PDA

Vis full versjon : Fjerne framskjerm volvo 240



Naske
09/08/13, 21:20
Hei, er i gang med å fjerne framskjermene på 245´en. De er rustne og trenger behandling og ny lakk før vinteren kommer. Har fått bort nesten alle skruene, men skjermen sitter fortsatt fast helt foran under den svarte plastikken som holder pærene(se bilde) til blinklyset. Tror jeg ser at den sitter fast med ihvertfall 2 skruer under der, og spørsmålet til dere er hvordan man får bort plastikken for å komme til skruene. (Plasten sitter bom fast, og jeg er redd for å knekke den i stykker om jeg begynner å dra og bøye på den)
http://img834.imageshack.us/img834/1736/vfp4.jpg

jabbajohn
09/08/13, 22:36
På nyere 240'er må man ut med hovedlykta. Der sitter iallefall blinklyset med "klips" fast i hovedlykta.

Sendt fra min galaxy s4

Dan Bay-Johansen
09/08/13, 22:42
Blinklyset er skrudd i skjermen på gammel 200, du må fjerne lykteramma på hovedlykta så ser du det. Mener også at skjermen er sveist fast i nedre frontplate, må slipe litt for å få den av... Er så lenge siden jeg plukket dette fra hverandre på min, så jeg er litt usikker, mulig den er skrudd.

Sendt fra mobilen min.

Mattis
09/08/13, 23:29
Av med lykteramma, blinklyset sitter fast med en 10mm skrue..

Om ikke skjermen har vært bytta er det en punktsveis som holder den fast i frontplata.

Naske
10/08/13, 09:34
Takk for svar alle sammen. Har allerede brukt meisel på sveisene, skal av med lykteramma nå.