PDA

Vis full versjon : dør nesten ut ved clutching, lambda lyser



Andreas945
14/08/13, 10:09
hver gang jeg clutcher for å stoppe til f.eks. et kryss da det er litt varme på motor så går den ned på ca 400 omdr i 2 sekunder og deretter opp til normalt. noen ganger har lambda lampa begynt å lyse og deretter slukka da den har gått opp til normalt turtall igjen. til nå har den også stoppa 2 ganger.
og nå har plutselig lambda lampa begynt å lyse hele tiden, med de samme symptomene som før. ^
bilen går ikke dårligere, er ikke tungstartet og er heller ingen nøkking ved kjøring. det eneste utenom symptomene over er at første tilbakeslaget etter kaldstart så funker ikke dumpen så det slår tilbake i turbo, kan det være no problemer med vakuum?

noen flinke sjeler der ute som har noen tips til hva dette kan være? :)

det første jeg har tenkt på er feil på lambda sensor eller lmm...

gsmik
14/08/13, 11:05
Start med å skru av dumpen din og se etter om gummimembran er hel. Hadde lignende problemer på en tidligere 940, og der var det sprekk i den membran. Ble fin etter jeg byttet dump :)

Andreas945
14/08/13, 12:45
takk for svar :)

jeg burde kansje nevnt at jeg har åpen dump. der den originale sitter har jeg satt på ett hjemmelaget lokk.
men jeg kan sjekke dumpen og det lokket for å se om det ser bra ut :)

HansOla
15/08/13, 00:30
hvilken side av ic har du dumpen på? Den på vertfall sitte før lmm om du ikke vil at lmm skal måle lufta du dumper ut i det fri. Da får den for mye bensin og dør når du slipper gassen

Andreas945
15/08/13, 10:32
dump sitter rett etter turbo og lmm er fløtta, har kjørt med det sånn i over 1 år så det er ikke problemet :)