PDA

Vis full versjon : vaske vekk fuglelort



cossykiller
29/05/10, 08:09
Har kjøpt en 740 som har stått inni ei løe, hvor det har vært _MYE_ fugler, og lite annet enn 740en og treffe, hvordan skal jeg få det vekk ? prøvde og steame det vekk, men fikk ikke alt vekk, ligger litt igjen enda liksom, er det bare og gå på med svamp eller vil jeg bare dra det utover? vil ikke ødelegge lakken heller da den er jævlig fin til og ha originallakken

TheNorwegianViking
29/05/10, 08:42
Ville bare gått på med en svamp/vaskehanske og god såpe for å få løst det opp for så å spyla det bort. Prøvd å helle på varmt vann for å løøse det opp?
Hvertfall viktig å få det vekk. Fuglemøkk og andre slike organiske materialer er noe drit og ødlegger lakken totalt, for det er et uhorvelig surt ph-nivå på disse organiske materialene. Ville vurdert lakkrens, og voksing/polish etter grundig vask for å være sikker på at denne syre er langt vekke fra lakken hvertfall!

cossykiller
29/05/10, 09:00
vanna bilen først, så spylte jeg av det løse, så hadde jeg på såpe, og avfetting i motorrommet, så tok jeg varmt vann på høytrykkspyleren, og spylte det jeg fikk av, blir rubbing voksing/polish hos et firma :)

volvoRsport
29/05/10, 11:26
Etsemerker har du nok garantert fått.

roarrr
29/05/10, 11:38
På gjenstridige flekker, kan det lønne seg, å legge en gammel håndduk, som er søkkvåt, over flekkene, og la det ligge noen timer, da løsner det mest gjenstridige. Evt. med litt såpe i.
Etsemerker, som du antagelig har fått, må nok fjernes ved hjelp av lakkrens, og en polermaskin, modell kraftig.

volvoRsport
29/05/10, 11:43
På gjenstridige flekker, kan det lønne seg, å legge en gammel håndduk, som er søkkvåt, over flekkene, og la det ligge noen timer, da løsner det mest gjenstridige. Evt. med litt såpe i.
Etsemerker, som du antagelig har fått, må nok fjernes ved hjelp av lakkrens, og en polermaskin, modell kraftig.

Hvis det har fått ligget lenge på lakken, så har det sannsynligvis etset seg så langt gjennom klarlakken/lakken at det ikke er noe hjelp i å polère.

Volvo-Lars
29/05/10, 12:10
Prøv citrus rens. Gjør susen.

roarrr
29/05/10, 17:43
Snedig, her i bygda så ser fuglene at jeg har vasket bil, og renser tarmene ganske kvikt, spesielt i karosseri-sprekker, der det er et h...... å vaske det bort.

cossykiller
29/05/10, 20:05
får prøve og polere den, så får jeg se om det går vekk, hvis ikke må den vel i boksen er jeg redd, men den har stått sånn i ca 1 år nå...

jonass
29/05/10, 20:38
kjerringa ledde godt når jeg hadde netopp polert bilen, brukte vel 2-3timer.
gikk så inn for en pause og skulle ut etterpå å kjøre litt.
Da hadde en eller annen måke, tømt både rass og mage på ny vaska og polert bil.
T A K K G U D !