PDA

Vis full versjon : Skifter til Led pærer i instrumentet



Aamiljon
31/07/13, 17:42
Jeg driver å bytter til LED pærer inni min Volvo 940 95mod stv.

men det er 2 type pærer jeg ikke klarer å finne ut hva heter, som jeg lurer på om noen har sett i hvite led pærer.
Vet noen om en side eller noe?

Her den pæra som sitter til brytere og hanskerommet.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2164.jpg

og her er den pære som sitter til bryterne for setevarme.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2165.jpg

Resten har jeg klart å finne ut hva er :)

850GLTsilver
31/07/13, 17:55
Disse er litt for spesielle. Vet ikke om noen som kan levere disse som LED.

MEN det finnes nok av de som kan lodde på plass LED-lamper for deg.
Må nevnes at disse lampene gjerne sitter på steder som krever god spredning hele veien rundt pæra,
noe LED-lamper i denne størrelsen svært sjelden er i stand til å klare.

Aamiljon
31/07/13, 19:58
De er det ja -.-. Har leitet i hele dag på nettet så....
Det er sant det trengs jo en del spredning.

Bestilte i hvertfall det andre pærene på dealextreme.no hørt de er bra der + bra'e priser
så gleder meg til det kommer noe i posten :)

sverre2210
31/07/13, 21:24
Jeg har prøvd å lodde inn led i de, blir litt dårlig spredning, men synes det var bedre enn orginalt:)
Var ikke noe problem å lodde de inn, men kjøpte pærer på ebay og de var ikke veldig gode. Har begynt å blinke og slutte å funke. Husker ikke ifarten hva de pærene heter, men kan sjekke om ønskelig.

gsmik
31/07/13, 23:55
Jeg har prøvd å lodde inn led i de, blir litt dårlig spredning, men synes det var bedre enn orginalt:)
Var ikke noe problem å lodde de inn, men kjøpte pærer på ebay og de var ikke veldig gode. Har begynt å blinke og slutte å funke. Husker ikke ifarten hva de pærene heter, men kan sjekke om ønskelig.

Siden de blinket og sluttet og funke kan det være pga for høy volt. Loddet du inn resistorer?

mrsinder
01/08/13, 00:17
Dette gjorde jeg i går. Måtte borre opp hulla til beina fra diodene som går ned til pinnen du skal lodde fast beina på. Ganske knotejobb, men det går. Ble ikke altfor bra spredning heller, kjøpe de flate diodelysa. Dårlig spredning i lyset til varmesetene iallefall. Var også litt trangt å få inn hodet på den flate dioden, så brukte en elektronikkavbiter og klipte litt rundt kortet på dioden.

Hadde 2 typer dioder jeg kjøpte fra ebay. Ene typen hadde ikke motstand, mens den andre hadde. Tror nesten man må spørre selger for å få vite om det er det eller ikke. Spiller ingen rolle egentlig, du får de inn i de svarte soklene. Jeg brukte dog bittelitt krympestrømpe på det ene beinet for å hindre at det ikke kom borti det andre. Gjorde ikke det på den første jeg lagde, ergo, den funka dårlig.

sverre2210
01/08/13, 00:49
Nei, var det jeg ikke gjorde desverre.