PDA

Vis full versjon : Instrumentpanel virker ikke, skriker i bensinpumpe releet.



PerMarius
24/07/13, 14:33
Har kjøpt meg en 850 T5 som førstebil! :) Et par dager etter at e kjøpte den så stoppa instrumentpanelet å virke, også skreik det i et rele. tenkte det var et rele som gikk på dashbordet, men nei, var til bensinpumpa.. Fikk bytta rele, og satte i nytt(brukt) instrumentpanel og da funka alt som vanlig att. når har e kjørt nøyaktig en full tank på bilen, og igår så slutta instrumentpanelet å funke att.. Skreik like godt i releet som sist gang, så e reiste til volvo og fikk ordna meg ett nytt ett i dag! satte det i istad, men det resulterte bare i at instrumentpanelet blinka som faen og at det bare var turbotrykksmåleren i instrumentpanelet som funka.. Skreik like godt i det nye releet til hele 555kr

Så da er mitt spørsmål, hva er galt?

850GLTsilver
24/07/13, 19:38
Lukter jordfeil lang vei.

Er i grunnen bare å laste ned skjemaet på bilen din og leite seg gjennom jordingspunktene der framme.

Du finner skjemaer under "Howto, tips og triks her på forumet.

PerMarius
25/07/13, 12:17
Hmm.. Fikk jo lasta det ned i kikka meg igjennom det, men skjønte ikke bæra av hva e såg på..

Du har ingen konkrete punkter e bør sjekke? :)

PerMarius
29/07/13, 17:02
Ingen som veit?

850GLTsilver
29/07/13, 19:09
Dersom du ser gjennom "Grounding points" i sjemaet, og leter på de plassene så kan du muligens finne noe der.
Det er rimelig godt beskrevet der i skjemaet hvor disse er, og du kan jo starte med alle disse som er nede til venstre der fremme.
Vanskelig å gi nærmere instruksjoner via nettet.

PerMarius
29/07/13, 19:32
Ah, først nå fant e siden med grounding points, får leite igjennom nå :)