V
28/06/14, 21:12
Hva anlegg kjørte du Daniel?? Enig twin pipe er ikke mote lenger:-))

Jeg sveisa annlegget mitt selv :)

mrstfu
30/06/14, 12:44
Twinpipe er da ikke oppbrukt. Majoriteten av alle 850 og V70er som tusler rundt jo mildt ihjelkjørte handlevogner hvor guttungen i huset har kjøpt seg loff og satt på enden. Med twinpipe øker hvertfall sannsynligheten for at det er en entusiast som eier den.

That said, så synes jeg FWD passer best med singeleksos, både fordi twinpipe er et typisk AWD-fenomen, men og fordi AWD bakfanger ser helt tullete ut på 850. Og som det sies, et godt sammensatt singelanlegg er som regel både dypereblyd av og mer effektivt enn et twinpipeanlegg.

Laloba
30/06/14, 16:07
Twinpipe er da ikke oppbrukt. Majoriteten av alle 850 og V70er som tusler rundt jo mildt ihjelkjørte handlevogner hvor guttungen i huset har kjøpt seg loff og satt på enden. Med twinpipe øker hvertfall sannsynligheten for at det er en entusiast som eier den.

That said, så synes jeg FWD passer best med singeleksos, både fordi twinpipe er et typisk AWD-fenomen, men og fordi AWD bakfanger ser helt tullete ut på 850. Og som det sies, et godt sammensatt singelanlegg er som regel både dypereblyd av og mer effektivt enn et twinpipeanlegg.

Mange meninger, kjører orginal stuk jeg.Noen biler er veldig bra med twin utblås.Gi meg eit Remus system....

240racing
30/06/14, 20:10
Var mange meninger her ja:P
Men har selv ikke helt bestemt meg hva det blir:) Får se nermere på det da lommeboken tillater det:P
Idag har det blitt bytting av hjullager da det fikk hard medfart tur retur over noe stygt vegarbeid i området.... Har også fått prøvd på Nebula felgene^^ Bilder kommer :)

240racing
02/07/14, 16:38
Her er da bilder fra de siste dagenes jobb :)
Bytting av hjullager, som viste seg å ikke være defekt likevell, eller ikke så dårlig som jeg trodde iallefall. Så blir bytting av endeledd på førersiden også, da det var dårlig, men tight og fint på andre siden.
Må også ha spacere på "nebula" felgene. de subber rundt baut innvendig.

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/107.jpg

Her er dagens handling:) Ble brått USA blink også da jeg førstes var avgårde, og har bra rabatt, så ikke noe å klage på :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/108.jpg

Mangler bare pæreholdere for å koble de opp:) Har fikset 2polet orange pærer allerede :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/109.jpg

Endeleddet blir byttet idag, og mulig jeg spacer ut felgene idag også^^

Daniel V
02/07/14, 18:57
Ikke bruk de skivene fra Biltema, det er ikke bra. Nebulaene dine har vel ET43, som er originalt på din bil. Hvilken dekkdim kjører du?

240racing
02/07/14, 19:00
Hvordan dårlige tenker du da? Så det er riski å kjøre med kontra andre merker av slike spacere?
Dette er kopi 17" vettu, så er ET 49. Subber forran som vist på bildet over her, og bak subber det nesten konstant.
Er noe skeptisk til slite spacere selv, men ble anbefalt det av folk som lissom skal kunne dette på dekkverksted i Gjøvik her.
Dem brukte disse selv skjønte jeg, fordi dem solgte ikke lignende selv.

Daniel V
02/07/14, 20:30
Det er jo en jalla måte å gjøre det på, og blir du stoppet av Statens Vegvesen, så får du også mangel på det. Har lest om flere som har opplevd at disse er så myke at felgen synker inn i dem og så videre, som fører til voldsom risting. Du fjerner jo også en halv cm av grepet på boltene. :)

240racing
02/07/14, 20:46
Såpass dårlige ja:O Jaja, foreløbig må de til bak, forran er det kun ved fult rattutslag det subber, så droppet der, men bak er det ikke kjørbart uten noe endring. Men får heller bytte det ut ved en senere anledning. Ved neste runde med gummi så blir det smalere dekk, og muligens bredde greit med skrudde spacere :)
Hadde bolter som var lengere her, så brukte dem så lengden der går helt fint :)

Daniel V
02/07/14, 22:48
Hva slags dimmensjon kjører du på? Jeg hadde 17" Nebulakopier (de som sitter på bilen til Ovlov86 nå) som jeg kjørte på 215-45-17 og det subbet aldri, selv med 40/60 senk. De var riktignok ET43 da :)

240racing
02/07/14, 22:57
ET 43 på Volans felga med 225-45-17 subbet ikke det heller, men nebula kopi med 225-45-17 subber på innsiden både forran og bak, men kun forran ved fult rattutslag.
Men da er det ET 49 som sagt. men kan leve med det, innerskjermene er allerede ødelagt etter 18" R felga, så de skal nok byttes ut etterhvert uansett :)

Daniel V
02/07/14, 22:59
Med ET49 så blir det mongo ja, da havner jo hjulene midt under bilen :p

Er ET49 originalt på S80, så det er vel der de burde ha vært :p

240racing
02/07/14, 23:02
Helt korrekt :P men de satt på 850 da jeg kjøpte dem og:P

240racing
03/07/14, 22:53
Jaaaaa....
Var gravearbeid på rånerunden, og den ene kanten var ganske bratt/høy, og "Skrap" - "Pang" - "BRØØØØØØØL"
Så var eksosen tvært av rett etter katalysatoren:P Har vist det var litt dårlig, men håpet det skulle holde lenger. Men får fikse det på en midlertidig måte med en skjøt imorgen da ting åpner igjen :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/165.jpg

Ellers så er det noen andre bilder av litt diverse :)

Nytt VS gammelt endeledd da dette ble byttet her om dagen:)
Var å fikk tatt firehjulskontroll idag, fikk justert alt over på den riktige siden:)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/166.jpg

Og så er det ett lite prosjekt jeg lurer på siden jeg har høytalleren liggende:) Må bare få tak på en ekstra dashbordtopp med airbagg som er strøken:)
Men det haster ikke, så blir nok drøyen littegrann enda. For dere som ikke kjenner igjen høytalleren, så er dette den som kunne fåes i dashbordtoppen på x70.
Her er bare høytallerdekselet lagt på toppen for å se åssen det blir :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/167.jpg

Og tok ett bilde av bilen med nebulafelgene nyvasket ista :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/168.jpg

Kommer mer etterhvert som det blir gjort ting. Kommenter gjerne^^

240racing
05/07/14, 11:59
Eksosen er nå lappet, men bare midlertidig. Den durer litt enda, fordi var litt dumt røket, så måtte skjøte den innvendig.
Men får se om det er mulig å bedre det litt, men etterhvert blir det 3" eksos iallefall :) Uten tvil.

240racing
08/07/14, 12:54
Ikke skjedd stort her nå, venter på pæreholderne mine som burde være rett rundt hjørnet:) Så kan USA blink monteres:)
Har også fått pris på 3" eksos av roger på BCB, og det var ikke mye å diskutere på iallefall! Veldig bra pris!:) Så må bare få klora tak på noe mer cash så blire byttet :)

Monsterenergy
09/07/14, 11:12
Får si ifra når du treng strøken dashbord topp. Trur den jeg har liggende her fra delebilen er så god som ny, med airbag og alt :)

240racing
13/07/14, 17:38
Har skjedd litt de siste dagene nå:)
har fått nye USA pæreholdere fra Volvo, etter litt om og men :P
Har også kommet over ett RTI GPS system fra en X70 :) Koblet hele systemet ut av bilen det kommer fra, og planen er å finne ut litt mer ang hva som går hvor fra den ene kontakten som kobles inn i dashbordnettet på bilen, den har 9 stikk, som må kobles inn i min :) men får jeg ikke til det, blir høytalleren som allerede var planlagt montert isteden :)

USA blink montert :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/787.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/788.jpg

Her er hele oppsettet, på bildet mangler det noen braketter for å feste noen av modulene, men de har jeg liggende :) Mangler vel en eller 2 ble det, så fikser festingen til det selv :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/789.jpg

Her er skjermen med antennen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/790.jpg

Her er ettersom jeg har skjønt ene hjernen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/791.jpg

Her er den andre hjernen, og CD-rom :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/792.jpg

Dette er kontakten jeg må få koblet inn i bilen:)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/07/793.jpg

Har også hanskerom med luke til CD-rom klart her, og en dashbordtopp med blåst airbag, men den skal jeg kun bruke som mal for å lage hullet i 850 toppen så alt passer som det skal :)
Tror dette blir tøft om jeg får det til :)

Scania143
13/07/14, 19:33
Er det slik som sitter på 2 generasjon v70
Som kommer opp av dashbordet? Kan jo bli
Spennende om du får det til og funke.:)

Nye skilt hadde gjort seg, løfter bilen ett parr hakk, syns nå jeg. :)

240racing
13/07/14, 20:39
Nye skilt blir det, må bare få ut fingern å bestilt dem:P
Nei, dette er slik som er på 1. generasjon x70 :) Vipper opp sjermen fra dashbordet bare :)

Scania143
13/07/14, 20:46
Kan jo bli spennende uansett;) moro med orginal deler sånn sett..:)
Er vel ikke så mye annet a duppeditter det går å oppgradere på de gamle bilene lenger.:)

Du kan sende Mail, så bare stikker du innom å henter /leverer gamle når du føler for det, fant jeg ut. Haha..

240racing
13/07/14, 23:02
Ja begynner å bli begrenset hva mann kan få til disse enda. Men på den tiden var det mye stasj :) Men GPS kom ikke originalt i 800 serien, så får jeg det til blire tøft! :)
Aha, ikke verre nei:P Får vel snart få fikset det da :p

mrstfu
13/07/14, 23:19
Om du ikke får det til, si fra a. Kunne vært gøy å prøvd seg på en slik en.

240racing
14/07/14, 00:16
Hehe :) Tror jeg blir la det liggende i en eske her om jeg ikke får det til, så kobler jeg det opp i en X70 engang :) Handler sikkert en slik bil etterhvert så:P Og ifølge noen svensker jeg har snakket med er det ganske kurrant å ettermontere i x70 selvom det ikke er opplagt noe der fra før, men du kobler deg lett innpå. SÅ derfor ser jeg for meg at det burde være en grei mulighet for å få det til her også :)
Må bare få tak noen vettuge kabelskostrømtjuver, finner ingen som har disse... mye finere å bruke enn de ordinære strømtjuvene :) slipper mann så mange også, kan da fint koble innn flere ledninger i samme kabelskoen så ødelegger mann ikke tilbehørskontakten i bilen totalt:P Er ofte der mann skal ta ut noe fra så :)

Scania143
14/07/14, 11:04
Får du til og funke får du si ifra hvordan den funker..
Husker den vi hadde i 05 v70, den var treeg.. Nesten billigere og bedre og kjøpe spiller med GPS i nå vøtt..

Men er jo morro når det er orginalt da.:)

Ja vet ikke hva som jeg kan få mere av orginal utstyr på min jeg. Er vel kanskje ikke så mye? :)

240racing
14/07/14, 11:28
Kan vel være noe i det kanskje men:P Får se åssen det er :)
Hva har du nå da? :)

Scania143
14/07/14, 18:40
Mangler vel El stoler, men det vil jeg ikke ha, siden da sitter man noen cm høyere, haha..

Ellers har jeg, kjørecomp, 2 sone klima, ligger klart til ekstralys,, mulig høydejustering på lyktene?
Også El antenne jeg mangler?

Daniel V
14/07/14, 19:16
Den er helt håpløs den navien i x70 :p gammelt og utdatert. Har den som er et hakk nyere i S80en. Elendige greier det også :p

Scania143
14/07/14, 21:11
Den er det ja?
En kamerat har i ny v70 også, 2009 modell, koster vist flesk og oppdatere, og må oppdateres mange ganger. + at vanskelig og bruke..

Bestilte derfor 2010modellen v70 min uten, og har en tomtom med holder.

mrstfu
14/07/14, 21:20
Den er helt håpløs den navien i x70 :p gammelt og utdatert. Har den som er et hakk nyere i S80en. Elendige greier det også :p

Cato: si fra, så gir je deg et tilbud på RTIen.

Daniel V
14/07/14, 21:22
Den er det ja?
En kamerat har i ny v70 også, 2009 modell, koster vist flesk og oppdatere, og må oppdateres mange ganger. + at vanskelig og bruke..

Bestilte derfor 2010modellen v70 min uten, og har en tomtom med holder.

Det er helt håpløst. Jeg kjører også rundt med en annen GPS i hanskerommet, for den originale drar plutselig ut på ville ferder :p Men det er kult å kunne briefe med at man har en skjerm som kan gå opp og ned da :p Dog er vel det den eneste nytten den har. Kan jo ikke bruke TV-funksjonen lenger heller, for analoge signaler ble jo slått av for noen år siden :p

Robert H.
18/07/14, 21:17
Det eneste måtte være å modde inn en Garmin eller TomTom istedenfor skjermen i vippedekslet der.

240racing
19/07/14, 17:37
Det er sant, går jo ann det eventuelt også, bare fikse kabelen, slik at det ikke trenger sigarett uttak :)
Men da jeg får begynt med dette så vi se åssen det fungerer:) Skulle jo tro det er en måte og oppdatere kartene på, eller eventuelt om det er å få nyere cd-skive :)

Scania143
19/07/14, 22:53
Nesten lettere og kjøpe seg en ordentlig CD spiller med navi, Bluetooth, osv, da får du tilogmed TV, handsfree, som Daniel V prata på ikke er mulig og få tv signaler lenger!

Men, sant skal sies, orginal "stæsj" er jo moro, i den forstand

240racing
20/07/14, 00:12
Hehe, var med det da:P men vil etterhvert slenge inn en Premium Sound 2din spiller fra volvo :) Så da får mann ikke gps der :P

Daniel V
20/07/14, 17:36
Den GPSen er så dårlig at det nesten ikke er noe vits å ha den der. Nyeste kartene du får til den er 11 år gamle. Den fra X70 har også duplopiksler på skjermen :p

Nei, takke seg til, sleng inn en ordentlig 2-din. Da får du alt du trenger, samt at det virker. Så kan du bruke plassen oppå der til den ekstra høyttaleren du skaffet. :)

240racing
20/07/14, 21:52
Hehe :) Får se:) Hadde vært arti og prøvd iallefall :) Liker slik stasj så:)

240racing
27/07/14, 13:56
Skjer ikke noe spessielt med bilen om dagen. Fyller bensin i ny og ne, ellers lite:P
Driver å pakker for flytting til uka. Så går nok en stund får det blir noen serlige oppdateringer nå. Må komme iorden i nye leiligheta, og få stelt istand ett hobbyrom eller noe :)

240racing
22/09/14, 23:40
Har har det ikke blitt postet noe på en stund som dere ser. Har flttet, og ting tar tid da det gjelder internettet:P
Bilen har fått noen oppdateringer som grillemblem, V70 håndtak, T5R midtkonsoll, rollo og en SC805 spiller:)
Bilder kommer da jeg får nett, fordi det tar evigheter å legge ut via tlfnettet:P Ikke 3G her engang...
For dem som lurer holder jeg nå til på Rudshøgda/Hedmark.

Har også blitt en bil til på meg,skulle egentlig selges igjen, eller hugges, men ved nermere titt så er den vel for bra til å hugges.
Fant ut dette etter å ha solgt unna noe småtteri, men ikke noe som mann må ha:)
Bilen er en matt rød 89mod 744 GLE med masse utstyr. Sperre, cruisecontrol, 4x elvindu, eltakluke, refleksplate ++ men mangler nå snocapsen mntboks pennehlle derblandt, fordi den skulle jo høgges i starten, og da raste slikt fort unna:P Litt dumt nå kan enn si:P Men klarer meg uten dette uansett :)
Bilen ser ut til å være tilnermet rustfri utenom framskjermene, og bagasjelokket, er også litt på bakdørene på innsiden.
Planen slik det ser ut nå er og få den gjennom EU, noe den skulle vært på i 2011, og så få betalt årsavgiften for i år:) Så blire vinterbil, som blir gjort opp litt etter litt :)

240racing
16/10/14, 23:47
Jeg skal trolig avgårde for å titte på ny bil til helgen. Så denne blir enten byttet bort, eller solgt.
Send eventuelt en melding på facebook (Cato Ringstad) Eller en SMS på 47639230 ved interesse.

240racing
24/10/14, 22:17
Har ikke blitt ny bil, men jeg er fortsatt gira på "ny" bil :) Så om noen er interessert i denne bilen ta kontakt.
Men blir vel dukken opp noen andre småting av endringer på bilen iløpet av vinteren om den ikke blir borte.
Kommer nok en tråd på min 1989 mod 744 etterhvert også. Må bare få internett. Foreløbig gåre bare via steaming fra tf, og det egner seg ikke veldig til å surfe mye på pcn.... hehe :P

240racing
03/01/15, 14:22
Har ikke skjedd mye her i det siste, men litt har jeg da fått gjort nå:)
Ble lei av den originale 2din spilleren som begynte å tulle litt, så kjøpte en ny Pioneer her om dagen:)
Fikk plassert en 12" basser under bagasjeromsgulvet nedi reservehjulet:) Fortserkeren ble skrudd i sideveggen på førersiden da det var best plass der. Må få kjøpt en annen etter hvert som er mindre i størrelse.

Har også handlet inn 3stk Hella Rallye 3003 Compact å montert disse da fultlyset på disse bilene ikke er mye å skryte av.

2førr10
07/01/15, 01:27
Veldig pen 850 du har! :)

Har sittet å lest litt igjennom denne tråden nå, utrolig forandring fra da du kjøpte den! :) Setter stor pris på alle sånne småfiks du gjør på bilen, blir jo meget bra til slutt :)
Tror ikke jeg kunne vurdert å solgt en sånn en om jeg hadde lagt så mye arbeid i den :)

Har forresten handla flere deler av deg :)

240racing
09/01/15, 20:52
Takk for det! :) Bilen har blitt bra den! :) Er nok noen såfeil på den nå, som må ordnes før EU kontrollen om noen mnd:)

Blir ikke solgt ennå, fikk ingen fornuftige bytteforslag, eller bud. Så kosta på bilen mer isteden:P HAHA :P
Men har ikke fått surra meg til å endre overskrift siden jeg knapt har vært inne her siden ingen følger med på denne tråden er det ikke veldig interessant å poste noe serlig heller.
Driver nå om dagen å pusler med ett 740 ustryrsprosjekt:) Ligger i workloggs den også:)

2førr10
10/01/15, 01:41
Hehe, ta heller vare på bien da.. folk taper ofte peng når de selger en bil og har lagt mye peng i den.. :/

Skjønner, er vel noen som følger med her :)

Ja har sett den røde 740'n du driver å pusler med :)
Skal sjekke workloggen :)

240racing
11/01/15, 23:06
Om det er noen som følger med så har de gjemt seg godt:P Gidder ikke bruke noe spesielt med tid på å poste noe her da det ikke er noe respons på det :) Så da må det bli det så blir jeg vel begynnen igjen:)

2førr10
11/01/15, 23:57
Skjønner det godt, alle har vel opplevd dette på workloggen sin.

Jeg får ikke noe varsel annen enn på talpatalk appen på mobilen.. på pc så må man sjekke om folk har lagt inn nye inlegg osv.. har vel kanskje litt med det å gjøre..

vangsfreaken
12/01/15, 00:42
Dere har begge noen tause følgere, så dere må gjerne poste :p


Sent from my iPhone using Tapatalk

240racing
12/01/15, 17:48
Ja, er vel mange som bruker den appen, skjønte itte den helt jegXD
Men i dag fikk jeg mobilt bredbånd så da blir siden brukt litt mer. Blir i alle fall gjort noe med 740en jeg har worklog på her. Den har jeg seter, glasstakluke og nyoverhalt topp liggende til som skal inn:) Samt generel småfiks:) Har også ei girkasse som skal inn i den :)

Har også i planene å få klørne i en BRA 244. Fordi har meste av interiør, felger, elvinduer osv til 240 her. For å få en bil ikke mange har maken til, mest trolig ingen:) Hehe^^

Ellers skjer det vel litt med denne 850en også. Må på eu, så bare jeg får lønning så blire vel mer påkost her også :)

2førr10
12/01/15, 18:44
Syns appen er grei jeg, og enkel å bruke :)
Ja da er det bare å begynne å bruke :)

Blir vel bra den 740n din :)

Bra! Jeg liker tanken din ved å skaffe deg en 244 :)
Jeg har da en 244, ikke mange maken vil jeg nå tro :)

Den 850'n er jo så påkostet og pen nå at den er det vel bare å beholde :)

240racing
12/01/15, 19:30
Har blitt kosta på litt ja:P Er jo egentlig helt idiotisk igrunn:P Er penger mann aldri ser igjen men. Noe må dem jo brukes på og:D

740en blir vel ikke dum:) Er sperre, elvinduer, eltakluke, og skal sette inn i glass, og ny innredning er noe av det som skal i orden før den blir til salgs:)

Har fått samlet inn en del til 240prosjektet allerede og:)
Har en B230E motor i bra stand stående jeg skal konvertere til 240. Tenker grenrør og en annen kam omsær:) Har også C70 elstoler i skinn/alcantara, og baksete fra 240 trekt i samme bekledning, lyse dørtrekk med sølvplysj fra en USA turbo/glt. Disse skal få ny farge. Har også originalt R-sport rattboss, Haag ratt, 4x elvinduer, s. lås, armlene med koppholdere og braketter til 240. samt litt anna diverse stasj her:) Så klør i fingerne etter å begynne, men mangler en bil å sette alt dette i :P

2førr10
12/01/15, 19:39
Hehe, samme med 240'n min.. div pynteting som en egentlig ikke trenger men gøy å ha :D

Nei, blir vel bra den :)

Hehe, bare å lete etter en 240 da :)
Har alt dette i 240'n min, mangler bare et par ekstra tilbehør ting som er vanskelig å skaffe. Først og fremst er det turbomotor som skal fyres opp :)

240racing
12/01/15, 21:42
Har tenkt å gå mot strømmen jeg, så blir sugemotor, men ikke forgasser. skal ha B230E og har ønske om rundt 150HK :)

2førr10
13/01/15, 21:00
Aha, weber eller su da eller?
Med turbo? Uten?
E innsuget er vel et foretrukket innsug?

Hva gjør du for å oppnå 150hk da? :)

240racing
13/01/15, 21:43
hovedplanen er vel helst noe oppsett lignende dette.

B230E blokk, med 13mm råder, nye lagere osv, 405topp, muligens plane 1-3mm, A eller K kam, grenrør og 2,5" eksos, og eventuelt doble ventilfjærer.
Burde ha grei mulighet for å få det da:)
Har en komplett B230E stående nå i bra stand. samt ett ekstra innsug her:) Men har fingerne i det meste fra enda en motor 20 timer en veg unna meg:P Så må vel få tilsendt detta om litt :)

2førr10
14/01/15, 19:44
Ser ut dom du har det planlagt ja :) motorbygging kan jeg ikke så mye av.. ikke innmat biten ivertfall... [emoji14]

Ja, jeg bare lurer på hvordan en får til så masse futt i en b230e..

Hva er b230e oppgitt i hk som normalt egentlig?

Ja da har du å plukke deler fra :) om ene motoren skal ha noe ødelagt/rusta deler eller noe.. :)

240racing
14/01/15, 22:40
Ble litt handling i dag. Fikk hentet 3" downpipe og har halvsatsen liggende. SÅ satse på og få montert eksosen snart. Hentet også nytt girkassefeste på undersiden da jeg mistenker at det er gåent da jeg har en liten klakkelyd.
Satse på og få byttet foring festet de nermeste dagene. Eksoen tar jeg da jeg får tak i en bokk og låne.

Her er downpipen i det minste:)

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/484.jpg

Ang det med motorbygge har jeg nok ikke all verden peil selv dessverre. Har stortsett byttet hele motoren om det har vørt noe galt, men en gang må mann jo lære så da prøver vi:)

240racing
14/01/15, 22:56
B230E av denne 88mod utgaven jeg har er det 131HK i.
Med mine planer og eventuelt shimse bensintrykkreguleringen på den så burde jeg klare 150-160HK :) Ved mer justering er det mulig å få ut over 200HK.

2førr10
15/01/15, 00:07
aha, var ikke klar over at det var så mye futt i orginalt :o

nice! det er vel ikke så vanskelig å få godkjennt heller? om du skal godkjenne :)

240racing
16/01/15, 18:04
Er gode gamle mekaniske innspruten detta som fungerer kjempefint så lenge vakum og gummi osv er i orden:)
den originale motoren skal bli godkjent da volvo sier alle rødblokk 230 går i biler som har det originalt. må omsær bare etterdimensjonere bremser osv.
men med trimmen vet jeg ikke. Men denna trimmen er jo ikke synlig da panseret er åpent ;) Så går det dårlig driter jeg i å godkjenne trur jeg, men skal høre å finne ut av det.

240racing
17/01/15, 19:37
Da har det skjedd litt i dag:)
Byttet festet til girkasse under bilen, og montert 3" fra turbo og helt bak.

Girkassefestet.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/555.jpg

Gamle eksosen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/556.jpg

Og den nye 3" :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/557.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/558.jpg

Kom gjerne med kommentarer og innspill :)

2førr10
17/01/15, 19:55
Skal vel ikke være noe problem å godkjenne b230 motorer i volvoer som har det originalt.. både 200, (300), 700 og 900 har samme blokk med forskjellig topp, mekanisk, elektrisk... disse motorene kjenner jo BT :)
Men ja kan kanskje bli et problem om man åpnet panseret og så med en gang at det var trimmet [emoji14]

Er det den downpipen jeg linka deg på facebook? :)

240racing
18/01/15, 03:43
Nettopp. Nei, ble kjøpen nytt da ingen tok kontakt med noe de sku selge før etter jeg hadde handlet.

Og gleden ble kortvarig i dag..., rundt 03:00 i natt så stoppa jeg langs vegen fordi hørte en unormal knirking fra høyre side forran. Og joda, topplagring for støtdemper er totalt kaputt! revet i tvert av. Så da blire vist skruing før nattskift på søndag. Er ikke gammel heller, bare gått rundt 20.000km siden det ble byttet i 2014.

Bilde kommer.

240racing
18/01/15, 17:51
Her kommer bilder av skadene fra natten.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/607.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/608.jpg

Denne demperstopperen fra Bilstein hadde også begynt å sprekke på 2 steder. Usikker på om den var så dårlig, eller om det skjedde da gummiforingen røyk. Men uansett mener jeg delene burde holdt lengere. er nesten på dagen 6mnd gamle, og sittet på bilen i 20.000km bare.

Skiva med gummi på som sitter øverst under mutteren alt strammes med er også bøyd, på begge sider. den gamle skiva fra 95 sopm satt på bilen er i bedre stand enn den 6mnd gamle.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/01/609.jpg

Oppdaterer da jeg har fått undersøkt om nye deler etter nattskift og noen timers søvn.
Har ikke demontert på andre førersiden da det ikke er røket der, men vurderer det for å se tilstanden på delene.

240racing
11/02/15, 21:49
Har fått orden på ett fjørbein som har bra foring jeg kjører med om dagen. Dette i avvente av at BCB får topplagring fra IPD på lager. Da blir det byttet til det på begge sider.

2førr10
12/02/15, 05:27
Rart det varte så kort da, håper det blir velstand med ipd topplagring, det skal da være i god kvalitet :)

Daniel V
12/02/15, 06:38
IPD sine fjærseter er jo like dårlige. Er jo flere her som har opplevd akkurat det samme med de etter kort tid. Disse er absolutt best å handle på Volvo.

mrstfu
12/02/15, 12:02
Er vel samme topplagring på P2 som på P80? a|ex hadde jo en mindre krise med IPDs HD-lagere, som slapp etter ikke mange kilometerene. Signerer Daniel, kjøp originalt. SCStyling skaffer disse billigere enn Volvo.

a|ex
12/02/15, 12:10
Korrekt. Heavy Duty-fjærsetene til IPD suger, begge mine tok kvelden året etter jeg hadde installert dem, omtrent samtidig midt i Europaturen... Dempertårnet sto i panseret på begge sider, og så sånn ut etter demontering:

http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/784.jpg


Det beste du kan gjøre er å bestille originale fra Volvo, av XC90-typen. Det gjorde jeg, og de skal ha enda bedre holdbarhet enn de vanlige.

mrstfu
12/02/15, 14:40
Så du fikk taggen min, a|ex ? Driver med litt aktiv funksjonstesting her:D

R-M-I
12/02/15, 14:49
Så..hva må man punge ut for de gode fjærsetene? Og hvor kjøper man evt. lager? Skal til å bytte fjærer etter hvert selv. Og greit å slippe å gjøre jobben flere ganger pga. dårlige deler :)

a|ex
12/02/15, 16:12
Så du fikk taggen min, a|ex ? Driver med litt aktiv funksjonstesting her:D

Jepp, veldig kjekt :)

240racing
12/02/15, 16:59
Får se hva det blir etter hvert :) Venter på at det kommer inn igjen av IPD, og skulle de ryke fort også så blir jeg kreven ny jobb gjort på verksted.

240racing
12/02/15, 17:14
Den fra XC90, passer den rett på, men er å beregne som en forsterket?

mrstfu
13/02/15, 09:57
Så..hva må man punge ut for de gode fjærsetene? Og hvor kjøper man evt. lager? Skal til å bytte fjærer etter hvert selv. Og greit å slippe å gjøre jobben flere ganger pga. dårlige deler :)

SCStyling. Jeg gjorde jobben to ganger på et halvt år, siden SCSstyling har to varer med to forskjellige priser. Volvo original, og ProParts, sistnevnte løsna i vulkinga rundt hylsa, etter rimelig normal kjøring. Det er ABSOLUTT verdt å bruke de ekstra kronene på.


Den fra XC90, passer den rett på, men er å beregne som en forsterket?

Skal vel være plug and play på 850 og, a|ex ?

Daniel V
13/02/15, 11:30
De fra XC90 er forsterket ja. XC90 veier jo en del mer enn en V70, så Volvo måtte lage egne forsterkede til XC90 fordi de vanlige til S80/60 og V70N ikke klarte vekta til XC90en.

a|ex
13/02/15, 12:43
De passer hverfall rett på P2 V70/S60/S80, men hvordan de passer på 850 kan jeg ikke uttale meg om.. :)

Jeg kjøpte på bilia, mener ikke disse kostet all verden.

a|ex
13/02/15, 12:44
Så..hva må man punge ut for de gode fjærsetene? Og hvor kjøper man evt. lager? Skal til å bytte fjærer etter hvert selv. Og greit å slippe å gjøre jobben flere ganger pga. dårlige deler :)

Når det gjelder lager så monterte jeg også heavy duty-varienten til IPD. Har ikke hatt noen problemer med dem, sitter fortsatt på bilen. Men hvordan de er i forhold til originale er det vanskelig å si noe om.. :)

sekse
13/02/15, 14:26
Har noen delenr på de til xc90? Min lokale Volvo-forhandler påstår at de er like på v70 og XC90 :p

240racing
15/02/15, 01:45
Ok, tenker at jeg blir prøven de fra IPD jeg i denne omgang:)

Daniel V
15/02/15, 15:08
Det eneste IPD kommer til å tilby deg når de ryker er at du kan få et sett nye, eller rabatt på noen andre IPD varer. Jeg ville helt klart holdt meg unna, og innvestert en liten slant ekstra i ordentlig vare, så slipper du hele problemet.

240racing
15/02/15, 21:40
Handler på BCB i dette tilfellet siden de ligger 5 min unna her. Skulle de ryke så får dem bare ordne opp :) Har god kontakt med dem der nede siden jeg kjenner de fleste der så :)

Daniel V
15/02/15, 22:13
Det er klart :) Men kvaliteten på delene blir jo ikke bedre av den grunn :p

240racing
15/02/15, 22:44
Nei, det er vel så. Men er alltis slik at folk har forskjellige erfaringer med deler, og har jo både her og ellers fått høre positivt og negativt om disse foringene så.

Straydog
16/02/15, 19:00
Har noen delenr på de til xc90? Min lokale Volvo-forhandler påstår at de er like på v70 og XC90 :p

Samme delenummer på V70, XC70 og XC90 hos Mekonomen iallefall.

240racing
25/02/15, 23:19
Da har jeg fått henta IPD lagere til fjæbeina forran :) Kjøpte like godt nye skiver med det samme, og, noe silikonslange da slangene til trykkregulatoren originalt er dårlige etter å ha jobbet siden 95:P
Samt kjøpte BoostController, tenkte å prøve dette da jeg bytter dyser osv også :)
Må bare finne en Turbotrykksmåler til en rimelig penge jeg liker designet på :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/02/1013.jpg

Skal bestille nye muttere i toppen også, men var tomme på BCB, så har hørt på Volvo så får se da de dem svarer på mailen min :)

2førr10
25/02/15, 23:24
Fjørbein meg her og fjørbein meg der! Skulle nesten tro du smittet volvoen min med din volvo haha..

De andre skjønner ikke om de ikke har vært inne på loggen min [emoji14]

Blir fint med nye lager, aner ikke om 240 fjørbein lager har den samme sliteevnen til 850 :)

240racing
25/02/15, 23:32
Hehe, kanskje det:P
Usikker gitt, aldri bytta på 240 da det aldri røyk sunn :P

2førr10
25/02/15, 23:50
Ja, usikker på dette selv. Har aldri hørt en nevnt at han/hun har bytta det lageret på 240 [emoji14]
Men dette finner jo man ut lett tenker jeg :)

240racing
25/02/15, 23:54
Jada :)

Skårholen
26/02/15, 16:01
Biltema har faktisk en turbotrykksmåler som ser original og fin ut. Typisk VDO design vil jeg si. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Bil-instrumenter/Turbotrykkmaler-32240/

Geitung
26/02/15, 17:35
Målerne fra biltema er ganske så lik på orginal målere :) har en orginal turbotrtkksmåler i bilen og en oljetrykksmåler fra biltema liggende :) de er slående lik altså :)

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

240racing
26/02/15, 21:21
Var faktisk på Biltema i dag å henta turbotrykksmåler:)
Hentet også ett sett med relativt bra Comet 17" originale Volvo felger :) Ble utgaven i Titan farge, så er originalt til 850R, samt tilbehørsfelg :)
Men da det blir noe positivt må det også skje noe negativt-.- Har fått en romle/dure lyd i forstillinga mi på samme siden som demperen slo igjennom. Holder en knapp på hjullager da andre siden er relativt nytt!
Bilder av felgene kommer. :) Må få vaska dem bare, men blir skruing først..., se om jeg får begynt i morgen etter jobb med en kompis :)

Er ganske typisk at det baller på seg nå da jeg skal ta eu neste mnd tenkte jeg, så jeg tarn i en mnd i forrvegen :)
Har trøbbel med ABS forran trolig høyre side også. Tyder på dårlig kontakt da det fungerer noen ganger, og andre ganger ikke. Samt noen ganger ganske så følsom. Bak fungerer det som normalt :)

Geitung
26/02/15, 21:49
Jeg ble positivt overrasket over utseende på måleren jeg kjøpte :) er jo nesten på prikken lik den orginal måleren :) hadde lurt meg om jeg ikke visste bedre ;)

Romlelyd høres veldig hjullager ut :)

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

240racing
26/02/15, 22:13
Ser ikke ille ut så:) Har Biltema voltmeter i 740en, og det var veldig pent :) Sort skive, rød lysende nål, samt hvitt pent lys :) Har worklogg på den her også:)
Ja, holde ren knapp på det, var slak da jeg dro i hjulet. Og er noala samme lyd som da jeg rasserte på andre siden, bare at da vare MYE verre! :P

Geitung
26/02/15, 22:18
Lurer litt på hvordan kvalitet er da. Auto gauge måleren jeg hadde i før var ikke noe særlig å skryte av :-/
Passer i disse kjære gamle traverne :)

Håpe på at det er noe så enkelt :)
Da må jeg nesten se litt i workloggen da ;) kanskje jeg allerede har skumma gjennom :p



Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

vangsfreaken
26/02/15, 22:23
vet noen av dere om det går an å bytte belysning i disse målerne da? skulle hatt et par målere selv, men tanken slo meg at resten av interiørbelysning er blå-hvite led :p

240racing
26/02/15, 22:31
Om du skjærer huset i 2, å deler det, så ere bare å lodde in ei ny pære eller bytte ut om det er stikkpære :)

Geitung
26/02/15, 22:39
Kapp og lim ja :)

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Yttervik
26/02/15, 23:20
Har lest gjennom hele tråden nå, tok ca 1,5 timer... *puh*
Veldig morsomt å se at det finnes andre som er like nøyaktige som meg når det kommer til detaljer! 850'n jeg har nå kommer uansett ikke til å bli gjort såå mye med, men viktig å fikse det som er feil og ikke virker. Hadde en Saab 9000 turbo som jeg gjorde veeldig mye med, og brukte veeldig mye penger på. Fikk de aldri igjen, og i ettertid virker det kanskje dumt å "kaste bort" så mye penger, men det er jo hobbyen vår..

Liker det du har gjort med bilen, er blitt veldig bra. Men én ting synes jeg du burde få gjort nå snart, og det er nye skilt :) Dette var en av de første tingene jeg gjorde på min bil (inkl. skiltholdere), og det løftet hele utseendet 10 hakk. Gikk fra å se gammel og sliten ut, til å se ut som en bil som blir tatt vare på. Nå har jeg riktignok sladdet skiltene på bildene mine, men resultatet ble bra altså : )

Sjekk gjerne min lille prosjekttråd/worklog :)

240racing
27/02/15, 00:19
Hehe, takker :) Ja, må få somla meg til det snart! :P

240racing
27/02/15, 00:22
Jeg vurderer nå å selge mine Volans sommerfelger da jeg har handla Comet :)
Se finn-annonsen for bilder og info:)

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?editAd=true&finnkode=56278524

240racing
28/02/15, 23:40
Har denne uka fått hentet deler, og i dag ble alt byttet :)
Ble også en manuell turbotrykksventil i samme slengen bare for å ha prøvd:) Har også byttet ut de 3 slangene som går til den elektrisk trykksregulatoren da alle sammen enten var av, eller morkne.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/02/1120.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/02/1121.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/02/1122.jpg

Kom med kommentarer og innspill:)

240racing
07/03/15, 18:17
Har fått fikset ladetrykket og montert en måler:) Lader nå 0,95 på økonomi, og 1,1 på sport :)
Er midlertidig, tenkt å se om jeg finner en fancy løsning til holder for måleren:) Noe som ser cleant, men også litt fresht ut^^

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/233.jpg

Har også kjøpt bremseslanger, bremseveske og hjullager i dag, så skal prøve å bytte det og hjullager imorra :)

Kom gjerne med kommentarer og innspill :)

Yttervik
08/03/15, 22:31
Hva med å feste den slik? Eneste ulempen er at den må ligge på siden... http://forum.vccn.no/img-dump/2015/02/855.jpg (http://s1127.photobucket.com/user/oynor/media/IMG_1975_zpskj7t5b3z.jpg.html)

240racing
09/03/15, 09:45
Det er ikke noe jeg vil. Er litt pirkete slik:P Så blir i denne holderen enn så lenge. Tenker inni en lufteventil, eller speildekselholder eller noe.

I går prøvde jeg også å få byttet bremseslanger, men det forbanna messingdritet som de mutterne i endene på bremserørene.
Så det blir satt bort til ett verksted så jeg slipper at noe ryker og jeg står fast med bilen uten deler.
Men jeg fikk byttet hjullager, så nå går bilen noe mer stille :) Og godt var det! :)
Glemte å ta noe bilder dessverre, men folk vet vel stort sett åssen dette ser ut:P

HansOla
09/03/15, 14:08
Mener å ha sett en holder for én 52mm i den trekanten som speilet er festet på.. Men husker ikke hvor! Var noe spesial i carbon tror jeg

mrstfu
09/03/15, 15:26
Driten med den holderen er at du må ha gjennomføring i døra.

volvoRsport
09/03/15, 15:58
Mener å ha sett en holder for én 52mm i den trekanten som speilet er festet på.. Men husker ikke hvor! Var noe spesial i carbon tror jeg

https://carbonfiberworks.wordpress.com/2010/12/16/850-t-5r-s70v70-v70r-xc70-interior/

240racing
09/03/15, 23:57
Ledninger er alltid å få trekt, samt den skarve slangen:) Men kunne tenkt meg å laget noe som ikke er helt vanlig:) Er gøy med litt "custom"
Og vet om den i carbon :)
Får se hva det blir etter hvert. Foreløpig blir den sittende her tenker jeg :)

240racing
15/03/15, 18:33
Har skjedd littegrann i helga. Var nede i Årnes hos en kompis for å hente litt diverse deler, samt å skru littegrann. Har fått byttet ABS ringen på den siden som var hovedprobelmet med absen, men det hjalp ikke, så tyder på brudd på elektronikken ett sted.
Glemte å ta bilde, men får prøve å huske på andre siden:P

Har fått hentet de dysene jeg hadde liggende :) Hvite R dyser. altså 769 dyser, de leverer 350cc isteden for de originale som leverer 310cc. Ikke den største økningen, men med en litt større turbo, med ladetrykk, og større luftspjeld så vil det bli helt greit likevell. Skal ikke ha noe verstingbil, men ønsker å kanskje nå 250HK uten at jeg får ett veldig synlig trimmet motorrom :) Må kunne tørre å sprette panseret om mann skulle bli stoppet også :) Hehe.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/774.jpg
Her er dysene, bare få vasket dem, og så må det byttes plasttettering i bunn på 2stk, men dette får jeg stikke på volvo å hente etter hvert :) Har fått litt andre utgifter akkurat nå, så blir gjort lite annet enn det som må til for eukontroll.

Har også byttet hjullager her forrige helg, gikk på bremseslangebytting også. Det ble ikke noe av... Det satt såpass at muttere bare ble rundt, så for å slippe at bilen plutselig står her og ikke er kjørbar, så skal det taes på verksted etter hvert.

mrstfu
15/03/15, 19:40
Tviler på at du har bruk for de dysene om du sikter etter 250hk. En tommelfingerregel rundt trim av turbohvitblokk er at man kan trimme seg opp til ca en hk per cc/min bensin man får levert. Derfor topper de fleste originale T5er ut på ca 270-280hk, før man bytter turbo og øker bensinflow.

Om du virkelig er ute etter kun 250hk, selger du de dysene til meg. Jeg har litt andre planer for de..

240racing
15/03/15, 20:18
Får jeg mer er det bare en bonus, men vil nå det "merket" da i alle fall:)
Planen er 16T turbo, disse dysene, GLT spjeld med portet innsug så det passer. Og har manuelt justert turbotrykk, men vurderer den elektroniske fra IPD da det virker som den gir turbotrykk ved lavere RPM :)
Ikke helt bestemt meg enda:) Har også hjerne fra en B5234T3 liggende som trolig blir brukt om den er kompatibel med min bil :)

Yttervik
15/03/15, 21:19
Er det nødvendig å bytte spjeld for å nå ca 250hk? Har denne motoren i lavtrykksvariant (5204T2) og ønsker å trimme litt enkelt. Blir chip, og kanskje 16T-turbo og eksos. Hva synes du om JT-eksosen din, bråker den mye?

mrstfu
15/03/15, 22:40
Er ikke nødvendig, men en fin oppgradering er det. Motoren "puster" lettere både inn og ut om du har et større spjeld og en mer freeflowing eksos, men ECU bør justeres deretter.

240racing
16/03/15, 13:16
Er som det sies ikke nødvendig, men da jeg har delene kan jeg likegodt bruke det :) Blir enten bruken hjerne fra automat R eller, bruken chip i min eventuelt :)

240racing
21/03/15, 16:42
ABS trøbbel som jeg ikke ser noen ende på.
Har feilsøkt på volvo, de fikk opp signalbrudd høyre forran.
Har da byttet ABS ring høyre forran, begge kontaktstykker forran, og rengjort for all irr. Har også byttet hjernen til ABSenheten. Denne ble testet i bilen den kommer fra før den ble demontert. og ingen lamper lyste som indikerer feil på den bilen. PÅ min bil så slokte Tracs off lampen, men ABS lampen lyser enda.

Så får ohme giverene, bare aldri gjort dette før:P Så lurer på hva jeg skal ha for utslag på dem om de er i orden. og hva skal jeg stille på voltmeteret?

Bilder kommer av byttingen :) Tok ett par underveis, var veldig fort gjort og enkel jobb å bytte hjernen :)

konso
21/03/15, 16:59
Du setter multimeteret på ohm, og måler motstanden i sensoren. Skal vel ligge på 1.1k.ohm omtrent. Du kan også velge vekselstrøm og dreie på navet for å skape signal.

240racing
21/03/15, 23:40
Har flere hakk innenfor ohm. men da jeg prøvde på det ene hakket på en ny giver, og de 2 gamle forran så fikk jeg 001 som etter noen sekunder endret seg til 000.

Har byttet ene giveren forran nå, fikk kun tak på en. Så skal sprette den gamle hjernen i morgen, fordi selv med den nye så ble jo bare tracs off lampa borte, samt at nå virker ikke speedometer lenger.

Her er none bilder fra dagens innsats.

Her er den gamle hjernen demontert.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/1041.jpg

Her er den nye hjernen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/1042.jpg

Montert sammen igjen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/1043.jpg

Og så er ABS ringen på andre siden nå også byttet :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/1044.jpg

KOmmer mer etter hvert imorra da jeg får sett inni hjernen om jeg rekker :)

Daruu
22/03/15, 11:37
Du har prøvd å slette alle feilkodene?
Har vært borti tullete feilkoder som kommer av "ingen ting" før på 850 ABS...

240racing
22/03/15, 13:27
Ikke etter jeg har byttet hjerne osv, har ikkeutstyr selv, så må innom Volvo en dag jeg rekker det :)

R-M-I
22/03/15, 13:40
Abs'en skal da feilsjekke seg selv hver gang man kommer over 30kmt etter start.. Om feilen var borte ville nok lyset forsvunnet etter en kjøretur.

240racing
22/03/15, 14:10
Ja, som oftest slukker lampene, men har vist hendt de ikke har gjort det. Har tatt en prat med Roger Havik på BCB :)

Luddemann
23/03/15, 20:39
Har Abs drit på min og nå... Har ikke gjort noe serlig tiltak for å fixe det ennå, uten om at R-M-I prøvde å slette den elektronisk, men funka ikke... Spent på hva du finner ut av =)
Fornøyd med 2-din-spiller forresten? Passet den i hullet? Min var for 1cm for liten i alle retninger, så jeg klinte noen treklosser som kiler den fast, og fuget med svart rundt. Høres jalla ut, men ble veldig bra faktisk =)

240racing
23/03/15, 21:08
Den passet greit den :) Men har solgt den nå:) Bruke ren vanlig spiller kjøpte ny for non mnd siden :)

I dag har jeg spretta opp den gamle hjernen i dag for å se på loddepunktene. Kunne ikke se noen skader over hode! Men prøvde å lodde de på nytt, men hadde kun ett greit for stort munnstykke på loddebolten, så ble veldig så som så, usikker om det ble noe serlig.
SÅ gikk jeg over den jeg byttet til i kontaktene, og viste seg at kontaktstykket ikke hadde blitt låst helt rett med låsepinnene, så tok den av igjen og satte på da slokket alle varsellamper. og kom igjen da jeg bikket 30km/t. Så eneste positive foreløpig er at speedometeret fungerer igjen :)
Så får vel feilsøke bilen igjen en dag på volvo for å finne ut hva som kommer opp som feil denne gangen med ny hjerne.

Kommer bilde, men får ikke lastet opp nå, er tydelighvis noe bøll-.-

Luddemann
24/03/15, 17:55
oja.Så du var ikke helt fornøyd med den da eller?

Yttervik
24/03/15, 20:05
Kan det være at den kommer til å fungere slik den skal etter at du får slettet feilkodene som ligger inne nå? Siden du har kjørt med en løs kontakt kan jo det være problemet. Da må også alle feilkoder slettes for at du skal ha håp om at alt fungerer 100% igjen.

240racing
24/03/15, 20:31
oja.Så du var ikke helt fornøyd med den da eller?

Ikke helt fornøyd, men så skal jeg ta dette igjen en gang så må jeg få tak på mindre munstykke.

240racing
24/03/15, 20:32
Kan det være at den kommer til å fungere slik den skal etter at du får slettet feilkodene som ligger inne nå? Siden du har kjørt med en løs kontakt kan jo det være problemet. Da må også alle feilkoder slettes for at du skal ha håp om at alt fungerer 100% igjen.

Tenker å gjøre det i alle fall, men egentlig så skal alle varsellamper på ABS slokke om feilen er rettet første gang du kommer opp i 30km/t.
Men får se da jeg får reist på volvo en dag.

240racing
30/03/15, 07:50
Har enda ikke fått stell på ABSen min.
Var på Volvo på fredag å feilsøkte, de fikk slettet feilen, men kom igjen da jeg sku dra. Og fortsatt Høyre forran.
Så får se om jeg får loddet opp nytt elnett til giveren å se om det hjelper.

Så da har jeg gått til innkjøp av bil som sto ett steinkast herfra.
En 1985 244 GLE 86+ karosseri.
Er ment for å ha som reservebil i første omgangen om ikke 850en går igjennom.
Fordi nå rekker jeg ikke nye reglementet, så må ha en 3" downpipe med fast flens for rett ekesoshus med fungerende katalysator på. Så om noen har dette billig så jeg kna bruke for å vise bilen så si fra.


http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/1354.jpg (http://s764.photobucket.com/user/Cato_R1992/media/Volvo%201985%20244%20GLE/IMG_4666.jpg.html)

240en har noe rust i kanaler. og litt på none dører.
Men er eugodkjent enda, og rusten er ikke bærende ser det ut til, fordi det må ha vært der forrige eukontrol også.

Her er worklogtråden til denne.

http://forum.vccn.no/showthread.php?69229-240racing-s-Volvo-244-GLE-1985

mrstfu
30/03/15, 09:56
Hva har du byttet? ABS-hjerne, ABS-føler, ABS-krans?

240racing
30/03/15, 10:17
Ja, hjernen fungerte i en bil 2 dager før den ble satt i min bil. Ny sensor, og nye ringer begge sider forran.
Så er kun igjen kablene å gå over dem. Men blir ikke klar med bilen før onsdag da påskenstengt alle stand, Så da må jeg ha katalysator på 3"en min for å komme gjennom eu. Og jeg nekter å kjøpe ny downpipe med kat, eller en ny kat for den saks skjyld, bare for en eukontroll. Det er dem for dyre til.

240racing
30/03/15, 22:27
Har fått en lakkboks med fargekode 435 nå:) Så ble litt lakkering i dag da loddebolten tydelighvis har tatt kvelden, så da ble det ikke fiksing av elnett til ABS i dag. Men skal hjem til gamlinga imorra. Da tar jeg med fattern sin så jeg får sett på dette snart :)
Men må også bytte radiator nå, fordi har vist fått en sprekk i toppen i en skjøt-.- SÅ sku fått fikset dette før vi reiser til Elmia i påsken :)

Men her er nå da noen bilder av lakkjobben :)

Her er R kåpa mi demontert, har fjernet foringer til skruehullene, og gitterene. Her er den også pusset ned med 180 papir:)
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/1445.jpg (http://s764.photobucket.com/user/Cato_R1992/media/Volvo%20850%20T5/IMG_4679.jpg.html)

Har grunnet den med syregrunning, husker ikke merket i farten. Men denne jeg bruker i de aller fleste tilfeller da den tar knekken på det lille av bøss og tull om det skulle finnes igjen litt spor av det etter jeg har tørket rent det som skal lakkeres :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/1446.jpg (http://s764.photobucket.com/user/Cato_R1992/media/Volvo%20850%20T5/IMG_4680.jpg.html)

Endelig lakk:) Fy faen for en fresh farge dette egentlig er! :D Har lenge gått å tenkt på om det kunne bli fint med litt saffran i motorrommet for å bryte med sort bil, og sort/sølv på motor.
Har fått 2 strøk saffran her, ble litt sig, så det skal finpusses bort da det er tørt, og så ett siste lag med farge :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/1447.jpg (http://s764.photobucket.com/user/Cato_R1992/media/Volvo%20850%20T5/IMG_4685.jpg.html)

Tok også kåpa for gassrullen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/1448.jpg (http://s764.photobucket.com/user/Cato_R1992/media/Volvo%20850%20T5/IMG_4681.jpg.html)

Men det gikk fint helt til første laget med farge kom på.... Har prøvd å lakkere slik kåpe før også, og gjore det nøyaktig likt som på R kåpa. Likevell ble dette resultatet, samme so skjedde sist jeg prøvde å lakkere ei slik kåpe. Så nons som har noe tips? Skal ha lakkert denne også! :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/1449.jpg (http://s764.photobucket.com/user/Cato_R1992/media/Volvo%20850%20T5/IMG_4686.jpg.html)

Kom gjerne med tips og innspill :)

240racing
06/04/15, 12:50
Har fått byttet radiatoren nå. Den hadde sprukket i topp, og ett knekt feste på siden.
Fikk gjot det dagen før vi dro til Elmia:) Så gikk akkurat:P
Rengjorde også kjølevesketanken grundig innvendig i sammen slengen.

Noen som vet hvordan mann justerer størrelse på bildene på Photobucket btw?:P
Har begynt å bruke det nå:)

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/04/240.jpg (http://s764.photobucket.com/user/Cato_R1992/media/Volvo%20850%20T5/IMG_4707.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/04/241.jpg (http://s764.photobucket.com/user/Cato_R1992/media/Volvo%20850%20T5/IMG_4706.jpg.html)

Får vel se om det skjer litt mer mer 740en og 240 fremover nå vel :) Bare få gjennom 850en på eukontroll først :)

240racing
06/04/15, 17:18
Her er også ett bilde av R kåpa ferdig montert sammen igjen etter lakk:) Klarlakken ble noe mattere enn jeg hadde håpet på, men kan leve med det :) Det som er noe mer irriterende er at det ble noe støv i lakken som syntes ganske greit-.-

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/04/244.jpg (http://s764.photobucket.com/user/Cato_R1992/media/Volvo%20850%20T5/IMG_4727.jpg.html)

Kom gjerne med tips og innspill :)

Scania143
06/04/15, 21:05
Mye jobb å bytte radiator? Må vist bytte min også nå..

240racing
06/04/15, 21:14
Er noe drittarbe egentlig... De 2 festene den sitter i så er det meget dårlig patent...
"mutteren" som skruen går opp i knekker fra festet på ett blunk. Er bare en tynn hylse som ikke er ordentlig sveisa av engang.
Jeg fikk ikke av rørene til AC radiator, og vil du slippe å fylle opp igjen AC om du har dette så peller du den heller av radiatorpakka.
Så litt tid tar det, men er jo overkommelig.

240racing
08/04/15, 19:08
Har gjort en liten innsats igjen i dag:)
Har endelig fått i orden ABSen på bilen!!! :D Loddet opp en ny stump på ledningsnettet der det var verst stand på det. Så til eukontrollen så tror jeg ikke det skal være mer enn å få tak på en 3" downpipe med fast og rett flens med katalysator på. SÅ om noen har en billig en for salg si fra! :) Skal kun brukes til godkjenning :)

Har også montert R kåpa nå:)

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/04/335.jpg (http://s764.photobucket.com/user/Cato_R1992/media/Volvo%20850%20T5/IMG_4737.jpg.html)

Mangler nå bare å tilpasse ny kåpe over gassrullen og prøve med en ny type grunning for å lakkere den i saffran også:) Tenkte på og prøve å få malt opp R i kåpa i bilen sort farge :)
Vurderer også o bytte ut den originale carbonkåpen med nyere typen plastkåper og da også lakkere disse i saffran, fordi ble meget fornøyd med fargekombinasjonen. Får se etter hvert hva det blir:)

240racing
28/04/15, 21:11
Var på eukontroll i dag, og blir da litt å finne på fremover, men stort sett bagateller:)
Ene hovedlampa var feiljustert, og så kan det tyde på jeg fikk mangel på parklys grunnet USA lampene. Ellers vare bremseklosser, og forskjell på håndbrekk, samt en oljelekasje, men den ser ut til å komme fra turboen, og denne vet jeg bruker olje. Så da får jeg ett spark bak for å bytte til den jeg har liggende da :)
Og så var det ei dårlig bærekule.

Så byttet klosser forran, og bærebrua i dag :)
Fikk også byttet alle 3 bremseslangene på bilen på BCB rett før Eu kontrollen.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/04/1396.jpg (http://s764.photobucket.com/user/Cato_R1992/media/Volvo%20850%20T5/IMG_4791.jpg.html)

Var ikke mye holl i denne kula lenger:P
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/04/1397.jpg (http://s764.photobucket.com/user/Cato_R1992/media/Volvo%20850%20T5/IMG_4792.jpg.html)

Kommer flere bilder da jeg får byttet klosser bak, og sett på håndbrekket, hva som kreves der. Og byttet snurrebass :)

Yttervik
29/04/15, 19:33
Hva kostet bærebrua? Teit at man ikke kan bytte bare kula (på AWD kan man vet jeg).

240racing
29/04/15, 19:47
tror fullprisen var 1100kr eller noe jeg, BCB Motorsenter:) Handler stort sett bare der eller på Volvo jeg siden jeg har rabatter på begge steder :)
Mann kan det på tidligere 850 modeller, mener det er Tidlig GLT deriblandt som har alu bærearmer forran, med løs kule på. Har tenkt å montere det, men ikke kommet så langt enda.
Men får se da det begynner å skrante på brua på andre siden om jeg bytter til det da, billigere å bytte kule senere :)

240racing
03/05/15, 15:39
I går byttet jeg og en kompis turboen :) Hadde fått en feil på eu for oljesøl, og var ikke vanskelig å se hvor det kom fra...
Så ut med den gamle 13G og inn med en "ny" 16T

Tok ikke så mye bilder, men ble da noen få. Må se over litt igjen, fordi måtte ta en macgyver på ene vannrøret da det virker som det var ett annet vannrør på 16T opprinnelig. Men fikk det tålig til, men er en bitteliten vannlekasje som jeg må få fikset. Bare jeg finner ut ang rørene:)
Ellers er det bra drag, og virker til å fungere veldig bra med den nye turboen.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/05/149.jpg (http://s764.photobucket.com/user/Cato_R1992/media/Volvo%20850%20T5/IMG_4801.jpg.html)

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/05/150.jpg (http://s764.photobucket.com/user/Cato_R1992/media/Volvo%20850%20T5/IMG_4802.jpg.html)

Her ferdig montert, har droppet de siste dekslene over grunnet at det skal være greiere å følge med om det skulle skje noe der frem til vannlekasjen er helt hundre :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/05/151.jpg (http://s764.photobucket.com/user/Cato_R1992/media/Volvo%20850%20T5/IMG_4803.jpg.html)

Yttervik
03/05/15, 19:29
Ble bra dette!

Merket du mye forskjell på større turbo? Og hvor kjøpte du den? Finner nesten ikke tak i annet enn ny eller godt brukte (les: oppbrukte).

240racing
04/05/15, 18:18
Merker litt kvassere fraspark da turboen slår inn, og mer susing frammi fra filteret da den "suger" seg opp. Ellers er det bra holdt i effekten, men dabber litt da den kommer på toppeffekt så går den selvsagt noe tilbake igjen. Men må forvente litt slik da jeg lader 1,3Bar :) Turboen hadde gått bare 212.000km bare så holder seg bra :)

Jeg og en kompis ble tilbudt en 97 S70 med automat og R motor for 2000kr:P Sveske som ikke hadde fått den gjennom eu og bodde i Norge så:) Bilen var svensk og hadde 4-5 2 er feil.
Så vi høgde den likegodt:) Delskinn, varme i baksetet, cruise, automat, B5234T3, kjørecomputer, og en del diverse annet utstyr, veldig hel og pen bil, som stort sett bare dørtrekk som var stygge..

240racing
11/06/15, 17:14
Har tilslutt fått sendt bilen på eukontroll, og etterkontroll :) Men var vist ett reflektorklips som var knekt, så må skaffe det så er bilen eugodkjent :)

Og så har jeg hentet med ny bruksbil i dag, så det vil nok bli til at 850en etter hvert skal selges :) Så følg med dere som kan være interesserte.
Nye bilen ble en 1995 Volvo 940 Turbo sedan. Gått 205.000km bare med en eldre herremann bak rattet :) Bittelitt rust på ett par småsteder bak er alt jeg har funnet :)
Får vel fikse en worklog på denne kanskje:)Vurderer å bare slåsammen 740 og 940 i en tråd siden jeg allerede bygger 740en og den trolig blir en stund :)

Yttervik
11/06/15, 18:57
Har tilslutt fått sendt bilen på eukontroll, og etterkontroll :) Men var vist ett reflektorklips som var knekt, så må skaffe det så er bilen eugodkjent :)

Og så har jeg hentet med ny bruksbil i dag, så det vil nok bli til at 850en etter hvert skal selges :) Så følg med dere som kan være interesserte.
Nye bilen ble en 1995 Volvo 940 Turbo sedan. Gått 205.000km bare med en eldre herremann bak rattet :) Bittelitt rust på ett par småsteder bak er alt jeg har funnet :)
Får vel fikse en worklog på denne kanskje:)Vurderer å bare slåsammen 740 og 940 i en tråd siden jeg allerede bygger 740en og den trolig blir en stund :)

Det er bakhjulsdrift som er tingen? :) Prisant? Hadde vært moro om den hadde fortsatt i klubben :)

240racing
11/06/15, 19:33
Usikker, Den er dessverre sliten i lakken!! Dårlig grunnarbeid av noen tidligere eiere for rundt 8-10 år siden som har begynt å komme tilbake. Så bagasjelokk, panser er ikke helt bra, er lakkrust der, og sprukket lakk. Førerdør er litt lakkrustet i bunn, og er dårlig framskjerm førersiden, den andre er byttet for ca. 1 år siden med en rustfri i samme fargen. Er derfor og at den har gått langt jeg hovedsakelig bestemte meg for å bytte.
Men prismessig så vet jeg ikke helt hva jeg kan kreve. Bilen er påkostet mye som de fleste kanskje ikke tenker over engang så :P

240racing
21/06/15, 18:47
Gjort en liten sak i dag, fikk endelig tak på en hovedlampe så nå svippe rjeg inom å tar en 2minutters etterkontroll på bilen før jobb en dag til uken:)
Byttet lampa ista så da var det gjort :)

240racing
23/06/15, 23:30
I dag ble det etterkontroll etter å ha byttet hovedlampa, og nå er bilen godkjent i 2 år :)

Yttervik
24/06/15, 20:57
Blir lettere å få den solgt da :)

240racing
24/06/15, 22:18
Ja, skulle godkjennes før den legges ut uansett. Men skal godkjenne 940en før den eventuelt legges ut. Har ikke helt bestemt meg selv enda faktisk :) Er redd jeg får så altfor lite enn hva jeg er komfortabel med så burde egentlig bruke opp bilen til det ikke er noe igjen av den som ren bruksbil, å pelle ut setene så det er noe som det ikke er så farlig med i den.

Yttervik
24/06/15, 22:31
Ja ser den.. Hvilken eksos er det på den? Original eller større?

240racing
24/06/15, 22:49
3" JT ble kjøpt nytt i sommer det, har kosta på bil så forjævlig mye at er dømt til å tape penger på den, men den er grei nok. Vil bare ha igjen litt. Men er nok km-stand og lakken som senker prisen, da det er dårlig bakluke, og lakkrust på panser og førerdør etter dårlig arbeid for en del år siden, og den ene dårlige skjermen forran...

men er over 10k inni, 10 i understell, 12 i motor og eksos, 7 i dekk og felger, og alt det andre dillet her og der som er montert. Er ca. summer dette, men vi havner nok på over 40 i påkost, er også tatt grundig understellsbehandling. Sandblåst, rustmelk på alle flekker som var det minste brune, og så full tektylering jobb verdt rundt 7000kr, men fikk han som jobber der til å ta det for meg i byttearbeid :)

240racing
12/10/15, 20:53
Denne har blitt brukt som bruksbil daglig i det siste nå da jeg er drittlei å skru bil for en periode :) Så 940en har bare stått etter at toppakningen og turbo gikk. Bare litt montering igjen så er den klar, og da burde jeg se om den kan bli eugodkjent for 2 nye år igjen :)
Blir snart så denne bilen blir avskiltet og satt bort for vinteren, ingen fancy lagringsplass, blir bare pakket over og satt inn i en garasje uten port, men med noenlunde tette vegger.

Yttervik
19/10/15, 19:47
Kjedelig, men man blir av og til så lei av å holde på med gammel bil. Tidligere i høst var jeg på nippet til å kjøpe meg nyere S60 da jeg var så lei av alle feilene på 850n. Telte 6 forskjellige ulyder rundt om kring på bilen, og det er ikke inkl. knirk i dashbordet.. Hadde lyst på noe som var gått bare 60-70 000km, men det blir fort noen tusen ekstra i mnd oppå de andre lån/utgiftene. Nei det blir nok gammelbil noen år til, vi får bare holde ut :rolleyes:

240racing
20/10/15, 19:29
Hehe, ja blir fort slikt.
Har også fått mer lyst på å få til noe eget hus, så da frister det mer enn å absolutt skulle bygge bil.

2førr10
24/11/15, 01:29
Har idag fått en pakke i posten! :) Har vært på leting etter en slik kåpe en god stund nå, så satser på dette blir gromt :)
Original innsugskåpe fra S60R/V70R.
Denne skal tilpasses så den passer motoren min:) Er rimelig enkelt å fikse dette etter hva jeg har klart å måle meg frem til og sett bilder av:D

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/615.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/616.jpg

Det mangler 1stk gummiforing, men bestilte denne på Volvo idag:) Så har den vel om noen få dager^^

Noe spesiell plass du fannt denne? Eller bare lette du etter en delebil? Hvilken modeller av S60R/V70R kommer disse på?

Og hva må moddes for at den skal passe?

Kodja
24/11/15, 05:53
Jeg har dekselet med røret og skruene som skal til for å feste opp til salgs. Nytt ubrukt. Skulle egentlig på c70n men den ble solgt før montering av det... Finnes kun på s60/v70 R modellene

2førr10
24/11/15, 20:25
Aha, har sett litt rundt etter en sånn en men ikke helt gått inn for å kjøpe det ennå siden det er et par andre ting jeg må ha først.

Helt ny? Koster over en 1000 da eller?

Daniel V
24/11/15, 21:10
Ligger en og annen brukt på eBay innimellom. Virker som de går for rundt 1000-lappen der.

2førr10
24/11/15, 21:27
Ja så den, eller vhertfall 2 stk på ebay.. men så skal en betale frakt og toll..
Så finner jeg en i Norge er det bedre :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

240racing
26/12/15, 23:29
Denne blir nå snart avskiltet da den står siden 940en er den som blir brukt. Den har også stoppet, og vil ikke fyre igjen, så det hjelper jo også på valget av bil:P
Nye plugger og coil har ikke hjulpet, så blir kamsensor og fordelerlokk med rotor iløpet av romjulen :)

240racing
09/01/16, 19:12
Noen som har noe tips?

For en stund tilbake så sto 850en inne i verkstedet og så sku jeg starte den, da fyra den, hosta og harka i ett par sekunder og så var den død. etter det vil den ikke fyre.
Nye plugger, rotor, fordelerlokk, coil og kamsensor.

Enda ikke liv, får gnist og bensin men vil ikke starte, slåt bittelitt etter innimellom om jeg drar på startern Lenge.

Skårholen
09/01/16, 20:53
Minte meg litt om 940n min når toppakningen hadde gått.

240racing
09/01/16, 20:58
Hva skal toppakningen ha med å gjøre at den ikke tenner da? Bruker ikke vann, og bruker normalt med olje til 5er turbo som har rusla 380 til å være :P defekt toppakning på 940en min, fyra da som normalt så:P

Skårholen
09/01/16, 21:12
Nei vann i stedet for bensin i forbrenningskammeret, så vil den nok tenne dårlig..

240racing
09/01/16, 22:51
Slik sett ja. Synes det sku vært rart om den har gått også egentlig :/ Noen som har andre tips? :) Står uten skilter nå, så ingen hast på og få den i gang, men greit om det faktisk vil gå igjen, usikker på om jeg gidder motorbytte på denne her. Da går den en mørk fremtid i møte tror jeg.

240racing
16/03/16, 20:28
Har ikke funnet noen løsning på motorproblemet her. Så Har nå gått til innkjøp av en 2.3T5 motor som jeg vet fungerer, stått på hylla i ca. 1 års tid etter demontering fra fult fungerende bil :)
Har også skaffet en relativt bra venstre framskjerm siden min har rusthull. Samt bakluke fra V70, og dører til førersiden da mine har enten rust, eller innbrudsskader fra flere eår tilbake. Også kanskje fikset ett bra panser.