PDA

Vis full versjon : Lambda - Motorelektronik



Nicklas
27/05/10, 17:21
Har ein 940 -91 som har ein lysande Lambda - Motorelektronik




Fel på avgasreningen

Om lampan fortsætter att lysa efter det att motorn har startat så har något av diagnos systemen i motorns brænsle- eller tændsystem upptæckt ett fel. Felet gør att motorn førmodligen inte uppfyller gællande avgasreningsbestæmmelser. Kør till en Volvo-verkstad før kontroll

Lurte på hvis det er noen måte å finne ut av hva slags feil dette er ?

Bjørseth Racing
27/05/10, 17:35
Har du lest ut feilkoder?

Nicklas
27/05/10, 18:07
Det veit eg ikkje korleis ein gjer :)

Har lest Slettemyr sin 850: Lese ut feilkoder (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=1587) men klarer ikke å finne ut korleis ein gjer det på min 940.

Veit hvor boksen er og heile pakka, men uansett hull eg putter kabelen i og trykker på knappen så lyser lampen kun når eg holder nede knappen.

Bjørseth Racing
27/05/10, 18:39
Putt kabelen i uttak 2 og hold knappen nede i 1-3 sekunder. Da skal feilkodene blinke ut 1-1-1 er ingen feil.

boman
27/05/10, 21:18
1. Skru på tenningen (så lampene lyser i instrumentpanelet)
2. Ta kabelen i uttak 2.
3. Trykk knappen ned i 1 sekund.
Den rød dioden blinker nå i tre omganger. Skriv ned antall ganger den blinker for hver omgang.
4. Når den har blinka i tre omganger så trykker du på knappen i 1 sekund for å få neste feilkode. Hvis du får den første feilkoden på nytt så er det kun denne feilen.

For å slette feilkodene dine kan du holde knappen inne i 10 sekunder for så å slippe. Da begynner dioden å lyse. Mens dioden lyser holder du knappen inne i 5 sekunder. Trykk knappen inn 1 sekund for å dobbelt sjekke at feilkodene har blitt sletta.
(eventuelt kan du nappe ut sikring nr 1.)


Gjør også det samme med uttak nr 5.

Nicklas
28/05/10, 00:36
Får ut feilkode 2 - 3 - 2 ut av hull to. Hull nr 5 får eg ikkje noe signal ifra, ska sjå nærmare på det til helgen.

Får väl införskaffa en Hayne's bok så jag får allt ordnat till EU-kontroll

boman
28/05/10, 05:19
Beklager, jeg tok feil. Er hull nr 2 og 6.
Feilkode 2-3-2 betyr at lambda sonden får for mye ubrent bensin. Har du biltema tenningsdeler?

ChrML
28/05/10, 05:21
Det er uttak 2 og 6 som er relevant for deg. 2 = bensinhjerne, 6 = tenningshjerne.

Nicklas
28/05/10, 16:26
Får ut 2 - 2 - 4 ifra hull nr 6.

Forrige eiger har kjøpt alle slitedeler ifra biltema, men har skiftet tennings plugger till Denso sine sia bilen tente kun på 3 sylindere når eg kjøpte bilen for ein billi peng :)

Burde kanske skifte tenningskabler fordelerlokk og rotor(coil?)

boman
28/05/10, 18:45
2-2-4 har jeg også hatt på bilen min nå i det siste, så den veit jeg godt hva er. Det er feil på kjølevæsketemperatursensoren til motorstyringa (den sitter under innsuget. En liten sensor i blokka med en 2-pols kontakt på, rett over bankesensoren.)