PDA

Vis full versjon : Justere turbo trykk på 850 2.0 lt.



Jan Olav
22/08/13, 18:40
Har en Volvo 850 eg skal bytte turbo på til en 15g. Men hvordan justerer eg turbo trykket på den?

Laget en tråd inne på motor og gir delen, men null respons. Satser på litt mere hell her inne.

Takker på forhånd :)

Lundberg Performance
22/08/13, 19:26
Mener det er elektrisk trykkjustering på disse. hvis du chiper hjernen justeres trykket automatisk. Men er ikke noe iveien for og rive av den elektroniske styringa, og justere på gammelmåten med justerbart stag.

Jan Olav
22/08/13, 19:58
Har en kamerat med en t5r. Han har elektronisk styring, men såg ikke det på min bil. Er det slik at eg må handle inn en bleedventil?

Sendt from my Xperia Z.

Lundstrøm
24/08/13, 14:47
Bleedventil må du vell ha for att bilen ikke skal gå i nødmodus for forhøyt trykk. Sånn e det hvertfall med di fleste biler med elektronisk styring. Du vil få en ganske graftig turbo spike uten bleedventil

Lundberg Performance
24/08/13, 18:47
Går vel ikke i nødmodus vis en setter i chip.

Jan Olav
24/08/13, 21:33
Kan også nevne eg har en trim chip til den italienske t5en som er 2.0 med 15g turbo som skal settes i når turboen er på plass. Noen som sitter med litt mere spesifikke råd angående manuell justering av turbo trykket? Min har som nevnt ikke elektronisk justert turbo trykk såvidt eg har forstått....

Sendt from my Xperia Z.

gswede
25/08/13, 17:50
Turbotrykket er ikke manuelt justerbart i originaloppsett. Det er TCV som styrer trykket via pulssignaler fra motorstyreenhet.