PDA

Vis full versjon : Tips til slitesterke dekk 225/40R18 til V70n



Børge Vikebø
31/07/13, 11:43
Hei.

Har en V70 2,4T 2000 som jeg lurer på om noen har tips til gode slitesterke dekk. Dere kan da utelate Continental, da jeg har slitt ned et sett nå siden midten av mai (ca 5000 km)
Bilen blir brukt til å trekke campingvogn med totalvekt 1600 kg.. Dekkene er jevnt slitt..

AleksanderK
31/07/13, 14:08
Jeg hadde Kleber et eller annet på 940en. Der kjørte jeg 22 000km en sommer, og de er på kanten til å måtet byttes nå.
Vet ikke hvor mye de har rullet totalt, men har ikke følt at de slites fort. 5000km er veldig veldig lite! Vet ikke hvordan Kleber dekk er på kvalitet, men hadde ikke mye problemer med de. Fikk hjullåsning i Sverige når jeg skulle av motorvei, men der var det oljesøl, for jeg var ikke den eneste som fikk hjerte i halsen der.

Jimmen
31/07/13, 17:06
Fruen har ett sett med Goodride, http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=4496047.129.27983&sowigan=So&Breite=225&Quer=40&Felge=18&Speed=&kategorie=&Marke=&ranzahl=4&m_s=3&sort_by=preis&rsmFahrzeugart=PKW&Label=C-C-72-2&details=Ordern&typ=D-107979

Var jo noe av de billigste, og hadde kun 5mm mønster midt på dekket. (Var kun litt "tynt" midt på, på sidene var det veldig bra.)
Men har kjørt med de i 1 år , og ivertfall 10 - 15000km og de er veldig bra fortsatt!

Og faktisk, de holder den svarte fargen MYE bedre enn mine michelin dekk!

Børge Vikebø
31/07/13, 22:49
Sendte en mail til dekkonline, de skulle sende reklamasjonskjema til meg samt hente dekker og omlevere nye. Så får vi se om Conti tar reklamasjonen.

Shaiko
31/07/13, 23:09
Avon zzr

http://i154.photobucket.com/albums/s265/markriccioni1/IMG-20110801-00645.jpg

C.Erstad
31/07/13, 23:23
Sendte en mail til dekkonline, de skulle sende reklamasjonskjema til meg samt hente dekker og omlevere nye. Så får vi se om Conti tar reklamasjonen.

Må ikke altid kjøre med STC utkoblet vettu... Det sliter dekk :D

degocostly
01/08/13, 01:02
Sendte en mail til dekkonline, de skulle sende reklamasjonskjema til meg samt hente dekker og omlevere nye. Så får vi se om Conti tar reklamasjonen.

Hadde contineltal sport contact 5 før, og de tålte bare en sommer. Jeg kjører riktignok mye, men er ikke så hard på pedalen. Veldig skuffa over dem, spesielt siden de er så dyre..

hgnubel
01/08/13, 06:19
At dekk slites fort henger sammen med godt grep. Men utslitt etter 5000km høres feil ut, håper du får nye på reklamasjon. Hører mye bra om Michelin, men ingen sommerdekk-erfaring dessverre.

Mine conti av samme type i 215/45R17 hadde ca 7mm spor igjen etter en sesong med kanskje 8000km.

catoers
01/08/13, 06:30
jeg kjører med conti på min ! satte de på i mai, og de ser fremdeles nye ut. sikker på at spissing og slekt er sånn som det skal være ? har kjørt ca 4300km på mine

Mikael
01/08/13, 06:43
Det finnes en god del forskjellige Conti dekk, og et par forskjellige gummiblandinger på de. De mykeste typene vil slite fort.. Billigere dekk som Nankang, Sunny osv. er vanvittig harde i gummiblanding, men varer desto lengre.

Børge Vikebø
01/08/13, 07:59
De er ganske jevnt over slitt, forskjell på maks en millimeter fra innerst til ytterst(kan tyde på at spissing er i grenseland). Har hatt bil med skjevsliting foran før, der var det godt med mønster inne på dekket og slitt av på kanten. Jeg skal ta ny justering idag, da jeg synes de er slitt vel fort selv om det skulle vise seg at den har litt i overkant spissing.

STC er på, har automat og bilen blir stort sett kjørt til/fra jobb og ikke herjekjørt.

Dekkonline ville rydde opp, så skal sende inn et reklamasjonskjema og så sender de nye dekk og henter de gamle. Så dår vi se hva conti mener.

Jimmen
07/08/13, 11:08
Har gått igjennom reklamasjon til de jeg og , og det var ikke bare bare.
Var på gamle bilen min, en Saab 9000.. Flett nye dekk, 1 dekk rett og slett eksploderte etter 2 dager.. Traff ingen hull, dekke så greit ut når det ble omlagt men helt plutselig small det kraftig.

Fikk skjema, sendte inn men endte med at jeg måtte betale for det nye dekket jeg fikk.

For etter jeg sendte inn skjema ringte det ei dame fra dekkonline til meg, snakket tysk å kanskje en liiiten anelse engelsk.
Jeg snakker engelsk veldig godt, men hun skjønte ikke meg.

Mail svarte de ikke på angående reklamasjon..
Tilslutt ga jeg opp, og betalte full pris!

Dette er vell 4 år siden, men har bestilt xx antall ganger i etterkant, og aldri vært noe tull.
De mistet dekka mine faktisk, ga beskjed og fikk tilsendt 2 nye dekk gratis så det var greit.

gull pilen
09/08/13, 14:17
v70n har jeg fått inntrykk av at bruker litt dekk av en eller annen grunn.. har montert vredestein ultrac cento på disse med bra resultat både komfor messig og km messig..

Jimmen
10/08/13, 10:52
Ingen tegn til noe ekstra slitasje til meg ivertfall, synes den sliter minst av alle bilene jeg har hatt. :) V70'n altså.

gull pilen
13/08/13, 14:12
Ingen tegn til noe ekstra slitasje til meg ivertfall, synes den sliter minst av alle bilene jeg har hatt. :) V70'n altså.

okei, ser det hvertfall på noen av dekkhotell kundene her som har d5,t5 og 2,5t v70er... vet ikke hvilken motor som står i din eller hvordan hverken du eller kundene mine kjører:p

skurk
13/08/13, 17:19
Har 1.gen v70diesel og den er helt sinnsykt til å spise dekk
Eter tilsammen 4!! sett dekk i året helt ned til corden hvert eneste jævla år.
Går vel kanskje rundt 25-30k på et år.
Justert hjulstilling flere ganger.

Espen Hveding Nordgård
13/08/13, 18:56
Da må du da værra hard på pedalen!

Har kjørt min 1gen V70 diesel snart 15k på de halvslitte sommerdekka jeg kjøpte av elverumawd i fjor og de kan nok rulle litt til nesteår også. Har ikke tatt noe hjulstillingskontroll...

hgnubel
13/08/13, 19:37
Ingen store problemer med forbruk av dekk med større motor og firehjulstrekk på 1.gen V70 heller. Nå kjører jeg relativt pent da, og har tårnstag. Uten tårnstag spiser de visstnok på yttersiden av dekkene hvis man kjører litt hardt. Mener det var Gaupe som hadde lagt merke til dette.

oar83
13/08/13, 20:18
Har ingen problem med at 1gen v70 eter dekk. Har 225/35r19 på bilen med 2,9bar lufttrykk. Sitter som støypt og perfekt slitasje rundt heile bilen. Kan anbefale Nexen i 225/40R18, det har vi gode tilbakemeldingar på samt at det ikkje er for kostbart dekk. Samtidig stillegåande og retningstabilt dersom du har riktig lufttrykk... Dei fleste tilfeller med feil slitasje er feil lufttrykk!

Børge Vikebø
13/08/13, 20:47
Kjører 2,9 i dekktrykk og 3,2 lastet og med vogn..

oar83
13/08/13, 21:40
Ok, ja conti er ikkje annerkjent for slitestyrke akkurat. Men vil anbefale deg å teste alternative dekkmerker som ikkje er premium-merker men heller ikkje budget, mulig du finn noko som kan passe deg og din bruk.

Bassan
13/08/13, 22:50
Fatter har hatt continental sport contact på v50'n og der har det så vidt minka etter snart 2 sommmere.. kjøpte halvslitte dekk til v70n min også de er helt greie enda

skurk
13/08/13, 22:55
Prøvd alt fra billig til dyrt hva dekk angår og hjulstillinga har jeg egenhendig justert,ned til minste 0,000mm.
Justerte etter fabrikkspes og nå ern som fabrikken mener.
Ikke slitte foringer,bytta dempere raundbaut.
Utrolig god bil å kjøre som går jævli godt og bruker desperat lite diesel til tross chip,framjustering av pumpe,planing av topp,ny cooler og 1,5bar i trykk.
Draget starter på 2k og dabber ikke en pøkk før man er langt innpå rødstreken.
Går på 0,47 på langkjøring og 0,62 på småkjøring.
Eneste som er plagsomt er at varselslampa for nivået på kjølevæska lyser selv om den er stappfull...og dekkforbruket som er rimelig sykt.
Skal sies at hu som brukern mest har stilletthæler av bly og er frykløs når det kommer til svinger.
Jeg kjører som jeg kjøre...marsjfart :-)
Kjører på 205/50/15 på originale volvofelger.
Bilen er usenka og helt original...har til og me hijackers som std.
Eneste jeg er redd for skal ryke er clutch.
Når jeg kjører forbi med biltransporthenger i bratte bakker så er jeg litt skeptisk.
Drar jo noe ut av ville hellvete!
Stygg bil som får jobben gjort...vært i latvia og litauen og russland noen ganger.
Bare peile olje og fylle diesel. Bruker 1liter olje mellom hver oljeservice.
Men nå blir det forhåpentligvis fabrikkny BMW snart =)

Beklager at jeg er king of off topic :-)

BlåFare
14/08/13, 08:06
Ok, ja conti er ikkje annerkjent for slitestyrke akkurat. Men vil anbefale deg å teste alternative dekkmerker som ikkje er premium-merker men heller ikkje budget, mulig du finn noko som kan passe deg og din bruk.
Hehe, neivel :-P

Sliter med og slite på conti dekk.
Virker som at jeg har dekk neste år også.