PDA

Vis full versjon : elnett til elvindu bakdører 940



Andreas945
03/08/13, 11:40
heisann

skal ha inn elvinduer i bakdørene og har da et elnett som er blitt kløpt der det går fra døra og inn i bilen.
jeg har satt på kabelsko som orginalt og skal putte de i kontakt som orgianlt, men det er 3 ledninger jeg ikke veit hvor skal i kontakta.
disse 3 er til elvindu da jeg har elnett uten elvindu nå og der mangler de ledningene.
om noen skjønner hvilken kontakt jeg mener så skal disse sitte i 3 punkter på rekke i midten.
fargene på ledningene er rosa, brun og rød.
noen som vet i hvilke punkt på kontakta disse skal? eller om noen har ett helt elnett og kunne lagt ut bilde av kontakta så hadde det hjelpa my :)

850GLTsilver
06/08/13, 13:13
På side 37 på denne linken HER (http://www.morgis.net/Volvoforum/Brosjyrer-info/Volvo%20koblingsskjemaer/900-x90/volvo_960__1996.pdf) finner du skjema på el-vindu. Brun og Rød finner jeg ikke på dette skjema, så de er nok til noe annet.
Rosa finner du på Venstre dørs bryter. pinne 4 der.
Men dessverre så er det ikke mye som angir hvor ledningene skal på eventuelle andre kontakter der ved bakdørene.
Går du til bryterenheten for vinduene, ved førerplassen, så skal den inn på "Rear Lockout"-bryterens pinne 2. (Forsyner +12V til motorene)

Fargene på de tre ledningene for venstre bakdør er forøvrig: Grønn(3) Rosa(4) og Grå(5), og for høyre bakdør: Grønn/Brun(3) Rosa(4) og Gul/Grønn(5)

Andreas945
06/08/13, 14:47
takk for svar :)
jeg kjenner igjen fargene som går inn på "left rear power windows switch". disse er som du sier grønn rosa og grå som går til kontakta fra bilen.
jeg vet jo hvilken plassering de ledningene har i kontakta så da er det bare å koble seg inn på de utfra tegningen :)

men jeg ser det går rød og svart fra motoren så da må jeg finne ut om de skifter farge i ledningsnettet i døra!

850GLTsilver
06/08/13, 18:42
Skal ikke skifte farge annet sted enn der ved bryteren.
Så hele veien fra bryterpanelet ved førerplass, og ut i døra skal fargene normalt være like.
De to til motoren er jo etter bryteren.

Andreas945
06/08/13, 21:35
ja jeg må ha sett og skjønt det litt feil :P
det er hvertfall forskjellig farge på ledningene som går inn i kontakta fra bilen og de som går inn i kontakta fra døra!

850GLTsilver
06/08/13, 23:18
OK.
Det er -96modell den bilen din?

Og er det i døra eller i bilen fargene stemmer med de jeg ga deg over her?
Hmm, det har du visst alt sagt ja. Da blir spørsmålet hvor gammel donoren er?

Andreas945
07/08/13, 12:35
min er 96 modell ja og dørene jeg tok ledningsnettet fra kom fra en 93 modell sa han jeg kjøpte det av, så kan være no der som utgjør en forskjell?

det er i bilen fargene stemmer :)

850GLTsilver
07/08/13, 23:25
min er 96 modell ja og dørene jeg tok ledningsnettet fra kom fra en 93 modell sa han jeg kjøpte det av, så kan være no der som utgjør en forskjell?

det er i bilen fargene stemmer :)

Se der ja.

Rød skal på klemme 3 på bryteren i Høyre bakdør. (Grønn/Brun i -96)
Rosa på klemme 4
Brun på klemme 5. (Gul/Grønn i -96)

Da skulle vel problemet være løst?

Venstre bakdør blir da slik:

Rød til 3 (Grønn i -96)
Rosa til 4
Brun til 5 (Grå i -96)

Andreas945
08/08/13, 22:28
det trur jeg nok skal fungere :)
har kjøpt meg leilighet jeg pusser opp litt akkurat nå så lite tid til bil nå, så skal prøve å koble det opp så fort som mulig :)
takk for all hjelp hittil :D