PDA

Vis full versjon : Xenon pære universal passer ikke , hvor kjøpe riktig type?



nordan27
10/08/13, 14:36
Hei har en v70 2004 med xenonlys , var på biltema for å kjøpe ny pære , men da jeg kom hjem for å skifte passer den ikke , den går ikke langt nok inn i hovedlys holder , sammenligner jeg den gamle og den nye universal er den gamle lengere hals og går inn i det runde hullet i holderen , mens nye stopper pga at den er for butt og mangler denne halsen , hvor kan jeg kjøpe ny/nye pærer uten å bli ranet?? ser at mekonomen selger til ca 1500.- den jeg kjøpte feil på biltema kostet 499.-
Takknemlig for svar :-)

HansM
10/08/13, 16:00
Hei har en v70 2004 med xenonlys , var på biltema for å kjøpe ny pære , men da jeg kom hjem for å skifte passer den ikke , den går ikke langt nok inn i hovedlys holder , sammenligner jeg den gamle og den nye universal er den gamle lengere hals og går inn i det runde hullet i holderen , mens nye stopper pga at den er for butt og mangler denne halsen , hvor kan jeg kjøpe ny/nye pærer uten å bli ranet?? ser at mekonomen selger til ca 1500.- den jeg kjøpte feil på biltema kostet 499.-
Takknemlig for svar :-)

http://www.xenonlys.com/no/xenon/xenon-original-d1s-d2s/d2r-philips.html <-- disse, Er Phillips pærer som sitter orginalt på bilene, uten at det har noe si, så lenge pæra er D2R.
Kan finne pærer som er billigere på ebay, men pass på kina-kopier.

FolloAuto
10/08/13, 16:17
Har kjørt med xenonpærer fra ebay lenge nå, fungerer knall. D2R kostet meg rundt 2-300 kroner for 2 stk.

FroBe
10/08/13, 17:18
På eBay kan man få hummer og kanari, sjekk gjerne hvilke andre gjenstander selgerene har, og hvilke karakterer kjøperne har gitt.
Jeg har god erfaring med å kjøpe halogenpærene mine på ebay.
Søk på merkenavn og modell, og eliminer de som ikke er originale.

I følge denne (http://forum.vccn.no/showthread.php?38230-Sotlag-p%C3%A5-xenon-reflektorer-2007-V70n) tråden så kan det bli dyrt å kjøpe billig.

nordan27
10/08/13, 23:08
Hei , føler meg litt dum nå , viste ikke at jeg kunne trekke DR-2 pæra ut av holder , når jeg fant dette ut løser det seg , takk for innspill på hvor og hvorfor ikke kjøpe Kina kopi pærer :-))))