Vis full versjon : Mistet nøkkel - ny fungerer dårlig
Når jeg lånte bort bilen min (som ikke skal skje igjen) i sommer klarte han som lånte den å miste nøkkelen. Falck e.l. skaffet ny nøkkel (dette visste ikke jeg om), men denne fungerer ikke skikkelig, da sentrallåsen ikke kicker inn. Hva gjør man for å fikse dette? Er det mulig å bestille ny, original nøkkel, eller må jeg virkelig bytte lås?
Er ikke 100% på dette, men jeg mener at du kan ringe til din lokale volvoforhandler, og da skal de ha en "nøkkelkode" på ditt registreringsnr som gjør det mulig å produsere en ny nøkkel til bilen uten noe problem da det ikke er startsperre :)
Tviler på at du får kjøpt ny nøkkel på nøkkelnummeret hvis du har 100 eller 200 serie. Jeg får ikke kjøpt nøkkel eller låser på nøkkelnummeret til min 960 91-modell.
Børge Vikebø
18/08/13, 14:31
Altså, nøkkelen virker som normalt bortsett fra at sentrallås ikke virker? I så tilfelle, har låssylinder blitt demontert og brukt som mal til ny nøkkel hos låssmed og har de da glemt å kople til driveren for sentrallås?? Siden nøkkelen til 240 er "dummy" så skal ikke den styre sentrallåsen.
Trodde strengt tatt at det skulle være mulig å bestille ny nøkkel fra Volvo ut fra nr, i hvert fall at det var det tidligere.
Men som Vikebø skriver, er det sannsynlig at problemet med sentrallåsen ikke er selve nøkkelens feil, forutsatt at nøkkelen virker som den skal mekanisk i låsen.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.