Vis full versjon : Espen´s 945
Fyttigrisen denne bilen har forandra seg sidan du kjøpte den :p
Også ett til
http://www.home.no/opelfanatikeren2/bilder/Volvo945.jpg
601 rød er en nydelig farge :D
hører du har litt foto interesse og har litt erfaring med det?
hva har du av utstyr?
blei veldig bra espen.
du mangler emblem i grillen! :P
Det emblemet var så stygt også ble det ødelagt når jeg tok det av for å lakke grillen, så tviler sterkt på att det kommer på igjen.
Fyttigrisen denne bilen har forandra seg sidan du kjøpte den :P
Ja den har endret seg litt kan du si, ble jo bare fine bilen nå.
601 rød er en nydelig farge :D
hører du har litt foto interesse og har litt erfaring med det?
hva har du av utstyr?
Har Canon 50D, brukt det i to år nå og er fornøyd med det.
Bruker batterigrep så jeg har mye strøm til å ta masse bilder, av linser så har jeg en Sigma 17-50mm f/2.8 EX og en Canon EF 70-200mm f/4.0L USM.
Også blitz og masse annet stasj som fjernutløset, div renseutstyr og et par bakgrunner til å henge opp :cool:
Har Canon 50D, brukt det i to år nå og er fornøyd med det.
Bruker batterigrep så jeg har mye strøm til å ta masse bilder, av linser så har jeg en Sigma 17-50mm f/2.8 EX og en Canon EF 70-200mm f/4.0L USM.
Også blitz og masse annet stasj som fjernutløset, div renseutstyr og et par bakgrunner til å henge opp :cool:
høres ut som om du "har utstyret i orden" ja.
bare å rope ut hvis du vil lære bort litt tips og triks :P føler jeg er ganske fersk innen foto. selv har jeg canon 550D med 18-55 IS objektiv. har også et billig hama stativ. lurer veldig på å kjøpe meg 18-200mm objektivet til canon nå i nermeste framtid. følte jeg mangla litt zoom når jeg var på rudskogen igår.
Når jeg var på rudskogen i fjor brukte jeg 70-200 linsa, jeg synes den passet bra der.
Så jeg vil tro 18-55 blir lite zoom til banebilder.
Litt vått, men det gjør ikke noe
http://www.home.no/opelfanatikeren2/bilder/18072011177bedding.jpg
Da har jeg gjort litt med bilen :)
Stabilisatorstagforingene som jeg kjøpte på biltema for vel ca ett år siden er nå helt morkene og må byttes, jippi for kvaliteten :mad:
http://www.home.no/opelfanatikeren2/bilder/volvo945/IMG_6205stabstagforing%20biltemadritt.jpg
Så måtte biltema skivene også byttes da det er kast i dem, også montert på bilen i fjor sommer :mad:
Nå er det originale volvo skiver med ebc greenstuff klosser :D
Selfølgelig er senteret sortmalt så det ikke skal begynne å ruste så fort, også ser det penere ut mot den sorte felgen min.
http://www.home.no/opelfanatikeren2/bilder/volvo945/IMG_6207bremseskiver%20og%20klosser.jpg
http://www.home.no/opelfanatikeren2/bilder/volvo945/IMG_6234felgogdekk.jpg
For å være på den sikre siden byttet jeg ut casterstagsforingene samtidig siden jeg hadde de liggende å slenge :)
http://www.home.no/opelfanatikeren2/bilder/volvo945/IMG_6211nyeforinger.jpg
Blir bare nye bilen dette.
bluesmoke87
03/08/11, 21:47
Bra jobb her : ) denne har fått en god overhaling : )
AleksanderK
04/08/11, 17:21
Hvilken forskjell merker du med nye kasterstagsforinger?
Hvilken forskjell merker du med nye kasterstagsforinger?
Nei jeg merker ikke så mye forskjell, men de er garrantert bedre enn biltema foringene som satt der ;)
I går fikk jeg ut fingeren og fikk montert filmen fra soyafilm.se, brukte rundt en time på alle vinduene.
Filmen var god å jobbe med og passformen var bra, måtte dog kutte ut for bremselyset på bakluka.
http://www.home.no/opelfanatikeren2/bilder/volvo945/volvo945stv.jpg
Da har jeg byttet bærekulene da disse ikke var helt bra.
Har også fjernet lyktepusserene forann samt knottene som armen skal hvile på, samt fått lakkert opp pusserarmen på bakluken :)
Vasket raskt over bilen her om dagen samt støvsugd og gjort reint mattene. Klinte på dodo redmist etter den hadde tørket
Hvilken lakkrens nytta du når du fekk den så fin og rød? Nesten som dag og natt det mellom den griserosa fargen og den fine røde fargen :D
Ser som vanlig bra ut dette. :)
Hvilken lakkrens nytta du når du fekk den så fin og rød? Nesten som dag og natt det mellom den griserosa fargen og den fine røde fargen :D
Ser som vanlig bra ut dette. :)
Litt flaut å si det, men jeg brukte biltma sin lakkrens første gangen :eek:
Men når jeg tok den en runde her i sommer brukte jeg Meguiars Ultimate Compound for å freshe opp fargen og la på Meguiars Deep Crystal Polish før ett lag med Meguiars Nxt Generation Tech Wax på toppen.
Så har jeg vasket den og gått over med Dodo Juice - Red Mist Tropical :cool:
Hva synes du om DJ red mist tropical? Selv er jeg kjempe fornøyd med denne :)
Litt flaut å si det, men jeg brukte biltma sin lakkrens første gangen :eek:
Men når jeg tok den en runde her i sommer brukte jeg Meguiars Ultimate Compound for å freshe opp fargen og la på Meguiars Deep Crystal Polish før ett lag med Meguiars Nxt Generation Tech Wax på toppen.
Så har jeg vasket den og gått over med Dodo Juice - Red Mist Tropical :cool:
Så jo ut til å funke den lakkrensen fra Biltema da :p
Men når jeg får resten av bilen på stell, så skal jeg prøve noen Meguiars produkter på bilen min bare for å sjå ka potensiale lakken har :D
AleksanderK
21/08/11, 10:05
Du er vel tilfeldigvis ikke i Bergen nå, er du? :p Står en veldig lik bil som din ute på plassen her :D
Du er vel tilfeldigvis ikke i Bergen nå, er du? :p Står en veldig lik bil som din ute på plassen her :D
Nei jeg er hjemme, og bilen står fremdeles på utsiden..... håper jeg... :D
Får man tak i ekstrabremselys i bakruten med hvitt glass originalt?
Mener det som står der nå bare med hvitt glass eller må man lage det selv med hvitt glass og røde dioder.
fikk ikke tid til og lese igjennom alt har bare kommet til side 5 enda x)
skal lese resten i morgen!! :-D
ser bra ut så langt!! ;D :D
Skjedd noe mer her da? Fantastisk fin bil btw. :)
Har fått på de nydlige vinterdekkene og kjenner at det var første og siste sommeren med 18" på den bilen vetfall.
Også dukker det feilkoder opp inimellom, de fleste gangen gidder jeg ikke lese de ut bare sletter de ut, men i dag kjørte jeg den inn på jobb og fant ut att 232 og 113 koden har dukket opp når jeg kjørte på vei til jobb.
De fleste ganger dette skjer så har det forekommet når jeg ligger i jevn hastignet på E18 og kommer helt ut av det blå..
koder og årsak:
232 Oksygensensor justering for rik eller for mager under tomgang??
113 Oksygensensor justering for mager eller for rik.
De kommer i den rekkefølgen, og det er litt merkelig at den kommer med "under tomgang" når dette skjer har ikke bilen gått på tomgang på flere minutter :confused:
feil på feilkodingen :O ;D
De siste tre månedene har jeg notert km stand når jeg har fylt drivstoff og kommet frem til att bilen bruker endel drivstoff pr km, litt mer enn det jeg skulle ønske og hadde forventet.
i løpet av de siste tre månedene har jeg fylt 434,60l drivstoff og kjørt 3305km, det vil si 13,15liter pr 100km.
Og det på blyfri 98 til en gjennomsnittspris på 14,05kr/liter i løpet av denne perioden.
Bilen brukes for det meste til jobb pendling og da kjøres det 3mil hver vei men det er også noe småkjøring, selv med slik kjøring synes jeg forbruket er høyt :mad:
Flott bil! :D litt synd med bensinforbruket!
I dag har bilen fått en god vask utvendig samt en vask på innsiden av døren og dørtersklene.
Gikk over bilen etter den var tørr med DoDo redmist for å få den blank og fin.
Stramet håndbrekket, også satt jeg på det original rattet så jeg får brukt hornet igjen.
Også satt jeg på forvarmerslange fra varmedekselet på eksosen og frem til luftfilterboksen så bilen blir raskerer varm nå som kulden kommer.
Flott bil! :D litt synd med bensinforbruket!
Takker, har mine misstanker om att det er 18" hjulene som har mye av skylden for det høye forbruket :(
I dag har bilen fått en god vask utvendig samt en vask på innsiden av døren og dørtersklene.
Gikk over bilen etter den var tørr med DoDo redmist for å få den blank og fin.
Stramet håndbrekket, også satt jeg på det original rattet så jeg får brukt hornet igjen.
Også satt jeg på forvarmerslange fra varmedekselet på eksosen og frem til luftfilterboksen så bilen blir raskerer varm nå som kulden kommer.
Dette forvarmersdekslet hvor sitter det? :p sånn jeg kan sjekke om jeg har det, hadde vert fint med litt ekstra varme i vinter... redd for det skal bli for kaldt i bilen pga syns ikke bilen klarer og bli noe skikkelig varm :confused:
det sitter utenpå eksosmanifolden. Det eneste det gjør er at du drar varmluft inn i filteret for å unngå ising. Gir INGEN ekstra varme inne i bilen. Bytt heller kjøleveska di, sett inn termostat med høyere temp og sjekk at varmeapparat krana di åpner skikkelig.
Da var bilen gått litt mere, men fremdeles i flott form
http://forum.vccn.no/
Femenin killometerstand;)
Det var kanskje litt høyt forbruk. Men tviler på at det har noe med 18"erne å gjøre. Har jo alltid kjørt med den dimmen på min 940 og den har liggi på 1,1-1,2. Skal jo sies at vi ikke har lik motor da.
Du ser jo også snart om forbruket blir noe bedre når du får på hvinterhjul.
De bruker litt bensin sånn er et bare tror jeg. Men i gjenngjeld har du en flott og meget trafikksikker bil da.
Da var bilen eu godkjent.
Fikset håndbrekket og byttet begge endeledd før den fikk en forstillingskontroll også sklei den rett igjenom eukontrollen.
Martin: Jeg kjenner stor forskjell på bilen etter at jeg la om til vinterdekkene, feks kan jeg med vinterdekkene holde 5. gear opp lierbakken mot med sommerdekk som jeg måtte ned i 4. gear for å kunne holde 100km/t.
Begge gangene kjørte jeg alene med tom bil på vei til ikea.
Nå er fremre simring på kamakselen byttet samt olje og filter ble byttet.
Og siden Radiatoren bestemte seg for att den ikke lenger ville henge sammen så ble det montert en radiator fra 240, og den er IKKE i plastikk.
Byttet samtidig termostaten til 91 grader for å få det enda varmere i bilen
Har planer om og skifte termostat i min 940 for å få varmere luft, er vel ikke skadeligt? :) og hvor kjøpte du termostaten?
De hadde ikke på volvo når jeg var innom der så det ble bilextra, gikk oppp fra 87grader til 91 og synes den ble varmere.
Og igjen er det noe tull med min 945, den har originla B230FB.
Det begynte i forrige uke med den flotte gule feillampen, leste ut feilkoder og der fikk den for mye ellerfor lite bensin samt mager balnding på tomgang.
Når jeg dro på så røyk den sort og den brukte mye bensin, ikke at det er noe nytt men nå var det unormalt mye.
Så byttet jeg plugger og kikket over rotor og fordeler, etter det så ble den litt bedre men fremdeles så går den å jukser.
Kan forøvrig si at de gamle pluggene var helt nedsotede
Det merkelige er att når jeg har gasspådrag, samme om det er litt eller fullgass så går den helt fint men så fort jeg skal holde bilen i jevn hastighet så begynner den å jukse og kødde.
For meg virker det som den feiltenner, men da er det rart att den går fint så lenge det er gasspådrag.
Jeg er litt rådvill og irritert på denne bilen nå
Forøvrig så ble feil lampen borte etter pluggbytte og den har ikke kommet tilbake.
Er det noen andre som har opplevd dette eller har noen ide om hva det kan være?
Og igjen er det noe tull med min 945, den har originla B230FB.
Det begynte i forrige uke med den flotte gule feillampen, leste ut feilkoder og der fikk den for mye ellerfor lite bensin samt mager balnding på tomgang.
Når jeg dro på så røyk den sort og den brukte mye bensin, ikke at det er noe nytt men nå var det unormalt mye.
Så byttet jeg plugger og kikket over rotor og fordeler, etter det så ble den litt bedre men fremdeles så går den å jukser.
Kan forøvrig si at de gamle pluggene var helt nedsotede
Det merkelige er att når jeg har gasspådrag, samme om det er litt eller fullgass så går den helt fint men så fort jeg skal holde bilen i jevn hastighet så begynner den å jukse og kødde.
For meg virker det som den feiltenner, men da er det rart att den går fint så lenge det er gasspådrag.
Jeg er litt rådvill og irritert på denne bilen nå
Forøvrig så ble feil lampen borte etter pluggbytte og den har ikke kommet tilbake.
Er det noen andre som har opplevd dette eller har noen ide om hva det kan være?
Høres ut som LMM.
LMM er ganske ny på denne bilen. Er stort sett bare toppakning som ikke er bytta nå vel..
kan det være innsugspakning?
Volvo-Lars
27/02/12, 19:47
Ville kikka litt på hjernene. Gått over loddepunktene.
Det merkelige er att det hele begynte med at en plugg sluttet å virke, den gikk kun på tre sylindere når den startet her om dagen.
Etter pluggbytte så gikk den på alle men den begynte å tulle sånn som den er nå.
Synes det er rart att den skal begynne å tulle slik akuratt når en plugg sluttet å virke.
Må si jeg begynner å bli lei av denne bilen nå...
Hvordan er fløden utav enderøret? Har du orginal katalysator?
Den blåser som vanlig ut av eksosen, lett hvit røyk som vanlig når det er fuktig ute.
Ja jeg kjører med original katalysator. Men om den er tett så ville den vel gå dårlig hele tiden?
Synes det er merkelig att den ikke tuller når den har pådrag, kun når den har mellom gass.
Den går også fint når jeg bremser på giret uansett turtall.
Men den er værre når den er kald, rykkingen blir ikke så brå når dn er driftsvarm.
Fant feilen jeg...
Når jeg fikk tid så tenkte jeg å prøve noen andre plugger, når jeg skrudde ut den siste pluggen så jeg en unormalitet.
Pluggen var trykt helt sammen, det var vel ca 0.1mm åpning.
Jeg hadde ikke trodd att det skulle være det, men når jeg tok den ut så ble det helt klart.
Det merkelige er att jeg ikke har sjekket åpningen, jeg bare monterte de etter de var kjøpt så pluggen må ha vært sånn når den lå i esken.
Lærdomen er, sjekk åpningen når du kjøper plugger fra mekonomen selv om esken den ligger i er hel!!
Så var det motorlampe og feilkode på luftmassemåler, samtidig jukser og går den ujevnt :mad:
Er det bare meg eller har du vært ganske mykje plaga av motorproblem? :P
Bytt plugger!!
Tror ikke det hjelper når det er feil på lmm
Er det bare meg eller har du vært ganske mykje plaga av motorproblem? :P
Har ikke vert annet en tull med den bilen, men periodevis har den fungert tilnærmet normalt bortsett fra det høye drifstoff forbruket.
Det ser nok ut til at den blir solgt i sommer og da blir det nok en opel.
Siden jeg har fått nokk av en bil som ikke kår reint så lot jeg volvoen stå i over en ukes tid, jeg var både irritert og opgitt.
Men når jeg skulle kjøre den hjem her om dagen så gikk den mye bedre, og nå som den er brukt litt så går den helt reint :confused:
Hva er det med bilen min, reparer den seg selv??
AleksanderK
20/03/12, 16:14
Er ikke feil med selvreparerende bil :)
Drivstoff filter fult av dritt?
Det piper i bremsene dine. :p
Det piper i bremsene dine. :p
Standard Volvo at det piper i bremsene :p
Ja jeg vet det piper i bremsene mine så jeg prøver å bruke de minst mulig :p
Nå er den tilbake til den juksingen og rykkingen igjen :mad:
Startet bilen på formiddagen og fant ut at den gikk på tre sylindere, hvorpå jeg smalt igjen døren og bannet den forbanna helvetes jævla dritt bilen opp og ned.
I mitt raseri utbrudd truet jeg både med flambering og enveisbilett til den lokale hoggeren, du kan tro den bilen fikk høre hva jeg følte og mente om den svensk konstruerte og monterte i belgia doningen.
Så etter å ha latt den gå litt høyt på tomgang i ca 10-15 sekunder begynte den å hoste og den siste syinderen våknet igjen til live.
Etter dette så går den nå fint på tomgang og den rykker ikke slik den har gjort dene siste stunden
Når du bytta bremseskjoldet, var du absolutt nødt til å fjerne navet? my jobb med dette? :)
AleksanderK
18/07/12, 20:55
Mange som kapper skjoldet, og punkter det på plass etterpå, men er ikke noe stress å ta av navet da. Bare du har stor nok pipe :p
Jeg tok av navet for å bytte bremseskjoldet, fikk samtidig fettet opp hjullagrene på nytt samtidig.
Startet bilen på formiddagen og fant ut at den gikk på tre sylindere, hvorpå jeg smalt igjen døren og bannet den forbanna helvetes jævla dritt bilen opp og ned.
I mitt raseri utbrudd truet jeg både med flambering og enveisbilett til den lokale hoggeren, du kan tro den bilen fikk høre hva jeg følte og mente om den svensk konstruerte og monterte i belgia doningen.
Så etter å ha latt den gå litt høyt på tomgang i ca 10-15 sekunder begynte den å hoste og den siste syinderen våknet igjen til live.
Etter dette så går den nå fint på tomgang og den rykker ikke slik den har gjort dene siste stunden
Det er ikke bensinpumpen din som er litt lei seg da? Tyder jo på en mager blanding at det smeller
740 min oppførte seg sånn så sluttet den også å gå på tomgang etter en stund (nå). Den begynte å rykke og kutte på en sylinder og kødde seg under kjøring og smeller til tider noe inn i helvete.
hvordan kobblet du opp baklyktene ?
sliter litt med brrenselys/tåkelys bak hvordan ledningene skal stå
hvordan kobblet du opp baklyktene ?
sliter litt med brrenselys/tåkelys bak hvordan ledningene skal stå
Jeg bare tok ut hele holderen med ledningen på, og satte dem bare på plass i hullet der de skulle stå.
Eventuelt er det bare å prøve seg frem.
Det er ikke bensinpumpen din som er litt lei seg da? Tyder jo på en mager blanding at det smeller
740 min oppførte seg sånn så sluttet den også å gå på tomgang etter en stund (nå). Den begynte å rykke og kutte på en sylinder og kødde seg under kjøring og smeller til tider noe inn i helvete.
Jeg har byttet begge pumpene mine tidligere så tror ikke det er synderen, om den får for feit blanding så vil den sote igjen pluggene.
Det virket som om den ikke tente helt på den siste sylinderen med en gang, men den kom seg etterhvert.
Nå har den gått greit i det siste sett bortifra 1.1.3 og 2.3.2 feilen som dukket opp tre ganger på samme dag før den forsvant av seg selv :mad:
Den fordømte 1.1.3 og 2.3.2 feilen kommer opp titt og ofte nå om dagen, bruker ikke bilen så mye nå så har gitt litt opp her
Og her en liten logg på feilmeldinger den siste uken eller to... :mad:
1. september: 2.3.2 og 1.1.3
4. september: 2.3.2, 2.3.1 og 2.2.1
8. september: 2.3.1, 2.3.2 og 2.2.1
9. september: 2.3.1, 2.3.2 og 2.2.1
Kan forøvrig bemerke at bilen går like dårlig om den har disse feilkodene eller ikke.
Nå skal litt tenningsdeler byttes for å se om det hjelper, forøvrig har den jeg kjørt ca 26-27 mil på full tank :mad:
Er ikke rart jeg er forbanna på den bilen nå.
Feilkodene betyr følgende:
113 Oksygensensor justering for mager eller for rik.
221 Oksygensensor, for mager blanding.
231 Oksygensensor justering for rik eller for mager.
232 Oksygensensor justering for rik eller for mager under tomgang.
Den går da faen meg ikke magert når den bruker så mye bensin og desuten ryker den sort når den får litt turtall :mad:
Hælvete alså... nå begynner svenskehatet å stige i takt med att lommeboka minker pga fylling av bensin :mad:
Har du prøvd med en annen hjerne? Du har FB, ikkesant?
Nei jeg har ikke testet med en annen hjerne,har ikke denne to hjerner?
En til tenning og en til drivstoff.
Jo jeg har fb motoren, men ingen hjerne liggende å teste med.
Det virker som om dette kommer nå som det blir fuktigere i luften, i sommer har den oppført seg helt greit og bare brukt litt over literen på mila.
Jo, det stemmer, men jeg kan tenke meg det er bensinhjernen som eventuelt kødder. Jeg har en hjerne fra en 1995 FB som du kan prøve med.
Det er jo verdt et forsøk, den blir sikkert ikke noe værre :p
Send meg en pm med nr ditt så avtaler vi noe :cool:
Har vært borti "hjerneskade" på en annen bil før, og vet at man aldri vet hva den kan finne på. feilen(e) kan ofte være veldig ulike, og noen ganger henge litt i sammen. så virker jo som det kan løse saken :D en kammerat av med fikk feil i styreenheten, var riktignok en a4 med den gamle 2,6 v6'ern. men den startet aldri på første forsøk og tomgangen var helt vill. kunne minne om en vankel xD denne brukte også mye suppe da den var fucka :P
så, *krysser fingrene* :D
Vi får se hva som kommer ut av det.
Kjørte litt med den i går og da kom det selvfølgelig ingen feillampe, så det kommer nok i dag.
Da fikk bilen et nytt originalt oljefilter og ny Castrol Magnateck olje :D
Gearkassen fikk også et oljeskift med Castrols transmax Dex III Multivehicle atf olje, samtidig byttet jeg plastikkforingen i bunn av gearspaken og den ble mye tightere nå.
Samtidig fikk bilen er skikkelig steaming av motoren og understellet, fikk bort mye gammel dritt.
Har også fått satt på puten i passasjerdøren så nå begyner bilen å bli hel innvendig.
Men mangler de røde pinnene som høyttalerdekselet skal henge på og høyttalerdekselet på passasjersiden.
tennpluggen
12/09/12, 10:38
bilen din begynner å bli virkerlig bra nå :P fått opp no mer varsel lamper ennå eller?
Har bare kjørt et par tre mil med den, men har ikke kommet noen feillampe enda.
Til uka blir det nye plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor.
Nå er det bare å bytte olje på bakakselen så er den klar for vinteren, må bare finne ut av hvilken olje den bør ha.
Har ingen anelse om hvilken aksel det er, den hvite lappen med info som skal stå på den er borte.
Eneste som jeg finner av info på den er følgende "11 volvo 1023597" som står bak på høyresiden nedenfor lokket.
tennpluggen
12/09/12, 19:24
har du byttet lamda'n?
har du byttet lamda'n?
Nei den er vel snart det eneste jeg ikke har byttet.
ser jo bra ut denna bilen her
ser jo bra ut denna bilen her
Ja det begynner å hjelpe nå.
Har fått lånt en original luftmassemåler og kjører med den for å se om det kan være grunne til feillampe, har ikke kjørt så mye men det har ikke kommet noen feillampe sålangt.
Nå har volvoen stått i ca en ukes tid uten å bli brukt, har jobbe bil så trenger den ikke til daglig.
Men i dag når jeg skulle starte den så kunne jeg bare gi opp det.
Først så hostet den litt og gikk på tre sylindere også dør den ut på tomgang for så å ikke ville starte noe mere
Faens forpulte fittebil, nå er jeg så lei av slikt tull.
Får se om jeg får kikket på den i helga, om det blir bra vær og det er greit for ungene.
AleksanderK
28/09/12, 07:24
Mine biler hoster litt også når de har stått en stund. Litt rusing så gir det seg for meg. Men du får jo ikke start.
Sjekket plugger?
det imponerer meg att volvoen blir ødelagt bare av å ikke brukes :confused:
Byttet rotor og fordelerlokk i dag men det hjalp ikke noe.
Tok ut å rengjorde pluggene, da hostet den litt før den stoppet.
Så trykte jeg gassen i bunn og holdt den der mens jeg startet den, da fyret den såvidt på tre sylindre.
Den gikk og hostet på rundt 1500 rpm selv om jeg holdt bånn gass, etter ca 10-15 sekunder på full gass begynte den å jobbe seg sakte oppover på turtallet.
Når den kom til rundt 3000rpm slapp jeg av gassen og holdt den på rundt 1500rpm i vel et minutt og etter det så gikk den på alle sylinderene.
Men den går fremdeles ikke helt reint, det er anntydning til litt feiltenning inimellom. Kan virke som den feiltenner hvert andre sekund eller noe rundt der.
Nå er både plugger og pluggledninger på vei i posten, får bytte det og se om det hjelper.
Alternativt er toppakning bytte det neste som står på planen.
Bilen går helt greit nå men etter ca fem min med kjøring så dukker den forbanna motor lampen opp igjen.
Etter en halvtimes kjøretur fikk jeg stoppet og lest av feilkodene:
113 - Oksygensensor justering for mager eller for rik.
221 - Oksygensensor, for mager blanding.
232 - Oksygensensor justering for rik eller for mager under tomgang.
Men den får ikke for lite bensin, den ryker sort når den kommer opp på litt turtall så der er det bensin nok.
Jeg begynner å tro att det kan være noe feil med lamdasonden så den gir feil verdier, ikke att den er helt gåen men den er uten tvil litt på tur.
Er det ikkje dei feilkodane du får heile tida da? Bytt lambasensoren da.
Byttet plugger og satt på originale volvoplugger og nå går den helt vanlig, litt merkelig att pluggene skal oppføre seg slik.
Er bare tennpluggkablene igjen nå så er alt i tenningsdeler byttet, men den går fremdeles litt ujevnt på tomgang.
AleksanderK
08/10/12, 13:08
Er ikke en dårlig tempsensor til hjernen som kan lage krøll da?
Er ikke en dårlig tempsensor til hjernen som kan lage krøll da?
Har jo tenkt den tanken selv, men etter pluggbytte så oppfører den seg helt normalt.
Litt merkelig att pluggene skal lage så mye rare problemer.
Da var pluggkabler byttet.
Samtidig kikket jeg over litt slanger og så att vacumslangen fra bensintrykksregulatoren var litt sprukket så jeg byttet denne, også tenkte jeg å sjekke den som går fra innsuget og til oljeåndingen.
Den slangen var potte tett, klarte ikke å plåse mellom den med lufttrykk engang, så den ble byttet uten tvil.
Og nå går den mye penere uten anntyding til feilslag eller ugjevn gange :D
Da er det bare å få tak i et nytt håndtak til førerdøren så begynner det å bli bra.
Skrudde av to håndtak til deg i går, men fikk ikke med meg at det var til venstresiden når jeg snakka med brodern. Så sitter her med 2 stk. høyre håndtak til deg hehe:p
Skrudde av to håndtak til deg i går, men fikk ikke med meg at det var til venstresiden når jeg snakka med brodern. Så sitter her med 2 stk. høyre håndtak til deg hehe:p
Ja jeg hørte det ;)
Men har du et håndtak til førerdør liggende?
Da var håndtaket byttet, og det var på tide.
Tok samtidig å smurte opp låsekassa på bade fører og passasjerdøren så nå holder det nok en god stund til.
Og nå klunker det i forstillingen og dunker bak.
Byttet bakre opphenget på eksosen som hadde rustet av så ble det stille baki, men forann er endeleddet på førersiden gåent etter å ha stått der i 1,5år og 8000km.
Dette blir nok siste gangen jeg kjøper deler fra bcb.
Forøvrig så er forbruket nede i 1.3 liter pr mil :p
Har også fått polert opp sommerfelgene og montert på dem :D
Da det tidligere klunket i forstillingen så byttet jeg de indre stabstag foringene og nedre foringene i stagene fra bærearmen til stabilisator staget.
Men selv etter å ha byttet disse foringene klunket det fremdeles, fikk den opp i bukken og fant ut at det klunket i demperen :mad:
Nå har jeg byttet demperene, fikk kjøpt et par som var lite brukt for en slik og inngenting.
Jeg gjorde også reint og smurte opp topplageret på nytt :)
Nå er det bare noen småting som skal gjøres, som oljeskift og regreim før det bærer på eukontroll og den legges ut for salg :cool:
Da var regreim og strammer byttet, samt olje og filter.
Satt også på plass beskyttelsen rundt viften som ikke har vert der siden jeg byttet vannpumpe.
Moterte også nytt setebelte bak på passasjersiden da dette var frynset opp, byttet også et par andre små plastdeksler som var ødelagte.
Har også byttet dekselet ved tenningen til et som ikke har den fæle magneten som var til å sette mobilen på.
Var på huggeren og fikk kjøpt nakkestøtter i sort skinn til baksetene da det ikke var noen der når jeg kjøpte bilen.
Puslinga gikk med andre ord bra skjønner jeg:)
Puslinga gikk med andre ord bra skjønner jeg:)
Ja selvfølgelig :p
Det er alltid noe å pusle med når en har gammel bil vet du :)
Nå er det bare å få byttet lamdan så burde den skli mellom en eukontroll
Da fikk jeg jaggu kjøpt taklampe med leselys forann til en 50 lapp på huggeren, og har fått festet "verktøy" kassa bak i bagasjen igjen.
Idag er det lamdasonde bytte :cool:
Har også polert hele bilen og gått over fangerene med owatrol :D
Og Lamdan ble byttet, fikk tak i en ny så da får vi se om den blir litt bedre på drivstoff forbruket fremover.
Nå er det justering av spissing som gjenstår før eukontroll og den er klar for salg
Har fått kjørt litt med nye lamdan og nå går den som normalt, ser ut til at drivstoff forbruket også har gått ned og den går ikke lenger på feit blanding :cool:
Ny taklampe med leselys til framseter
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/941766_10151460761006721_741805417_n.jpg
Nyvasket og fin :cool:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/1004076_10151460762126721_899949511_n.jpg
Hadde bilen på eu kontroll på fredag og da ble det feil på en caliper fremme som hang.
Selvfølgelig var det biltema caliperen det ene stempelet hadde satt seg.
Når jeg fikk plukket det opp så jeg at støvbeskyttelsen var sprukket opp, det skal vel sises at den har gått ca 20 tusen km så hva annet kan man forvente.
Fikk tak i en ny støvbeskyttelse og slipte caliperen så stempelet gikk lett, samtidig fettet jeg opp glideren på begge sider.
Var nedom og fikk kjørt den på bremsetesten i dag og nå er den eu godkjent frem til September 2015 :cool:
Kjører ikke du Mærsche om dagen, da?
Naken front uten emblem :p
Naken front uten emblem :p
Emblemet følger med når den selges, har det liggende.
Men jeg liker fronten uten emblemet i grillen ;)
Kjører ikke du Mærsche om dagen, da?
Det blir til det nå fremover ja :cool:
Da er den ute for salg:
http://forum.vccn.no/showthread.php?56839-S-1991-Volvo-945-GL&p=776315#post776315
Da var bilen solgt.
Under ett døgn etter den havnet på finn :D
Og nå var den til salgs igjen
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49122259
Sjekk ut www.senterringkongen.no
Hvorfor det, du bare spammer med reklame.
Hvorfor det, du bare spammer med reklame.
Slettet innlegget samt bannet brukeren.
Har tapt seg ein god del siden du hadde den :)
Lurer på hvor denne har havnet..
Meina eg såg den tilsalgs på ei Facebook gruppe for ei stund sida, i ei heller dårlig forfatning.
Ja det har jeg hørt også.
Men når jeg forsøker å sjekke opp skiltnr på vegvesenet kommer det opp som ukjent. jeg har bilder av bilen bilen og jeg er helt sikker på at nr er NE62189.
Det burde vel stå om den er vraket fremfor ukjent skiltnr når jeg sjekker.
Etter litt detektivarbeid har jeg kommet frem til at bilen har fått nytt skiltnr, den heter nå BS98509 og er tilhørende Billingstad men er avregistrert siden desember 2014.
Da har jeg fått sjekket opp litt mer og denne ble vraket 18.03.2015.
All den tiden og pleien jeg hadde investert i denne ble totalt bortkastet tydeligvis :(
La oss mimre litt
https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2013/7/vertical-3/13/4/427/940/64_1796995199.jpg
https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2013/7/vertical-3/13/4/427/940/64_333861802.jpg
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.