PDA

Vis full versjon : Motor lugger under kjøring?



Svingen
18/08/13, 11:39
Har problemer med at motoren "lugger/fjusker" under kjøring.. Det oppstår kunn når jeg holder lik fart, både mes og uten cc.
Virker som om det kommer når motoren drar lett, ved feks en slakk nedoverbakke..

Noen som har noen formening om hva dette er?
Har byttet diselfilter.

FolloAuto
18/08/13, 11:50
Har samme problemet med min D5.. Nå vet jeg ikke hvilken motor du har, men det hjalp ikke å bytte dieselfilteret for meg. Ble verre hos meg etter jeg chippet den vel og merke.

64PV
18/08/13, 12:06
Virker som om det kommer når motoren drar lett, ved feks en slakk nedoverbakke..

Tror du beskriver det samme som er med min. Smånykking i slakk nedoverbakke når den ikke helt vet om den skal gå med pådrag eller motorbrems.
Men tror kanskje ikke det er motoren som fjusker. Syns det var helt borte i et par måneder etter resetting av adapsjonen på automatgirkassa. Kom gradvis tilbake.
Min er en 2001 S60 2,4T bensin.

Svingen
18/08/13, 12:48
Virker som den ikke klarer å bestemme seg ja.

Er 2,4D 126hk manuell.

Får sjekke feilkoder når jeg kommer hjem fra tur, og ringe til Volvo Molde i morgen.

Har foringslyder i forstillinga som jeg ikke finner ut av. Kommer uvilkårlig på belastning,fart og sving.. har byttet kyllingstaga. Tror det kom etter montering av senkefjører, så er vel sikkert fjørgummien eller topplagringa.

amcarduden
18/08/13, 16:55
Akkurat samme problem som min -01 2,4T bensin med manuelt gir har hatt mer eller mindre hele tiden siden det ble byttet spjeldhus i -06. Volvo fant aldri ut av problemet, ingen feilkoder ingenting. Så da har jeg bare måttet leve med det, selv om jeg tror det har en sammenheng med nevnte reparasjon, kanskje noe software problem, ikke vet jeg. Men, bilen har aldri stoppet for meg, starter og går bra ellers.