PDA

Vis full versjon : Forskjell på SRS-system på V70



mrstfu
29/07/13, 23:07
Er ute etter litt spesifikk informasjon på forskjellen mellom SRS-systemene i det jeg har inntrykk av er 1998-1999 x70, spesielt stolene. Har fått høre mye rart om dette, det som går igjen mest er at det er forskjell på utløsersystemene, som vil føre til feilkoder og mulig feil oppførsel på SIPSsystemet i stolene... er det slik at det ikke er mulig å montere 1998modell og eldre seter i en 1999modell bil?

Spør fordi jeg er på utkikk etter nye seter til min 99modell, men det er langt større tilgang på seter fra 98modell og eldre biler. Ser at rattairbagen på 99 V70 og 93 850 har like støpsler, noe som får meg til å håpe at det kanskje kan øa seg gjøre allikevel.

Setter pris på alle svar, gjelder altså kun setene.

850GLTsilver
29/07/13, 23:34
Er ute etter litt spesifikk informasjon på forskjellen mellom SRS-systemene i det jeg har inntrykk av er 1998-1999 x70, spesielt stolene. Har fått høre mye rart om dette, det som går igjen mest er at det er forskjell på utløsersystemene, som vil føre til feilkoder og mulig feil oppførsel på SIPSsystemet i stolene... er det slik at det ikke er mulig å montere 1998modell og eldre seter i en 1999modell bil?

Spør fordi jeg er på utkikk etter nye seter til min 99modell, men det er langt større tilgang på seter fra 98modell og eldre biler. Ser at rattairbagen på 99 V70 og 93 850 har like støpsler, noe som får meg til å håpe at det kanskje kan øa seg gjøre allikevel.

Setter pris på alle svar, gjelder altså kun setene.


Skal gå igjennom det meste av dette du tar opp her.
Airbag uten støpsel på -93? "Emil" har.
Vet det er spesifisert i anvisningene fra Volvo at man ikke kan blande utstyr fra forskjellige biler.
Men om dette er reelt, eller om det er for å sikre eget ettermarked, se det vet jeg ikke.

mrstfu
29/07/13, 23:56
Skal gå igjennom det meste av dette du tar opp her.
Airbag uten støpsel på -93? "Emil" har.
Vet det er spesifisert i anvisningene fra Volvo at man ikke kan blande utstyr fra forskjellige biler.
Men om dette er reelt, eller om det er for å sikre eget ettermarked, se det vet jeg ikke.

Tror du leste litt feil, jeg sa at airbagen i rattet på min '93mod 850 har LIKT støpsel som airbagen i rattet på min '99 V70. Dette får meg til tro at det finnes muligheter. Og i Turid, som er '93, har jeg ratt og airbag fra en '95 mod 855, uten feilkoder av noe slag, så den med ikke å bytte mellom biler er enten for å sikre eget ettermarked som du sier, eller bare en helgardering og disclaimer fra Volvo sin side, i itlfelle noe skulle skje og de kan påvise at det sitter en airbag fra en annen bil i den aktuelle bilen.

Setter pris på alt du kan komme opp med. Gjelder kun setet, som sagt. Ratt har jeg, og airbag i dashbordet har jeg ikke.

850GLTsilver
30/07/13, 00:08
Oki.

Men har du sentralenheten fra den -99 modellen?
Er en utgang for hver enhet som skal fyres av vet du.

På "Dagmar" så har jeg i tillegg to beltestrammere som også fyres av av SRS-systemet.
Skal lete videre. Sent på kveld, men lite annet å finne på egentlig.

mrstfu
30/07/13, 00:55
Oki.

Men har du sentralenheten fra den -99 modellen?
Er en utgang for hver enhet som skal fyres av vet du.

På "Dagmar" så har jeg i tillegg to beltestrammere som også fyres av av SRS-systemet.
Skal lete videre. Sent på kveld, men lite annet å finne på egentlig.

Aner ikke hvor sentralenheten eventuelt sitter. IIkke stress med det, inntil videre fungerer setene jeg har helt optimalt.

Men takk for all hjelp:D

850GLTsilver
30/07/13, 00:57
Den sitter mellom forsetene, under konsoll og brekk.

mrstfu
30/07/13, 01:00
Den sitter mellom forsetene, under konsoll og brekk.

Hmmm. Hadde opp midtkonsollen for bare noen dager siiden, kan ikke si jeg la merke til den. Tenker du da å få delenummeret på den, eller noe i den gata, for å skjekke kkompatibilitet med eldre seter?

850GLTsilver
30/07/13, 01:04
VADISen min er dessverre utilgjengelig. Gidder ikke fore Microsoft med atter en pro-lisenspengeinnbetaling.

Det er en grå siluminboks der mellom setene. Har ikke delenummer, men kan sjekke med en jeg har i garasjen? (Tror den har avfyring for flere bager enn den jeg har i "Emil".)

mrstfu
30/07/13, 01:05
Skal skjekke imorgen, tror jeg skal kunne se den bare ved å ta av håndbrekksdamasken.

850GLTsilver
30/07/13, 01:07
Du vil skimte den da ja. Men jeg tviler på at du får sett delenummeret.

Samma det, vi titter og ser i morgen.

Eller du kan titte her? (http://www.ebay.com/itm/OEM-VOLVO-850-94-97-Air-Bag-SRS-ECU-Sensor-Control-Module-9148797-4502-/181092676763?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolvo%7CModel%3A850&hash=item2a29f6f49b&vxp=mtr)

Delenummer: 9148797