PDA

Vis full versjon : B200ft VS B230 Turbo???



Marhau
29/05/10, 16:27
Jeg har muligheter til og få kjøpt en B200FT motor med M90 til vinter bilen min, er det letter og få ut hester av den enn B230 motor med turbo?

pLetten
30/05/10, 11:56
Jeg har muligheter til og få kjøpt en B200FT motor med M90 til vinter bilen min, er det letter og få ut hester av den enn B230 motor med turbo?

Vel, B200FT er jo en 2.0 L motor, og B230 er jo en 2.3 L motor. Vil påstå at større er bedre..

ChrML
30/05/10, 12:28
Kan sikkert lade mer med B200 da. Tykkere sylindervegger og kanskje som tåler litt mer? Men mister jo bånndrag da, "There is no substitute for cubic inches!". Men kan jo kanskje kompansere med langslagsveiv?

The Sven
30/05/10, 12:35
Er vel ikke akkurat noe problem med sylinderveggene på uborra 230 motor heller.

ChrML
30/05/10, 12:39
Er vel ikke akkurat noe problem med sylinderveggene på uborra 230 motor heller.
Ikke før man satser på veldig høyt moment. Da sprekker de visstnok etter det jeg har hørt. Betongfylling hjelper litt. Men man skal satse høyt for at det skal bli et problem.

Marhau
30/05/10, 12:45
som jeg har hørt er 2.3turbo femmer`n bedre å trimme enn den jeg har 2.5turbo men det blir jo en annen kategori igjen men mye av det samme poenget.

The Sven
30/05/10, 12:59
Ikke før man satser på veldig høyt moment. Da sprekker de visstnok etter det jeg har hørt. Betongfylling hjelper litt. Men man skal satse høyt for at det skal bli et problem.

Er vel ikke så vanlig å betongfylle de sene 230 blokkene lenger, kjøleproblemene blir vel gjerne større enn sylindertrykkproblemene, B23 blokkene derimot er visst ikke like stabile.

Skal en ikke ha et sjukt effektuttak er ikke dette et problem og man bør uansett gå for 2,3 liters blokka. Er såpass langt slag fra før i disse motorene så skal en beholde noe av turtallsvilligheten bør en ikke kompensere med lenger slag spør du meg.

ChrML
30/05/10, 13:09
Er vel ikke så vanlig å betongfylle de sene 230 blokkene lenger, kjøleproblemene blir vel gjerne større enn sylindertrykkproblemene, B23 blokkene derimot er visst ikke like stabile.

Skal en ikke ha et sjukt effektuttak er ikke dette et problem og man bør uansett gå for 2,3 liters blokka. Er såpass langt slag fra før i disse motorene så skal en beholde noe av turtallsvilligheten bør en ikke kompensere med lenger slag spør du meg.
Yup, du har nok et poeng der.