PDA

Vis full versjon : Få godkjent co med orginal FT og 968 dyser???



Vetle
21/08/13, 11:41
Sliter med fjusking og dritt på 240'n, skal bare få godkjent den med motor og smelle på "300" oppsett med lmm, chip, cooler, turbo osv.... Men sliter med høy co.... noen som har fått bra co måling med 968 dyser og orginal motor eller er det rett å slett umulig?!

kimove
22/08/13, 17:24
Sliter med fjusking og dritt på 240'n, skal bare få godkjent den med motor og smelle på "300" oppsett med lmm, chip, cooler, turbo osv.... Men sliter med høy co.... noen som har fått bra co måling med 968 dyser og orginal motor eller er det rett å slett umulig?!

Med original lmm og 968dyser vil den få alt for mye bensin, ergo vil CO og/eller HC nivået bli for høyt

Vetle
22/08/13, 21:28
uansett om jeg stiller ned trykket?? har justerbar bensintrykks regulator. eller hjelper det om jeg bare setter på 3"lmm?? eller må jeg da ha chipper igjen??

skurk
22/08/13, 21:39
LH2.4?
Hvis du kjører turbo og originale chiper så fjusker det noe jævlig.
Hvis du kjører med LH2.4 fra 940 må du jorde dysemotstandene for å få rein forbrenning med høyohmsdyser.

Du kan jo prøve å justere turbotrykket ned til 0bar og sette på vanlige dyser og fylle e85 for godkjenninga sin skyld.
Erfaringsmessig sier meg at originalhjernen til vanlig F går bananas med en gang man får turbotrykk.
Du får månekrater på stempla så store at NASA blir sjalu :-) (i verstefall blir det høl)

Edit:fikk med meg at det sto FT nå.
Vakumtrøbbel tro?

kimove
22/08/13, 22:09
uansett om jeg stiller ned trykket?? har justerbar bensintrykks regulator. eller hjelper det om jeg bare setter på 3"lmm?? eller må jeg da ha chipper igjen??

Mine 968 var flødestestet til 450cc på 3bar og skal du ned til det som de originale leverer (330cc på 3bar tror jeg det var, rett meg om jeg tar feil) så tror jeg du må så langt ned på bensintrykket at motoren blir å fjuske.

Det som er, er at det er lagt inn åpningstid på dyseutgangen som er korrigert etter forholdet på original lmm og originale dyser, og setter du på større dyser på den samme åpningstiden vil den få for mye drivstoff. Skal du øke størrelsen på det ene må du også øke på det andre slik at forholdet skal fremdeles bli likt hvis jeg har forstått det rett (noen må vennligst rette på meg hvis jeg er helt på jordet nå :p ) og da tror jeg det er lønt å bytte chipper også.

Vetle
22/08/13, 23:01
enklest er kanskje å bare sette i chipper i begge hjernene og 3"lmm så kanskje jeg får en godkjent co måling..??? eller orginal f dyser og justere turbotrykk til 0 og sette i f hjerner?? vet ikke om det går jeg? hehe

Christian
22/08/13, 23:15
Det beste er å bruke orginaldeler, men jeg ville prøvd med 3"lmm og sett ihvertfall, er kanskje lettere det.

F dyser og "uten turbo" funker ikke, med mindre du har en 80mm wastegate.