PDA

Vis full versjon : Oljetrykk



nyborg
18/07/13, 16:40
Har ett spørsmål.
Når man har en nybygd motor så vil jo man ha olje i alle slanger, filter osv, før man starter motor.
Kan man ikke sette på en mutter trekker på akkselen som driver oljepumpa for å bygge opp trykket åsså montere regreim å starte?

Sondre93
18/07/13, 20:20
Du får en type olje du kan smøre inn lagerene med under montering som blir liggende litt lengre enn vanlig olje. Da kan du kinne til du får oljetrykk før du kobler til coilen. Det gjorde eg :)

Hissimann
18/07/13, 20:46
Vis det er en b230, kan du bare ta av Oljefella, og den aksel som driver pumpa. så lage et (10mm?) stangstål som du har slipa flatt i enden ned på oljepumpa. deretter feste stålet i drillen, og kjøre dra oljepumpa manuelt rundt. Da får du olje i alle kanaler.

nyborg
18/07/13, 21:39
Vis det er en b230, kan du bare ta av Oljefella, og den aksel som driver pumpa. så lage et (10mm?) stangstål som du har slipa flatt i enden ned på oljepumpa. deretter feste stålet i drillen, og kjøre dra oljepumpa manuelt rundt. Da får du olje i alle kanaler.

Hvorfor gjøre det når man kan sette drillen på akselen som driver pumpa?

Hissimann
18/07/13, 21:59
da vil man vel dra hele systemet rundt? dvs, regreim osv, da hjelper det jo ikke så mye :)

nyborg
19/07/13, 06:20
Må selvsagt ta av regreim ;)

Joakim-G_R
19/07/13, 09:01
Smører vel inn lagere og alt når du monterer? Hekt av coilen, kinne til du får litt trykk, hekt på coilen igjen. Funker fint. :)

nyborg
19/07/13, 10:53
gjør jo selfølgelig det :p men lurte egentlig bare på om noen gjør det slik, for da er man jo HELT sikker på at det er olje i alle slanger, kanaler osv

Hissimann
19/07/13, 11:47
Må selvsagt ta av regreim ;)

hehe, ja.. leste 1.posten litt dårlig. Det var slik jeg mente, det fungerer fint

eab
19/07/13, 20:20
Hekt av coilen, kinne til du får litt trykk, hekt på coilen igjen. Funker fint. :)

Noe jeg merka meg med større dyser, e85 og lh2.4 er at det heller lønner seg å koble fra svinghjulssensor eller noe annet som også hindrer dysene å åpne hvis man skal gjøre det på den måten. Såfremst man ikke liker å tynne ut oljen med drivstoff såklart :)

Evt. sikring nr1 på en vanlig lh2.4 bil. Det er vel det letteste