PDA

Vis full versjon : Abs-bromsar serv. Erfordras



DaddyP
28/07/13, 17:12
Som sagt , denne lampen kom nå under køyring. Ke vil detta bety? Dårlige bremseklosser/skiver?

Takker for svar

Torsen67
28/07/13, 18:31
Det er vel abs føleren eller abs-ringen som er dårlig vil jeg tro.

MadAss
28/07/13, 19:30
Kan også være pedaltrykkgiver som sitter på bremsekraftforsterkeren

Torsen67
28/07/13, 19:51
Hvis det er giveren så sier den ett eller annet om "service bromskraft forsterker ......". Hadde dette selv. Var kun å rense kontakten så ble feilmeldingen borte.

DaddyP
28/07/13, 20:19
Takker for svar!

Synst dette var merkelig! Eg køyrte 13km etter at lampa begynte å lysa, den slutta ikkje. Slukket bilen og fylte bensin. Starta den oppatte, da var lampa vekke? Køyrte vidre dei 120km uten at lampa begynte og lyse.

FroBe
28/07/13, 21:15
Det er ikke alle feil som er permanente, men feilmeldingene forsvinner ofte ikke før bilen har blitt startet et par ganger uten at feilen har dukket opp igjen.
Sjekker man med VIDA finner man likevel ut når feilmeldingene dukket opp selv om de ikke vises i displayet i dashbordet lenger.

DaddyP
28/07/13, 21:34
Jeg skjønner FrodeBe! Men hvor får mn egentlig tk i vida? Er det ebkelt og bruke?




Sent from my iPhone using Tapatalk 2

DaddyP
28/07/13, 21:34
Jeg skjønner FroBe! Men hvor får mn egentlig tk i vida? Er det ebkelt og bruke?




Sent from my iPhone using Tapatalk 2




Sent from my iPhone using Tapatalk 2

FroBe
28/07/13, 22:31
VIDA/DICE for hobbybruk kjøpes oftest på eBay eller Alibaba, men installasjonen av software kan være litt kresen på datamaskinen den skal brukes på (krever Pro-versjon av Windows, virker ikke med Home).

DaddyP
29/07/13, 12:56
Har kunn Mac i hus, så om eg skal kjøpe meg vida må eg kjøpa meg pc også? Da er det sikkert lika greitt og køyre den inn på verksted?


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

FroBe
29/07/13, 17:27
Selv har jeg kjørt VIDA på en gammel kassert laptop som jeg fikk på jobb, alternativt kan man kjøpe en god brukt laptop for en tusenlapp på QXL. (Jeg har god erfaring med selgeren Senna1001, link til hans jevnlige QLX-auksjoner her (http://auksjon.qxl.no/senna1001).)

Mac kan også kjøre Windows ved å bruke Boot Camp eller Parallells uten at jeg selv har noe erfaring med dette, men hvis man skal kjøpe en lovlig Windows Pro-utgave for installasjon på Mac kan det fort bli dyrere enn kjøp av en brukt laptop med Windows ferdig installert.

MarBru
30/07/13, 01:38
Har en 2000 mod V70. Har også hatt ABS alarmer som kommer og gård. BSR dingsen fortalte om feil på venstre abs sensor. Resatte feil meldinger som så ble borte ved videre kjøring. Har kjørt endel videre etter at ABS sensor er byttet (var 0 ohm på den gamle) men feilmeldingenen dukker opp nå og da uten at det er noe system på de (de omhandler abs og stc og kommunikasjon mellom dem. Spidometeret faller også ut til tider (feil på bremsesys stanna omidelbart) feilmeldingene kan så forsvinne av seg selv igjen og komme tilbake igjen, på samme tur. Feilene lå lagret , men lar seg resette og bilen har ingen feil akkurat nå.
Så dette er feil som kommer og går. På Finn.no er det et firma som seller ABS box som antyder akkurat dette problemet (WWW.maskinobil.com) Har andre vert borti dette ??

MarBru
30/07/13, 01:41
??????

FroBe
30/07/13, 08:40
De ABS-problemene Maskin & Bil refererer til gjelder nok bare 850 og første generasjon V70 (1997-1999) som hadde et problem med at loddingene i ABS-modulen ble dårlige.