PDA

Vis full versjon : Kan strekkbolter bruker om igjen?



Eivindh
19/07/13, 19:19
Hei, har en ferdigslipt topp som skal på imorgen. Men har ikke fått tak i nye strekkbolter.. på mekonomen koster de 600 kr! Har bestilt men ikke fått fra torshov.

Så her jeg lest her og der forskjellige meninger om at de kan brukes om igjen ?

Noen skriver at de kan brukes 5 ganger for det har volvo sagt og noen sier de ikke kan brukes mer enn en gang. Det er jo logisk å bare bruke de en gang. Men ønsker et finale svar på spørsmålet mitt ! :D

Takk på forhånd.

Stig-Arne
19/07/13, 19:33
Jeg mener nei.. er de strekt en gang så er de ferdigstrekt. Får jo feil moment når du trekker dem til gang nr 2

850GLTsilver
19/07/13, 20:15
Strekkbolter har egenskaper som gjør at de kun kan brukes en gang.

Vet om flere som har brukt samme bolter gang etter gang, men jeg har aldri møtt noen som kan motor som har gått god for at slikt går bra.

MadAss
19/07/13, 21:11
Om strekkboltene kan brukes om igjen varierer fra motor til motor. På rødblokkene kan boltene brukes flere ganger, men der er et maks antall ganger - i tillegg til at der er en maks lengde på bolten før den må kasseres.
Spesifikasjonene står i Volvobøkene.

Sent from my GT-I9100

R.G
19/07/13, 21:20
om boltene er innenfor sine mål kan dem brukes opp igjen, men jeg kjøper nye til nye bygg.

er det en brukis 230 greie bruker jeg dem opp att om det er turbo elelr ei, og da hvis bolter er innafor måla.

har brukt opp bolta på 230 blokker haugvis av ganger i mange år, og peisa på 1.7 i ladd trykk på biler over ei god lang tid for så å bruke dem opp att uten problemer.


kommer også annpå boltkvlitet, 12.9, 8.0, 11.4 osv osv

Evolve_88
22/07/13, 22:10
funker fjell å bruke opp igjen. Er andre ting som har gått duken før topp og toppakning pga de strekkboltene ikke holdt mål såfall ;) Er det en helt vanlig std motor går det greit.