Vis full versjon : Krise - Spoiler med bremselys falt av!!
Hei!
Her trenger jeg litt hjelp. Vingen (den med bremselys) på min 945 falt av, og henger nå og slenger etter ledningene.:(
Prøvde å remontere den med 3Ms monteringstape Super Strong, men den falt av på nytt når jeg lukket luka. Festet på den ene siden er også borte, men jeg har aldri syntes at de har passet helt, eller har vært så mye til hjelp med å holde spoileren/vingen fast.
Noen her som kan hjelpe?
Er vel kanskje ikke noe verkstedjobb dette, men noen som vet om noen som er gode på slikt?
Litt hastverk, siden bilen ble ubrukbar nå.
EDS
Er den festet med hull i bakluka eller klemmer rundt?
Er den festet med hull i bakluka eller klemmer rundt?
Ingen hull, men klemmer. Dog har den ene klemma falt av.
Fikk tips på Volvo-forhandleren om å bruke Sikaflex. Noen meninger?
De originale festemidlene var utgått hos Volvo.
EDS
sverre2210
19/08/13, 20:38
Brukte rutelim på takspoileren min til 945'en, det har funket knall ;)
Bruk TEC7, par larver med det og vinga sitter så lenge du har bilen.
Med Tec7 så er nok vinga det siste som faller av bilen...
Med Tec7 så er nok vinga det siste som faller av bilen...
Tec7 styrer jeg langt unna, da jeg har prøvd det tidligere, og det var ikke bra.
Erik
Da har ikke forarbeidet vært bra nok. Tec7 limer jævlig godt! Husker ikke tallene desverre.
Sent from my HTC One using Tapatalk 2
Da har ikke forarbeidet vært bra nok. Tec7 limer jævlig godt! Husker ikke tallene desverre.
Sent from my HTC One using Tapatalk 2
Min opplevelse var slik:
Vi skulle lime plankebiter til betongstener på jobb. Dette var for å ha prisplakater på. Vi prøvde først noe skumgreier PL 400 eller noe vi nettopp hadde tatt inn på jobb.
Det holdt ikke i det hele tatt. Så prøvde vi Tec 7. Det holdt en liten stund, men det virket som det ikke tålte å stå ute i regnet. Så plankebitene datt av betongstenene etter et par dager.
Deretter prøvde vi Casco Superfix, for det skal kunne lime under vann, og det holder ennå. Dette var våren for 3 eller 4 år siden.
Så da mista jeg trua på Tec 7......
Prøvde å lime takvinge på en kompis' 945, og det blei bare sorgen.
Aka min. Jeg og Christian endte opp med å borre et lite hull helt ytterst i bakluka på hver side og bolt opp der originalklammeret skal være, med mutter med låsering. Skive i hver ende for å få litt trykk på det. Har ikke bilde av det og bilen står nesten 3 mil herfra så får ikke tatt bilde desverre...
Jeg har brukt Tec7 på alle mine biler, og latt det tørke i 24 timer vell og merke.. Og som de andre sier, det sitter bom fast!
På min V70: Satt på vingen der den skal være, festet med en tvinge på hver side. Boret hull til original "plastnagle" - samme som til innerskjermer/skvettlapper. Merket med en tynn tusj oppå luka og satt på maskeringstape. Løsnet tvingene og pussa limflatene slik at limet fester bedre. La på sika/rutelim, satt på vingen, satt inn naglene og bare strammet de. Satt på tvingene. Deretter dro jeg til naglene som de skal. Tørket bort overflødig sika og tok av teipen. Teip fordi det gir en strøken overgang mellom vinge/bakluke, og det blir mindre søl å tørke bort. Lot det tørke et døgn før jeg tok av tvingene. Dette ble gjort for noen år siden, og sitter fortsatt utmerket. Hadde av luka i sommer for lakkering, og løfta den kun etter vingen - no problem. Det hadde ikke vært nødvendig å bruke nagler, men gjorde det kun for å ha litt bedre bedre styring på vingen under limeprosessen.
Tec7 funker jo kjempebra da :-)
Har lima vinger med det før uten problemer.
Lima fast plankene til badestampen med tec7 også.
Det er en svær ståltank i rustfritt som er kappa toppen og bunnen av og bare dytta ned i betong og vatra ut.
Lima på noe trykkimpregnert plank rundt så det skulle bli mere hjemmekoselig :-)
Stått ute i vær og vind i mange år.
Løsningen ble mange timer med sliping/rensing/skraping av spoiler og toppen av takluka. Festet til slutt med 3M sin monteringstape + et par striper med Sikaflex. Virker som det sitter nå :-)
Mvh EDS
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.