PDA

Vis full versjon : problem med turbotrykk på 850t5r



johnjo
16/07/13, 11:10
hei.

jeg har en volvo 850t5r 95 modell..bilen har vært automat,men den har blitt ombygd til manuel(m59 fra en R) nå for en stund siden...med ombyggningen så ble det byttet ledningsnett fra hjernen og ut til motoren og hjerne ble også byttet.dette ble tatt fra en 850t5.....bilen er chippet med bsr steg 3 chip og 3"eksos fra turbo og ut og åpent filter og har satt på en 19t turbo....og med dette skulle bilen lade ca 1,3 i ladetrykk sa bsr da,men bilen vil ikke lade mer 1bar i ladetrykk...har sjekket alle vakumslanger og trykkslanger og de var hele og tette....har også prøvd en annen t5 hjerne med steg 3 chip og en annen ladetrykksventil,men ikkenoe hell......er det noen som kan komme med noen tips som jeg kan prøve eller bytte? Det er liksom ikke ett kjempe problem,går grett å lade bare 1bar,men vil helst finne ut hvorfor den ikke vil lade det den skal.

har det noe å si at jeg bruker ledningsnett og hjerne fra en 850t5 på 850t5r motor?


mvh john

johnjo
29/07/13, 08:34
opppp

johnjo
12/08/13, 09:17
opppp

Morgis
12/08/13, 12:24
sjekk at grunntrykket på wastegateactuatoren er riktig justert

johnjo
12/08/13, 12:32
sjekk at grunntrykket på wastegateactuatoren er riktig justert

den er sikkert ikke riktig justert,åssen justere man denne riktig a?

Morgis
12/08/13, 12:50
husker ikke verdiene, men du må ha ei trykkpumpe med manometer, så skrur du på justeringsskruen slik at den ved kun et viss trykk behgynner å åpne.
Har du sjekket at belgen inni dumpen er tett?

johnjo
12/08/13, 12:57
husker ikke verdiene, men du må ha ei trykkpumpe med manometer, så skrur du på justeringsskruen slik at den ved kun et viss trykk behgynner å åpne.
Har du sjekket at belgen inni dumpen er tett?

en sånn trykkpumpe med manometer er det noe å få kjøpt eller er det dyrt?er dette noe du kan greie å justere,verkstedet skal sikkert ha litt penger for å justere dette sikkert.

vet ikke om belgen inni dumpen er tett.den 19t turboen kjøpte jeg ny med ny dumpventil som satt på.men jeg har ikke åpnet å sjekket den.