PDA

Vis full versjon : volvo 740 El. takluke og vinduer problemer



MorSto
11/08/13, 20:55
Fikk plutselig ett problem på min 740 88mod her om dagen.
Takluka har hengt seg og står på gløtt, hører releet klikker men ikke noe som skjer, og vinduene kan jeg kun opperere når tenningsnøkkelen ikke står på hakk 2og3, altså når motor går funker ikke vinduene.
Noen som har hatt samme problemet her?
har sjekket alle sikringer osv,
Feilen kom etter at batteripolen ramlet av og ble satt på igjen mens motor gikk på tomgang !!

oriis
12/08/13, 23:07
Har du prøvd å ta takluken bak manuelt? skru ut dekselet framfor takluken 2 skruer så vipper du det ut, så tar du et flattskrujern inn i den runde "pluggen" eller hva det er, du ser det med en gang. Når du har dyttet flatskrujernet oppi der kan du vri takluken manuelt fram å tilbake. Har du sjekket at du har strøm på bilen? utenom det vet jeg ikke hvorfor, sjekk jordingene nøye. Hadde foressten et lignende problem på min 940 der startmotor gikk rundt hele tiden i hakk 2 på tenningslås viste seg at en ledning hadde brent opp, så jeg la en ny kabel å en bryter opp så jeg kunne starte bilen på den måten.

MorSto
13/08/13, 00:12
prøvde og ta den manuelt ja, da funker den når jeg setter den i lukket posisjon, men når jeg kjører den elektrisk, kjiler den seg i oppen posisjon, men det er ikke det verste problemet !

Det er strøm på bilen ja,

oriis
15/08/13, 03:48
Tipper dette er releet som er dårlig. Siden du har problemer med både vindu/takluke og vinduene kun fungerer når du har den i hakk 1. Kjøp et nytt fåes kjøpt på de fleste bilsjapper :)

MorSto
15/08/13, 21:03
Fant ut feilen, det var feil relee som har blitt satt i bilen, derfor oppførte det seg så rart..
Men det med takluken er ett mysterium, men når jegtrykker fort og mange ganger på knappen for og senke takluken, da kommer den til slutt, kansje det er lurt og smøre opp skinnene /drev, osv da !!!

oriis
15/08/13, 21:43
Høres ut som dårlig bryter, bytt bryteren å se om det kommer seg.

PVT
15/08/13, 22:39
har samme problem med min når jeg kjører den i åpen posisjon i bakkant så henger den seg opp
til den plutselig fungerer igjen, gjerne på humpete veier
jeg har prøvd:
-byttet bryter
-byttet motor
-set over ledninger
-smurt opp takluke med PTFE fett gikk bare fortere etter denne

alt er ok så lurer bare på om det er justerings problem,
eller de små bryterne inni motoren som sier når motoren skal stoppe
pr dags dato så har jeg fjernet innertaket til takluka sån at jeg kan se
når den er i åpen posisjon og ikke kjører den helt opp for da henger den seg.

blir den kjørt helt åpen (altså innover i taket) har den aldri hengt seg.