PDA

Vis full versjon : 82' 760 med 704 i chassinr?



Christian
29/05/10, 20:49
Var en tur innom Volvo-Lars å prata litt piss her forrige dagen, og da fant jeg no lurt no stående innerst på værste.

Han har en slik en 82 modell 760 stående.
Hva er greia med dem? Ikke likt noe av 7 serie jeg har sett noensinne før.

Den har chassinr 704 også, er det noe spesielle greier eller?
Blei skikkelig nysgjerrig jeg!!

jonass
29/05/10, 21:00
Bilder bilder, var vel b23et i disse og eller?
Også var det masse detaljer de senere 760ene ikke fikk?
Skulle vel være et skikkelig flaggskip?

Christian
29/05/10, 21:10
Ingen bilder enda, Lars har garantert. Han skal fylle inn med mer. ;)
Denne hadde store stygge seksern. Husker ikke kmstand akkurat nå, men det var ikke spesielt langt, og den hadde allerede havarert topp to ganger!

Ser ut som en vanlig 760/740 helt til man går den etter i sømmene. Da er plutselig ikke noe likt!

Denne hadde ikke ventilerte skiver, men alikevel var det så store skiver at man måtte ha 15" felg på. Er heller ikke likt i motor-rommet eller noe.. Masse forskjeller! Skal etterfylle med bilder hvis ikke Lars gjør det :D

TeamBørnOut
29/05/10, 21:16
er vell fordi disse var de første 700ne som kom. mye rart med slike biler.. samme med 900 serien. mye "rart" man finner forskjellige steder

Christian
29/05/10, 21:21
Ja jeg blei skikkelig fasinert av det hele jeg :D

jonass
29/05/10, 22:00
De fant vel mer økonomiske måter og fabrikere bilen på etterhvert tenker jeg, og hadde travelt med og få de ut på markedet så de måtte bare lage slik tidlige utkast var

Volvo-Lars
03/06/10, 11:13
Bilen min hadde fjærbeinslager fra 240, bremsekraft forsterker fra 240, massive skiver, men fikk ikke på 14" felg. Fjærtårna foran har en annen design enn vanlig 7serie.

El.speil som eneste utstyr, andre speil enn vanlig 7serie. Annet instrument panel enn vanlig 7serie. Ulikt panel til varmeapparatet.


Har funnet ut at det ble lagd 3000 760s i 82" Nesten alle ble solgt i England.

Har sett 3 andre tilsalgs her i Norge. Trur ikke det finnes noen serlig fler i Norge. Har sett noen på blocket.se. Alle med samme isblå farge som min.

Når jeg skulle kjøpe deler til den på Volvo, mente han bak disken at den var høyre rattet. Han var skråsikker å nesten litt frekk, hehe. Så fikk han bli med ut å se på "bastarden":)