PDA

Vis full versjon : Løsning funnet! B20 kveles når den settes i revers! Noen som vet hvorfor?



GreenWagonCruiser
30/07/13, 14:39
Når jeg setter 145'en i revers kveles den, og det skjer ikke i girene framover. Bilen trenger ikke gå når den kveles, det er nok å sitte med kløtsjen inne og så sette den i revers. Noen som aner hva dette er for noe??

GreenWagonCruiser
30/07/13, 14:51
pappsn tror det er et gir forover som henger på, slik at den går i to gir samtidig..

Batland
30/07/13, 15:45
Ryggelysbryteren som stjeler strømmen til coilen?

R.G
30/07/13, 17:40
tror heller på ryggelys bryter.

kan ikke være flere gir som henger inne, sdu sier det skjer når du holder clutch INNE. da er alt frikioblet.

så tror nok heller på batlands forslag om brytern som kødder til trømmen til coil

GreenWagonCruiser
30/07/13, 18:36
Takk for forslag!
Hadde en motorkyndig tilfeldigvis på besøk også i dag, han mente også det måtte være noe sånt. Hvordan kødder ryggelysbryteren til strømmen? Og hvor sitter den?

Tinnsoldaten
31/07/13, 11:38
Tviler på at det er bryteren i seg selv som lager problemer, men den sitter i høyre side på girkassa, har jeg for meg. Er ikke bilen din mer eller mindre demontert? Kanskje ledningen til ryggelyset ligger til gods, slik at du får kortslutning straks du legger inn revers. Hvis du har litt dårlig med guffe på batteriet, kan dette gi nok spenningsfall til at du mister gnisten.

GreenWagonCruiser
31/07/13, 22:10
Takk for tips! Jo batteriet er elendig, og om jeg ladder det så er det fortsatt ikke nok strøm til å starte bilen.. Så det må jeg kjøpe nytt. Skal ta en titt etter bryter og ledninger i morgen. Interiøret er ute, ellers er alt mekanisk i bilen.

Christian
01/08/13, 01:31
Kan også være lageret i veiva, hvis ikke girkassa får bremsa innen du setter den i revers så kan den "stoppe" motorn.

R.G
01/08/13, 10:35
Kan også være lageret i veiva, hvis ikke girkassa får bremsa innen du setter den i revers så kan den "stoppe" motorn.

tviler på den

Tinnsoldaten
01/08/13, 12:33
Burde hørt noe alvorlig med ulyder, i så tilfelle.

GreenWagonCruiser
03/08/13, 23:09
Det er ikke ulyder i dette tilfellet, kun at den kveles. Så er det en litt periodisk feil, ikke alltid det skjer heller. Derfor er vel teorien til Batland, R.G og Tinnsoldaten mest sansynlig den rette vil jeg tro. Men har ikke sett på det enda..

GreenWagonCruiser
15/08/13, 18:44
Feilen var rett og slett batteriet som jeg byttet i dag og bilen fungerer fint igjen! :)