PDA

Vis full versjon : veivhusventilasjon volvo 240



vegarols1
14/08/13, 08:17
Hei ! Hentet meg 240 1985 modell med en b230a på tirsdagen :) Problemet med den er at lokket/pakningen bak på toppen skyter seg ut etter bare noen minutter med kjøring! Er det pga veivhusventilasjonen? Og er det noen som kan forklare meg hvordan jeg renser den? steg for steg? Har ikke tilgang på how to`en .. :)

vegarols1
14/08/13, 16:01
Har åpnet opp boksen og alt ser ganske greit ut.. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Hadde ordnet med prøveskilt å greier..

sekse
14/08/13, 17:21
Jeg også hadde problemer med at det blendelokket i bakkant av toppen ble skutt ut pga tett veivhusventilasjon.

Sørget for helt fri og åpen veivhusventilasjon og lagde i tillegg en brakett for å sikre at det lokket ikke kan ramle ut igjen.

vegarols1
14/08/13, 17:25
Ka/kordan med braketten? Kunne ikke se at veivhusventilasjonen var tett på noen måter. Så vet ikke hva som gjør at den detter ut...

vegarols1
16/08/13, 07:43
Veivhusventilasjonen var helt åpen og fin, festet en lastestroppe rundt motoren for å holde å lokket på plass, men den blåser likevel peilepinnen opp så jeg tror motoren er ferdig! Så har funne tak i en ny til 900,- så driter i denne motoren :)