PDA

Vis full versjon : Software-oppdatering eller ikke?



kick_ass
28/05/10, 03:14
Vurderer å legge inn i ny software i min -02 V70, men er litt usikker på om det er noe poeng når alt egentlig ser ut til å fungere greit? Men jeg liker også å ha alt up-to-date :)
Er det vanlig å oppdatere software på servicer eller er det bare noe som gjøres på forespørsel?

Lillevik
28/05/10, 18:33
Min far fikk gjort det på hans 02' V70XC, og merket litt forskjell jah. Han måtte be spesifik om dette. :-)

kick_ass
29/05/10, 00:04
Ok :) Tenker jeg skal prøve på det. Bør nullstille automaten uansett, da jeg har bytta olje på den.
Noen som vet om noen oppdateringer av betydning som har kommet siden 2002? Som kanskje ikke er lagt inn :)

locked
07/06/10, 19:10
jeg fikk en fullstendig can oppgradering på bilen min, merket noe forskjell men husker ikke hva.

veit ihvertfall at alt er up to date :)

stramwaier
09/06/10, 21:14
hvor mye koster en sånn software oppdatering? og hva er evt forskjell fra eldre versjoner? motorstyring og sånt er vel likt?

mister j
09/06/10, 22:44
Kan lese en hel haug her:http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=17906

gaupe
10/06/10, 08:04
Eg brukar å be om full oppgradering på mine bilar, og vanlegvis betalar du berre nokre kroner for sjølv softwaren. Forskjellen kan vere ingen, til ganske store. Spesielt på girkasse, tomgang og understell (om du har 4C).

Mr. RAH
10/06/10, 09:07
Har akkurat gjort full oppgradering på min V70 D 07mod(garantisak), merker litt forskjeller på tomgang den har litt jevnere gange og bilen har fusket litt med engang den ble startet når det er ca 4+ ute dette er også vekke, synst også den har litt mere respons. Er jo bare små ting men er ikke altid det skal så mye til for at ting kan bli bedre.

kick_ass
10/06/10, 16:38
Kan lese en hel haug her:http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=17906

Takker for linken :)

Jakobsen
16/06/10, 17:20
Har akkurat gjort full oppgradering på min V70 D 07mod(garantisak), merker litt forskjeller på tomgang den har litt jevnere gange og bilen har fusket litt med engang den ble startet når det er ca 4+ ute dette er også vekke, synst også den har litt mere respons. Er jo bare små ting men er ikke altid det skal så mye til for at ting kan bli bedre.

hvem var det som gjorde det for deg? frydenbø i bergen eller?

tenkte å bestille time hos noen som kan gjøre det her i bergensområdet, men vet ikke om det er noen andre en frydenbø som gjør det her? har ikke hørt så mye positivt om dem.

Mr. RAH
19/06/10, 07:49
hvem var det som gjorde det for deg? frydenbø i bergen eller?

tenkte å bestille time hos noen som kan gjøre det her i bergensområdet, men vet ikke om det er noen andre en frydenbø som gjør det her? har ikke hørt så mye positivt om dem.

Ja det var Frydenbø i Åsane som gjorde dette, de taster inn reg.nummer på pcen og da kommer det opp om det er ny software til bilen din i sitt system.

Etter hva jeg ble fortalt på Frydenbø så er det visst bare de som kan oppgradere med ny software.

Jeg har kun vert inne på Frydenbø med bilen på garanti, har aldri betalt noe for hva de har gjort, vet ikke hva jeg skal si om de men synst de bruker lang tid på enkelte ting men er vel kansje bare slik. Ellers har de vært kjempe imøte kommende med meg(og min far)

aarnes
21/06/10, 07:32
Info:

Brandt Bil i Strömstad tar 347SEK for full CAN oppdatering.

Det er SW + Arbeid.
(Skal dit på Tirsdag for å oppgradere)

I Sverige er CAN oppdatering inkludert på alle servicer, og da betaler du ingen ting for det.

kick_ass
08/07/10, 16:22
Da har tatt en oppdatering. Kan ikke si jeg merket så mye forskjell. Men merker at gassen er litt mindre "av/på" når man trykker forsiktig på pedalen. Oppfører seg litt mykere.

Dag Thomas
23/07/10, 21:02
Brandt bil i Dingle tok ingen ting for en slik oppdatering ved min siste service.

Sjakalen
24/07/10, 23:00
Fikk denne på service nå i Arvika og kassa virker i alle fall å være mere fornøyd :)