PDA

Vis full versjon : automat/tracs lampe blinker 854glt 93 HJELP Haster litt... "Løst" foreløbig...



bullxo
13/08/13, 15:25
Skulle nå ut å kjøre meg en tur, bilen starta greit , men stoppa når jeg satte den i gear; banna litt og starta igjen, litt værre å få start denne gangen. Den stoppa igjen og jeg så at lampa (pila) for gearkassa blinka. Etter det så vil den ikke starte igjen..:mad: var helt grei når jeg kjørte sist.... hva kan være feilen? ????

850GLTsilver
13/08/13, 17:14
Du kan ha vansker med PNP-switchen i kassa di. Vanlig feil på disse bilene.
Jeg har akkurat fått inn deler til å reparere flere av disse. Har en klar på benken om et par dager.
TRRACS skal normalt ikke påvirkes av dette, men du skriver litt lite om hva fu har observert rundt denne.

NB: Les feilkode der fremme i motorrommet, så vil du KANSKJE får noen indikasjoner på hva som er galt.
NB: PNP-bryteren har en tendens til å IKKE legge igjen feilkode, da feil på den oftest "kommer seg" av seg selv og slettes automatisk.

bullxo
13/08/13, 18:05
fikk opp kode223+143 på gearkasse. fikk nullstillt etter 4-5forsøk virker greit nå har kjørrt 9mil ingen ny blinkibg... kan det Være så enkelt som en tilfeldighet?? at bilen stoppa så brått etter start og gearkassen ikke registrerte "rett"???

850GLTsilver
13/08/13, 19:11
fikk opp kode223+143 på gearkasse. fikk nullstillt etter 4-5forsøk virker greit nå har kjørrt 9mil ingen ny blinkibg... kan det Være så enkelt som en tilfeldighet?? at bilen stoppa så brått etter start og gearkassen ikke registrerte "rett"???

Kan være tilfeldig, men når disse PNP-switchene begynner å krangle, så er de i grunnen kjørt.
Kodene dine er imidlertid for Throttle position sensor og kickdown switch.
Tyder på rene jordfeil egentlig. Men kan selvfølgelig være flere ting der man har kontaktfeil.

bullxo
13/08/13, 19:16
har litt tro på jordfeil.. lampa i diagnosen gløder svakt når jeg har stikket i for gearkassa... og den virker som om den er grei(kassa)...

850GLTsilver
13/08/13, 19:29
Det er normalt. At den blir å gløde litt. Gjør det samme på begge mine.

bullxo
13/08/13, 20:03
mener å huske det var kun på kontakten for gear... muligens en til. .....

850GLTsilver
13/08/13, 21:03
Normalt.