PDA

Vis full versjon : K til A gasser



Aalsen
23/08/13, 01:31
Vet det er en del tråder om dette, og har gjort en del research og lest mye rart angående bytte fra K gasser til A gasser..

Mange sier man må ha A ledningsnett, andre sier der bare er å smelle på a gasser med innsug.

Noen sier man må bytte coil og fordeler, en har sagt at han brukte tenningen fra k motoren og det funket fjell på A gasseren.

Så leser jeg at "k motoren har en eller annen styre enhet i bilen mens a forgasser har ingenting", og "har også en spjeldkontakt på k ledningsnettet som gjør noe med tenninga".


Er det "lekende lett" å konvertere en k motor til å bruke a gasser? Er det bare å koble på bensintilførsel og vakuumslanger, så er man ferdig?

Sondre93
23/08/13, 12:11
Du må også bytte topp. K motorene har veldig høy kompresjon :) Letteste er å bytte heile motoren. Det er ikkje store ledningsnette på A motorene. Bare noen få ledninger på tenningsmodulen og litt sånn. K motorene har et litt meir avansert nett med hjerne osv :)

Aalsen
23/08/13, 16:15
Hmm, trenger man virkelig å bytte toppen og ledningsnettet? Motoren skal vel fremdeles ha samme mengde bensin og luft som en k motor skal?

Tinnsoldaten
23/08/13, 18:03
Tullball. Er bare en topp som kan brukes på K-motoren, og det er 631-toppen den kom med. Setter du på en annen topp, ender du opp med så lav komp at du knapt vil få start.

Aalsen
23/08/13, 19:03
Tullball. Er bare en topp som kan brukes på K-motoren, og det er 631-toppen den kom med. Setter du på en annen topp, ender du opp med så lav komp at du knapt vil få start.

Så da er trenger man kun å bytte gasser, innsug og gasswire, samt installere en chokewaier?

S.O.B
24/08/13, 20:37
Treng bære å byte forgassar å innsug å legge opp chokewire :) Og visst ikkje eg huska feil so er der ei elektrisk kobling på forgassaren(??) og den er i så tilfelle berre å drite i :) Skal visst i teorien gå litt bedre K motorane med A forgassar :)

Aalsen
25/08/13, 16:56
Treng bære å byte forgassar å innsug å legge opp chokewire :) Og visst ikkje eg huska feil so er der ei elektrisk kobling på forgassaren(??) og den er i så tilfelle berre å drite i :) Skal visst i teorien gå litt bedre K motorane med A forgassar :)

Takker for svar :) Da prøver vi det