PDA

Vis full versjon : Ekstra utstyr



anders85
04/08/13, 01:04
Hei. Etter og nylig har kjøpt inn volvo xc70 2008 d5, ser jeg at jeg må få kjøpt meg følgende; pyntelister sølvfarget merket cross country på kanalene, skvettlapper og spoiler! Noen som vet hvor jeg får kjøpt det? Volvo skulle ha 12000kr. Mvh Anders

SagaPer
05/08/13, 09:23
Hei, jeg har sjekket deleprisene du har fått. Hos Frydenbø Bilsenter på Sandane koster delene samlet kr 11.898 uten montering. Takvinge kr 4.788, sidescuffs (par) kr 5.735 og skvettlapper foran/bak kr 1.375. Det er opp til den enkelte kunde å forhandle om rabatter (mulig at medlemmer i VCCN har rabatt hos Volvo-forhandlerne).

Jeg kjøpte takvinge ferdig montert våren 2011 og betalte ca kr 5.400 for denne. Sidescuffs er smak og behag. Jeg vil ikke ha slike på min bil. Skvettlapper er ikke nødvendig på denne bilen da partiene bak hjulene er dekket av plast. Mulig du kan ha glede av skvettlapper om du kjører mye på grus. Dessuten er høyden på bilen et pluss når du skal forsere høye kanter. Med skvettlapper er det lett å kjøre i stykker disse over kanter.

Det har vært skrevet mye om pirat-takvinger i dette forumet. Det finnes alternativ men det nevnes ofte at passform ikke er 100% og at lakkering ikke alltid er enkelt da material på vinge og grunning ikke er av god kvalitet.

Alle disse delen kan du ganske enkelt montere selv om du har verktøy og er nøyaktig og tålmodig.

kospaang
05/08/13, 21:15
Skvettlapper er ikke nødvendig på denne bilen da partiene bak hjulene er dekket av plast.
Hei, ikke helt enig med Per her. Kjøpte min XC70 uten 'lapper' - og gikk veldig til med at fremdørene og sidene bakover fikk usedvanlig fort smuss slengt opp på nyvasket bil. Etter at jeg monterte 'flaps' er situasjonen vesentlig forbedret.
Anbefales :cool:

mvh/

anders85
05/08/13, 22:41
Takk for svar. Går nok for hele pakka tenker jeg, har sett på orginaldeler fra USA, nesten halv pris. Personlig synes jeg bilen får et mer kraftig/lukseriøst AWD utseende. En annen ting. Kjørte ned til Kristiansand fra Oslo i dag med møe regn, vet ikke om det er noen sammenheng men speilet på venstre side ble tregt når det skulle innfelles og en parkeringssensor venstre forran hang seg opp med konstant piping. Noen som vet hva det er,kan komme av?

Aleks_
05/08/13, 22:54
Kan komme vann inn i parksensorene. Prøv å blås det ut forsiktig med enten trykkluft eller munnen.
Ordner seg som oftest etter noen tørre dager.

anders85
05/08/13, 23:24
Takk for raskt svar, skal se på det når jeg kommer hjem igjen. Får vel demontere speilet også, virker som om det er mye møkk i maskineriet. Noen synspunkter angående dekk? Må ha nye dekk til 18" felg. Sitter i dag pirelli scorpion zero asymetrico 235/50-18.

Rossi
06/08/13, 20:24
Kjøpte deler fra volvopartswebstore.com og godt fornøyd med både leveringstid og pris. :cool: Noe av det jeg kjøpte var skvettlapper både fram og bak til halv pris av norsk forhandler.

anders85
06/08/13, 22:16
Det er der jeg har sett på deler, litt hyggeligere priser

anders85
26/08/13, 07:24
Takk for svar alle sammen. da er alt *LØST* sensoren i front ble bare blåst tørr, speilet på venstre siden var det irret igjen (masse grøt), dekk montert og delene er ankommet og montert :cool:
En liten tileggs greie var enn sprengt høytaler i døra, skulle bestille fra volvo de skulle ha 2500 kr for 1 høytaler:mad::eek:
bestilte brukt fra sverige, det ble 900....

C.Erstad
26/08/13, 07:34
Er ofte billigere å kjøpe et helt sett med høytalere... Tips til neste gang :)

anders85
26/08/13, 07:49
typisk det, kunne jo kansje vært en servise ting fra volvo delelageret og informere meg om dette hehe, han i kassa sa bare oi det var dyrt og hadde nesten ikke lyst til og si prisen....

hgnubel
26/08/13, 08:20
(mulig at medlemmer i VCCN har rabatt hos Volvo-forhandlerne).

15% på lagervare eller "lagerordre" (ca en ukes leveringstid) og 10% på resten hos Frydenbø i hvert fall.

Trodde da du var medlem, du er vel litt over snittet volvomann i hvert fall :)

anders85
28/08/13, 11:39
Joda er medlem, og ja er litt over middells interisert... Får vel lage en liten presentasjon av meg og bilen litt senere men i korte trekk liker jeg og skru på mine egene biler for da vet jeg det blir i orden :cool:

autod
02/09/13, 19:38
Jeg kjøpte orginale skvettlapper og orginal volvo r-design vinge på ebay. Vingen kom på døra for 2700,- ferdig lakkert og inkl frakt. Og det var en org oem spoiler. Alle 4 Skvettlappene betalte jeg 1100,- inkl frakt fra ebay

Morgis
12/09/13, 18:33
Får man originale vindavvisere til disse bilene ?

Refinement!
12/09/13, 21:02
Nei, og godt er det.

Morgis
13/09/13, 01:51
shame. må holde meg til mine uoriginale da, som ikke har 100% passform.