PDA

Vis full versjon : krenging! kun mot høyre :S



olemk
18/07/13, 15:28
hellu! har for ikke lenge siden montert lesjøfors fjærer og bilstein dempere både foran og bak, har også byttet det som er av ledd og foringer i forstillinga. men! sliter med at bilen fortsatt krenger, men kun i høyresving :S mot venstre holder den seg flat, men mot høyre er det nesten like ille som det var med orginale fjærer og dempere? :S kan mistenke noe i bakstilling på venstre side..

Håper noen kan hjelpe meg litt her, så jeg slipper å kjøre båt i høyresvinger på rudskogen til helga :L er nemlig flest høyresvinger også -.-

gsmik
18/07/13, 15:49
Åssen blir bilen med passasjer i framsetet? Opplevde noe lignende på en bil en gang og det ble faktisk bedre med passasjer :P

olemk
19/07/13, 04:11
Blir faktisk litt bedre med en på ja :p men hadde jo vært gøy om det hadde gått med kun meg i bilen også. :D Klarer bare ikke tenke ut hva som gir etter :@ om det ikke løser seg, får jeg ta med meg ho siri senkesett.. hehe

Joakim-G_R
19/07/13, 09:03
Når den står på jevn asfalt - er den like høy på begge sider?

skurk
19/07/13, 13:11
Ikke så enkelt som en sprengt demper da?
En 850 jeg hadde for noen år siden fikk dette syndromet når jeg forserte en bakketopp litt for fort og flaksa av veien.(hadde fortsatt 90 når jeg kom opp på veien på andre siden av kornåkeren)
Da endte jeg opp med knekt stabstag,sprengt demper.
Panseret ble også litt bulka,dempern kom gjennom topplagringa :-)

Dette var jo ekstremvarianten,men kjøreegenskapene er omtrent som du beskriver :-)

olemk
21/07/13, 23:16
Når den står på jevn asfalt - er den like høy på begge sider?

Faktisk lavere på venstre side, var også sånn før jeg byttet fjærene. Trodde nemlig det var årsaken :s

olemk
21/07/13, 23:18
Ikke så enkelt som en sprengt demper da?
En 850 jeg hadde for noen år siden fikk dette syndromet når jeg forserte en bakketopp litt for fort og flaksa av veien.(hadde fortsatt 90 når jeg kom opp på veien på andre siden av kornåkeren)
Da endte jeg opp med knekt stabstag,sprengt demper.
Panseret ble også litt bulka,dempern kom gjennom topplagringa :-)

Dette var jo ekstremvarianten,men kjøreegenskapene er omtrent som du beskriver :-)

Tror ikke demperne kan ha fått juling. Har nemlig ikke stått på så lenge, og kan heller ikke huske st det kan ha skjedd noe. Hehe :b

Joakim-G_R
22/07/13, 10:36
Faktisk lavere på venstre side, var også sånn før jeg byttet fjærene. Trodde nemlig det var årsaken :s

Da ville jeg sjekka hva det var, ettersom det er venstre side som får påkjenningene ved en høyresving.

850GLTsilver
22/07/13, 16:58
Tenker løene krengningstag når man ser slikt jeg.
Og da må du sjekke både foran og bak.

olemk
22/07/13, 23:08
Liten update fra banekjøringa på rudskogen, bilstein sprint + lesjøfors foran og bak.. EKSTREMT skuffa! :O har virka tight og stivt på veien til nå, men på banen ble jeg nesten lei meg :S var som sagt værst høyresvinger, men der var det ikke akkurat bra andre veien heller :S er vel fjærene som hat skylda her vel? Iom at demperne skal vel teorien følge etter?

Dan Bay-Johansen
22/07/13, 23:25
Som nevnt, sjekk stab.stag... Er disse dårlige kan du ha så bra dempere/fjærer du bare vil...vil fortsatt krenge!

Sendt fra mobilen min.

Joakim-G_R
23/07/13, 01:25
Lesjøfors er ikke akkurat noen racefjører, og heller ikke Sprint. Hva hadde du forventet? De fungerer utmerket til sitt bruk.

Ei heller er "stivest best", aldri vært.

Arne94
23/07/13, 17:43
Lesjøfors er myke fjærer! varebil fjærene bak på min er mye stivere kontra lesjøfors/orginalfjær

Joakim-G_R
23/07/13, 22:09
Jøss, jeg lurer på hvorfor, du? Kanskje fordi de er ment for å kjøre tung last?..........

olemk
25/07/13, 10:19
Stivest best er jeg også uenig i, men skal jo være måte på! Hehe har nok misforstått lesjøfors littegranne, men fungerer helt topp på veien bortsett fra den krenginga da :) har nå fått gått over bolter og fester på stabstaga både foran og bak finner ingen syndere der "/ men skal prøve å dytte i noe fjærgummi, evt de stålklossene man kan heve med, på venstre fjæra bak å se om det hjelper :s

olemk
25/07/13, 12:11
Da var ihvertfall problemet med høydeforskjellen funnet ut av, hele skåla som bakfjæra ligger i er lavere på venstre sia. Noe jeg burde ha sett før nå :L jekka opp i hengerfestet og så tydelig høyde forskjell! Men var vaskelig og se om den faktisk var bøyd :S noen luringer her som har vært borti å rette en slik før? :) første som slo meg var å jekke opp i underkant av skåla for å så bruke varme på den? Men vil ikke det svekke stålet?