PDA

Vis full versjon : Kan en mekanisk bensinpumpe eller coil plutselig levere for lite bensin/strøm



Aalsen
21/08/13, 01:41
Bilen fusker og mister kraft når den runder 4000 omdreininger i minuttet. Er 3 spørsmål som amatørmekaniker jeg lurer på:

1. Kan en mekanisk bensinpumpe bli defekt og levere mindre bensin enn før, altså levere for lite for høye turtall?

2. Er gnisten alltid den samme på pluggen, eller blir den kraftigere jo mer blanding som pumpes inn i sylinderne?

3. Ut ifra sp.2, kan det være at det ikke kommer nok strøm til pluggene ved høyere turtall?


Er snakk om en forgassermotor med kun pumpe på blokka (mekanisk). Motoren går ellers klokkerent

850GLTsilver
22/08/13, 21:55
1. Med lekk membran så kan det oppstå ja.

2. Ved for "åpne" stifter med for slakk returfjær så kan stiftene "flyte" ved høye turtall ja.


Ingen bensinlekkasje? Sikker?

Ville spandert på ei god elektrisk bensinpumpe, samt nye stifter.

Christian
22/08/13, 23:12
Er elektronisk tenning.


Har du koblet vekk det retursystemet som er under innsuget?
Har gjort det ved hell på noen k motorer jeg har hatt.

Aalsen
23/08/13, 00:25
1. Med lekk membran så kan det oppstå ja.

2. Ved for "åpne" stifter med for slakk returfjær så kan stiftene "flyte" ved høye turtall ja.


Ingen bensinlekkasje? Sikker?

Ville spandert på ei god elektrisk bensinpumpe, samt nye stifter.

Er det en membran i bensinpumpa? Går det an å åpne denne og sjekke?
Den eneste bensinlekkasjen jeg har er at forgasseren svetter som faen ut av toppakningen :p


Er elektronisk tenning.


Har du koblet vekk det retursystemet som er under innsuget?
Har gjort det ved hell på noen k motorer jeg har hatt.

Har ikke prøvd det nei, men vil det ikke bli et jævelig trykk i systemet mellom bensinpumpe og forgasseren uten retur?