PDA

Vis full versjon : Bremseregulator til bakbrems, volvo 940. Bremser ujevnt helt til pedal er i bånn.



mrsinder
02/08/13, 19:28
Var på Eu med 940en min i dag, 95 mod. De sa at bremsene bremsa likt bak, men at det gjorde de ikke før de trykka bremsen helt i bånn. De mente det er en slags regulator som regulerer forholdet mellom bremsene bak.
Så, om det er det, hvor sitter denne og hva heter den egentlig? Merker selv at bremsene er litt ujevne før jeg bremser hardt. Skal nevnes at kalipere, skiver og klosser er helt nytt både foran og bak.
Kan det være noe så enkelt som luft? Vi har lufta hele systemet 2 ganger og fått ut all gammel guffe, gjerne gammel konjakk om man kan kalle det det.

MadAss
02/08/13, 19:32
Den bremsekraftfordeleren fordeler bare kraften mellom for- og bakhjul. Vil nok tro at luft på ene siden vil være problemet her. Da vil bremsetrykket bli ujevnt helt til du får komprimert lufta - da får du full effekt.

R.G
02/08/13, 23:10
Var på Eu med 940en min i dag, 95 mod. De sa at bremsene bremsa likt bak, men at det gjorde de ikke før de trykka bremsen helt i bånn. De mente det er en slags regulator som regulerer forholdet mellom bremsene bak.
Så, om det er det, hvor sitter denne og hva heter den egentlig? Merker selv at bremsene er litt ujevne før jeg bremser hardt. Skal nevnes at kalipere, skiver og klosser er helt nytt både foran og bak.
Kan det være noe så enkelt som luft? Vi har lufta hele systemet 2 ganger og fått ut all gammel guffe, gjerne gammel konjakk om man kan kalle det det.

samme som er i andre tråden din. LUFT


så du hadde problemer med å lufta å glemt å etterfylt. da blir det luft tvert, og alt må gjennomgåes en tur til.


95?? har du abs?

hvis du har abs, så er det bare å lufte kun bak.



har du ikke abs kan det lønne seg å lufte alle 4.

mrsinder
03/08/13, 01:05
Har Abs. Kan sikkert være noe så enkelt som luft ja. Var det at han på EUen nevnte at en fordeler kunne være problemet, derfor lagde jeg en tråd spesifikt om det for å høre om noen visste om dette.