PDA

Vis full versjon : Spørsmål ang nybilkjøp



coche
12/08/13, 18:59
Har funnet en 98 mod v70 awd automat med 223.000 på telleren. Den virker grei den, men er noen momenter jeg lurer på om noen har en formeningn om. Motorlampa har lyst i 3,5 år sier forrige eier. Har ikke funnet noe feil og merker ingenting ved kjøring, så han har ikke brydd seg om det.

Han demonterte dashbordet og måtte koble ifra airbagen på passasjersida da. Da den ble koblet til igjen begynte SRS-lampa å lyse og det har den gjort siden. Virker ikke airbagen da, eller kan man med et enkelt grep få ordnet dette?

Når giret står i "park" må man bruke litt makt for å få den i gir. Den har vært slik i hele forrige eiers tid på 4 år. Ellers girer den fint.

Hvor lenge holder disse turboene før de tar kvelden?

Håper noen har noe synspunkter. Hvis det er greie ting å ordne opp i vurderer jeg kjøp. Skulle helst hatt manuell da mtp forbruket da...

Lundstrøm
14/08/13, 15:59
Få en diagnose test på bilen.
Turboene pleier å gå mellom 2-250.000 en plass. Men med godt vedlikehold å regelmessig oljeskift så kan di nok holde en god stund lenger.
Når det gjelder automatkassene så kan jeg dessverre ikke svare, Holder meg lengst mulig unna Volvo og VAG automat kasser :P

Svirre
14/08/13, 16:17
Hørtes veldig "samma faen" ut denna figuren :p Ang. det med turbo så har det mye å si på åssen den har blitt kjørt. Som folk fleste veit (eller blir fortalt) så bør bilen rusle litt på tomgang før du stopper den etter en kjøretur. Spesielt etter at du har hatt litt turtall eller ladet. Levetiden på turboen forkortes mye når man ikke gjør dette samt. ikke overholder serviceintervallene med oljeskift.

Automatkassene er litt hipp som happ. Kommer også an på bruken. De aller fleste er lite glad i disse kassene, men de skal tåle sitt. Hvor ofte har det vært skifta olje på kassa? Om den girer fint i dag, så kan den by på problemer om en mnd.

Airbagen må kobles fra KUN nå batteriet er koblet av. Høyst sannsynlig så har ikke det skjedd. Usikker på om den kan resettes med diagnoseapparat/OBDI leser fra Volvo eller om du kan nappe av batteriet og la den stå uten strøm en stund. Noen biler som får feilkode lagres og blir der for alltid og da må man ha ny airbaghjerne. Når SRS lampa lyser så er den deaktivert ja.