PDA

Vis full versjon : bærebro 1. vs 2. gen 850



bullxo
26/07/13, 13:18
som topic. .. er det noen forskjell på disse? må bytte på min(93mod) og får bare tak i løse foringer om jeg spørr etter delen.... har ikke følelsn for å begynne å presse foringer om jeg kan kjøpe komplett bro... :P

mrstfu
26/07/13, 22:21
som topic. .. er det noen forskjell på disse? må bytte på min(93mod) og får bare tak i løse foringer om jeg spørr etter delen.... har ikke følelsn for å begynne å presse foringer om jeg kan kjøpe komplett bro... :P

Kjøpt bro til x70 med samme motor du har, får ferdig bro med foringer og bærekula.

bullxo
31/07/13, 14:02
hmmm leste litt i haynes nå netopp... der sto det at broene på 1. og 2. gen var forskjellige og ikke kunne brukes om hverandre...?? bare bull eller stemmer det?? f**n har virkelig ikke lyst til å presse foringer.. :eek:

AleksanderK
31/07/13, 14:05
Jeg kjøpte bærearm framme på biltema. Der har de både med og uten løs bærekule. Regner med det er 1 og 2 gen.

850GLTsilver
31/07/13, 14:26
Jeg kjøpte bærearm framme på biltema. Der har de både med og uten løs bærekule. Regner med det er 1 og 2 gen.

Kjøp den med integrert bærekule.
Ingen generasjonsskifte da den med løs bærekule forsvant, kun en facelift. (1994)

Og det er absolutt ingen problemer med å bruke de.
Har samme bærebruer foran på både min -93 modell og på min -95 modell.

bullxo
31/07/13, 15:11
Bra! :D bare bull på Haynes da... heldigvis!! :) Med det samme... Noen som har byttet indre styreledd?? Stor jobb?? :p

850GLTsilver
31/07/13, 15:25
Bra! :D bare bull på Haynes da... heldigvis!! :) Med det samme... Noen som har byttet indre styreledd?? Stor jobb?? :p

Peanuts.
Fjern mansjetten og pirk løs den "sperra" som er banka inn på gjengerne til styreleddet (Lønner seg da du i motsatt fall risikerer å dra i filler deler av tannstangas indre)
Skru ut leddet og skru på plass det nye.
Bank inn låsen med en dor og spander gjerne litt fett rundt leddet og inn mot tannstanga. På med mansjetten og deretter ytre ledd.

Erlend
02/08/13, 16:36
det er utrolig nok faktisk forskjell på pre facelift og facelift, men du kan bruke 2.gen bærearm(bærebru) på 1.gen om du bytter på begge sider. bare sjekk ut fcp sine sider :)

bullxo
03/08/13, 06:59
OK da var det sikkert det som mentes i Haynes.... kanskje.. :P