PDA

Vis full versjon : mister motorkraft, v70 d5



Lord_Hatlem
17/07/13, 21:04
Som topic begynte på mandag da eg skulle levere noke ved i tilhengerne, ved lengre motbakker når eg drar bilen litt oppover på turtall, fra ca 2200 og oppover, så mister eg nesten all kraft, må giret meg ned til 2 gir der klarer eg å holde bilen på ca 40 km/t så går det noken sekunder så kjem alt tilbake og bilen skyter fart, ingen feilmeldinger eller noke vil sei opplevelsen er det same som når bilen går i nødmodus, bortsett fra at her viste ingen feil... hva kan det vere, lurer litt på turbo?... at når eg får maks laddtrykk at den da kobler ut?

Er litt nysgjerrig, men ender nok opp med komplett motorbytte uansett, der er jo alt ;)

Jimmen
25/05/14, 11:09
Bumper denne jeg, en kompis har akkurat samme problemet.

V70 D5, automat, 02 modell.
Ligger i 80, plutselig all kraft borte men klarer og presse bilen og plutselig alt helt tilbake som normalt..

Ingen feilkoder, lamper eller noe.

Har VIDA\DICE hjemme men har ingen PC og bruke det på siden det ikke liker Win7 32bit..

jerognal
25/05/14, 17:23
Et tips: Min XC70 mistet all kraft når motorfeste røk. (vacuumstyring til turboen).

Jimmen
25/05/14, 22:54
Et tips: Min XC70 mistet all kraft når motorfeste røk. (vacuumstyring til turboen).

Har mine tvil, bilen er helt normal før man bikker 80 slik jeg forsto..

Vatnehol
26/05/14, 00:36
veldig vanskelig å diagnosere noe slikt uten å logge forskjellige verdier med noe.
Vida skal ikke vere ett problem med win 7 32 bit, bruker det i vm ware på både laptop og stasjonær siden begge er 64 bits.
Ikke oppdater internet exploreren på windowsen, vida'en er veldig kresen der.

Min far har en 2009 ford transit sport, til ålebyen har vi noen lange og bratte tunneler, og i motbakken bruker transiten av og til å kutte fullstendig lignende som skrevet over her, men hver gang er ikke like lenge. Noe ganger mister han farten til 60 fra 80, noen ganger til 50 og noen til 70 etc. Ford sa dette skjedde når bilen renset partikkel filteret, har selv liten tro på dette da dette nesten kan vere en trafikk fare i disse tunnelen med ganske krappe svinger på endene(korketrekkere) og en bil som ikke holder fartsgrensen vil komme ganske brått på.
De kunne ihvertfall ikke finne noe feilkoder når bilen var til sist service. bilen har kun gått 78000km og.

jerognal
26/05/14, 08:08
Tja dette med å kutte effekten var jeg og med på å oppleve på caravellen en gang. Da var det en vacumslange til styringen som lå i klem bakom batteriet. Da kuttet den ved hard belastning i moteebakker. Så ikke se bort fra at vacumm- et eller annet er defekt.

Jimmen
29/05/14, 20:37
Jerognal, du hadde helt rett.. det var motorfeste :D

Ola Hagen
30/05/14, 09:52
Hvordan sjekket du dette? :)

jerognal
30/05/14, 11:22
Kjekt at eg traff med diagnosen da. ;)
ligger visst i bøtter og spann på lager hos Volvo disse, så det går nok unna av de....

Ola Hagen
30/05/14, 12:59
Kjekt at eg traff med diagnosen da. ;)
ligger visst i bøtter og spann på lager hos Volvo disse, så det går nok unna av de....

Sjekkes disse ved å blåse i slangen ell?

jerognal
30/05/14, 14:28
Aner ikke. Fikk røde varsellamper hos meg og ingen effekt. verkstedet som fant feilen. Hos meg har det dog medført to defekte dyser. Så pass på her. IKKE KJØR uten turbo.

Torsen67
30/05/14, 19:07
Hmm, har byttet motorfester og vacuumslanger på min. Men har til gode å kjøpe vacuumslange ifra Turbo Valve Governor til turbo. Dette er av den harde typen. Nesten som plast. Får bestille den hos Bilia. Jeg har ikke noe drag før 2200 omdr.

Jimmen
31/05/14, 00:50
Ble konstatert hos mekonomen her, nytt feste er på vei ivertfall. :)

Torsen67
31/05/14, 13:43
Jeg kjøpte denne til å måle vakuum med. Legg den opp i frontruta når du gir gass. Funker helt fint og koster nada.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Drivstofftrykkmaler-151366/