PDA

Vis full versjon : Biltema bremse calipterne v70



Bassan
28/07/13, 23:43
Noen som har erfaringer med disse?:-)

Sent from my GT-I9300 not using Tapatalk 2

R-M-I
28/07/13, 23:49
Jeg kjører Biltema calipter på høyre side forran på min 850 :P har kjørt med den nå i 3-4 år uten problemer i allefall.. tror jeg fortsatt har en "ekstra" i boden også, just in case :)

Christian
29/07/13, 02:11
De funker helt fint. Har kjøpt fler der selv.

hgnubel
29/07/13, 06:30
Har også grei erfaring med disse, men unngå kombinasjonen av 302mm bremser foran og 16" felger som har liten margin til caliper. For Biltemacaliperen bygger noen få mm lenger ut..

Børge Vikebø
29/07/13, 07:25
Jeg opplevde lekkasje på caliper til 944 jeg hadde, men det kan være en tilfeldighet.

Øygard
29/07/13, 09:55
eg hadde to sånne påV40en min, hadde aldri problem med dei.

Loggy
29/07/13, 11:49
Kjøpte en calipper til 960'en der(de andre var helt fine), null problem så langt

Bassan
30/07/13, 10:36
Noen som veit hvor mye mer den bygget ut i forhold til volvo orginal?

hgnubel
30/07/13, 10:46
Minst tre mm, for det var klaringen jeg hadde til loddene inni felgen min med originalcaliper. Tenkte ikke på å måle skikkelig, men kan godt være så mye som 5 mm også. Med 17" felger og originale volvo-calipere fikk jeg fingrene mellom caliper og felg med god margin, mens med Biltema-caliperen kjente jeg at det var trangere.

Kanskje R-M-I kan måle på den han har i boden? :)

Ellers liker jeg måten de hadde innredet biltema i Uddevalla (Torp), der lå bil-delene i vanlige hyller inne i butikken akkurat som bilrekvisita gjør her hjemme, så der var bare å gå og plukke og måle som man ville. Alle biltemabutikkene jeg har vært i her i Norge har slikt på bakrommet :(

ovlov86
30/07/13, 10:52
Minst tre mm, for det var klaringen jeg hadde til loddene inni felgen min med originalcaliper. Tenkte ikke på å måle skikkelig, men kan godt være så mye som 5 mm også. Med 17" felger og originale volvo-calipere fikk jeg fingrene mellom caliper og felg med god margin, mens med Biltema-caliperen kjente jeg at det var trangere.

Kanskje R-M-I kan måle på den han har i boden? :)

Ellers liker jeg måten de hadde innredet biltema i Uddevalla (Torp), der lå bil-delene i vanlige hyller inne i butikken akkurat som bilrekvisita gjør her hjemme, så der var bare å gå og plukke og måle som man ville. Alle biltemabutikkene jeg har vært i her i Norge har slikt på bakrommet :(

Biltema i Arendal har også det aller meste i hyllene. Iallfall sist jeg var der.

Ola Hagen
06/10/13, 13:43
hatt biltema calipper på 240, 940 og 850, funker fint, og ruster ikke oppatt så fort som mekonomen og hellanor sine, så etter mi mening så er det penest med calippere som ikke ser rustne ut og.