PDA

Vis full versjon : Lekasje oljekjølerslange(v70)



Storførti
24/08/13, 14:21
Heisann. Har nylig kjøpt meg en V70(2.0l turbo) og oppdaget at det lekker litt fra en slange.
Slangen sitter rett under Radiatorslangen øverst til venstre på radiatoren sett forfra. Tror den er til oljekjøleren til automatkassa, stemmer dette? Isåfall, kan jeg kjøre med en liten lekasje til jeg får tak i ny slange? Er det noen spesiell prosedyre for bytte av denne? Må automatkassa flushes eller noe slikt?

I tillegg hadde jeg en episode på motorveien i går hvor jeg fikk et lite "lugg", etterfulgt av lambda lys i dashen(lys for elektronikkfeil). Denne forsvant etter jeg tok av pluss polen litt på batteriet, og bilen går like fint etterpå. Har fått et slikt lugg i et par ganger siden jeg kjøpte bilen på tirsdag, men lambda lyset har bare dukket opp denne ene gangen. Noen som kanskje har en ide om hva dette kan være?

jmjt5r
24/08/13, 15:16
Slik du beskriver d er d nok kjølen til motoroljen. Skift klips og terninger på den tilkoblinga så går d seg til tror jeg :-)

Storførti
24/08/13, 15:42
http://img43.imageshack.us/img43/7579/tvoq.jpg

Det er den slangen som er på bildet. Har litt vanskeligheter med å se hvor den går for øyeblikket. Skal få den på bukk iløpet av helga.

mrstfu
24/08/13, 18:28
Det er hvertfall ikke girkassekjøler, niplene til den sitter på høyresiden av radiatoren, sett forfra. Det kan være AC-radiatoren, den sitter der fremme, sammen med radiator og IC.

sikker på at det lekker olje?

Storførti
24/08/13, 19:40
Jepp. Når bilen er kjørt og jeg stopper en plass drypper den litt og hele slangen er våt. Slangen er helt lik denne fant jeg ut.
http://www.ipdusa.com/products/7279/114910-engine-oil-cooler-hose-850-c70-v70-s70-1998

OlavS.
26/08/13, 13:53
det er oljekjøleren til motoren, og det ser ut i fra bildet ut som om det er presskoblinga som lekker. er ikke uvanlig på gamle slanger :)

gswede
26/08/13, 15:21
hmmmm dyre de slangene der. Må byttes + nye clips

Storførti
26/08/13, 15:50
Bestilte den der. Håper det er rett og at det følger med klips da.