PDA

Vis full versjon : Problemer med tenningslåsen



MikaelJ
18/08/13, 20:30
Har flere ganger i det siste opplevd at hovedlysene lyser etter at jeg har slått av tenningen. Da må jeg slå på og deretter av tenningen igjen for at lysene skal slukke. Virker som som det er noe feil med tenningslåsen.

Er det i tilfelle sånn at man kan skifte kun den elektriske bryteren i tenningen?

Hvor mye koster denne delen sånn ca.?

Er det mye jobb å skifte den?

850GLTsilver
18/08/13, 21:01
Dette er nok heller en feil i hovedlysreleet ditt.
Hadde du opplevd vansker med å få på strøm til deler av bilen, ville jeg sett på tenningsbryteren.

Men her er det nok hovedlysreleet som er synderen

MikaelJ
19/08/13, 07:30
Takk for svar!

Noen ganger når jeg slår av tenningen henger varsellampene for setebeltet seg også opp. Da må jeg også slå på tenningen og av igjen for at dette skal slukke.

Ladelampen lyser også hver gang etter at jeg har startet bilen. Kan det være at noe står og trekker strøm?

Er det i tilfelle sånn at man kan skifte kun den elektriske bryteren i tenningen?

Hvor mye koster denne delen sånn ca.?

Er det mye jobb å skifte den?

850GLTsilver
19/08/13, 22:57
Det finnes et antall releer som kan lage lignende problemer.
Disse er merket "J" på toppen.

Ladelampen er ganske sikkert at børstene er slitte. Bytt regulator, så skal nok det ordne seg.

Den elbryteren i tenningen er relativt enkel å skifte. Koster $65,- hos FCPGroton.com
De "J" releene koster $20,-

Må sjekke skjema nøye om det er andre releer som kan lage slik trøbbel.

hammerpaal
20/08/13, 16:08
Har flere ganger i det siste opplevd at hovedlysene lyser etter at jeg har slått av tenningen. Da må jeg slå på og deretter av tenningen igjen for at lysene skal slukke. Virker som som det er noe feil med tenningslåsen.

Er det i tilfelle sånn at man kan skifte kun den elektriske bryteren i tenningen?

Hvor mye koster denne delen sånn ca.?

Er det mye jobb å skifte den?

Har samme problemet selv. Verst når det er varm temperatur ute eller at du har kjørt over lengre tid uten stopp. Mistenker selv hovedlysreléet som 850GLTsilver snakker om.

MikaelJ
21/08/13, 10:24
Tusen takk for gode svar!
Dette forumet er til stor hjelp for meg!