PDA

Vis full versjon : Trenger papirer på 945 personbil og 945 varebil (VEKT)



Michelle
21/08/13, 23:00
Er det noen her inne som har disse papirene?

Trenger brukbare dokumenter for biltilsnet på vekten på en 945 personbil og en 945 varebil
for å dokumentere forskjelle i og med bilen min har vært varebil og blitt godkjent som personbil.

Problemer er att dem ikke har endret vekten i vognkortet mitt.
Noen som kan hjelpe meg siden Volvo ikke svarer / hjelper meg med problemet?

Hadde vært fint om noen andre hadde hatt disse papirene?
Eller eventuelt har godkjent lesjøfors senkesett 40mm med en 945 personbil som har vært varebil?

Christian
21/08/13, 23:09
Har vært mye slit ang dette tidligere. Flere brukere her inne har prøvd, og feilet. Det er nok et par som har fått det til, men det varierer fra trafikkstasjon til trafikkstasjon. Du må søke til Volvo Norge for å få de til å dokumentere at vekta på bakaksel kan skrives ned uten noe endringer / inngrep på bilen.

Det er ikke vanlig å skrive ned vekta ved ombygging til personbil. Jeg tror R-style (bruker her inne) fikk det til, men jeg er usikker. Hvis du finner en bil som er varebil OG godkjent senka, så kan du prøve å bruke det som referanse, men det er egentlig ikke verdt en dritt.

Det viktigste kortet du har å spille, er dokumentasjon fra Volvo Norge.

Michelle
21/08/13, 23:25
Har sendt mail til Volvo Norge.

Men hadde vært fint om noen her inne har fått ordna det før meg for å vise det som dokumentasjon der inne.
Skal få det igjennom selv om det blir mye frem og tilbake og krangling :)

gl740turbo
21/08/13, 23:50
Kanskje det kan hjelpe å henvise til en kvittering på at du har satt på Bakaksling fra en 940 personbil da den original gikk i stykker?

Øyvind G
22/08/13, 00:21
Ikke så mye hjelp i dette, men samboeren sin 945 har også hvert varebil, og der er heller ikke vekten endret. Dette er ikke noe problem egentlig helt til man skal trekke henger. Pga. høyere egenvekt på vare bilen (som ikke er varebil leger) kan man ikke trekke like tung henger som en 945 personbil.

Synes det er rart at de ikke endrer vekten ved ombygging da det likevel skives nytt vognkort.

Michelle
22/08/13, 08:49
Ikke så mye hjelp i dette, men samboeren sin 945 har også hvert varebil, og der er heller ikke vekten endret. Dette er ikke noe problem egentlig helt til man skal trekke henger. Pga. høyere egenvekt på vare bilen (som ikke er varebil leger) kan man ikke trekke like tung henger som en 945 personbil.

Synes det er rart at de ikke endrer vekten ved ombygging da det likevel skives nytt vognkort.

Skal sjekke opp i dag om loddene som er på varebil forsatt er der og fjerne dem om dem er der.

Christian
22/08/13, 08:53
Skal sjekke opp i dag om loddene som er på varebil forsatt er der og fjerne dem om dem er der.

På 940 er det ikke lodd. Er ingen endringer på karosseriet.

Sent from my C6603 using Tapatalk 4

Børge Vikebø
22/08/13, 10:29
Dønn lik som varevogn og personbil. Kun 240 som hadde lodd i fronten i sin tid.

gl740turbo
22/08/13, 11:04
Er lodd i vangene på 7 og 9serie også, men disse må IKKE fjernes ;)

de_icer
22/08/13, 17:02
Jeg fikk papirer fra Volvo Norge for å komme rundt det hinderet, men de er skrevet spesifikt på mitt chassisnummer, og følgelig ikke særlig nyttige for deg.

Min har også vært varebil, og den er godkjent med Lesjøfors i vognkortet.

gl740turbo
22/08/13, 17:10
Jeg fikk papirer fra Volvo Norge for å komme rundt det hinderet, men de er skrevet spesifikt på mitt chassisnummer, og følgelig ikke særlig nyttige for deg.

Min har også vært varebil, og den er godkjent med Lesjøfors i vognkortet.

Dette kan hjelpe veldig Marius ;) Kan hun referere til en lik bil som er godkjent skal de kunne kjøre det samme på hennes :)

de_icer
22/08/13, 17:16
Dette kan hjelpe veldig Marius ;) Kan hun referere til en lik bil som er godkjent skal de kunne kjøre det samme på hennes :)

Hun må nok skaffe seg sitt eget papir fra Volvo Norge, men det er i alle fall mulig!

Børge Vikebø
22/08/13, 19:01
Hvor da, Martin?

Tom K
24/08/13, 10:00
Det skal være mulig å henvise til andre biler som har blitt godkjent, dette har vært gjort mange ganger tidligere

Daniel V
24/08/13, 13:20
Det skal holde i massevis å referere til deg, de_icer :) Har de godkjent en tilsvarende bil med samme ombygging skal det ikke være noe problem :)