PDA

Vis full versjon : Fullstendig blackout på strøm ved start



jmjt5r
06/08/13, 18:21
Har bytta motor.
Donorbilen starta ikke. Alt ble svart da jeg vridde nøkkel til start på den. Måtte koble av og på igjen batteriet for at noe skulle virke igjen.
Trodde da dette kunne være starter eller dynamo. Så dermed bytta jeg starter og dynamo samtidig.

Problemet vedvarer nå.

Skal sies at donorbilen hadde stått rimeli lenge siden den var i bruk sist før jeg kjøpte den.

Skikkelig nøtt eller?? Trenger virkelig gode forslag

850GLTsilver
06/08/13, 18:29
Batteriet?
Opplevd VARTA batteri på denne måten.

jmjt5r
06/08/13, 18:30
Nope

850GLTsilver
06/08/13, 18:34
Da blir det å sjekke chassistilkoblingen på minuspolen. Korrodert der vil gi episke spenningsfall inn på systemet.

jmjt5r
06/08/13, 18:48
Nytte ikkje nei. Nye kabelsko og pussa rundt om. Noe annet som kan legge seg til jord under start som ikke skal? Er og så rart med den utkoblinga.. Slår den ut noe autosikring?

jmjt5r
06/08/13, 20:27
Rensa fordeler og rotor. Da sviva den !! Men nå er d tenningsproblem. Bytta alt . Veivssensor . Fordelerlokk og rotor. Ingen liv

850GLTsilver
06/08/13, 22:40
Ingen autosikring på noe av motorelektronikken.
Rens av rotor og fordeler har ingenting med at starter ikke slår inn. Ei heller at bilen går i svart.
Noen med bilelektrokunnskaper burde gå over den bilen der. Høres rett og slett ikke trygg ut.
Og det er seriøst ment. For begynner den bilen der å gå med såpass tilsynelatende kontaktproblemer i strømforsyninga, så snakker vi seriøs brannfare.

Lundstrøm
07/08/13, 08:27
Ingen autosikring på noe av motorelektronikken.
Rens av rotor og fordeler har ingenting med at starter ikke slår inn. Ei heller at bilen går i svart.
Noen med bilelektrokunnskaper burde gå over den bilen der. Høres rett og slett ikke trygg ut.
Og det er seriøst ment. For begynner den bilen der å gå med såpass tilsynelatende kontaktproblemer i strømforsyninga, så snakker vi seriøs brannfare.

+1 , Det der hørtes ikke veldig trygt ut, Hadde jeg vært deg hadde jeg evt levert bilen til en Elektro Mekaniker.. Ikke noe jeg ville tukla med selv :P

TheStig
08/08/13, 08:02
+2

Hvis det er godt med strøm på batteriet og hele bilen mørklegges så fort starteren slår inn så er det snakk om en kortslutning av dimensjoner, her er det potensiell fare for at ting kan bli rødglødende på sekundet!