PDA

Vis full versjon : Høytalere til dørene i 240'n - Trenger tips til elementer som passer.



oDDi2k
15/07/13, 22:38
Hoi. Driver å pusler med vogna etter lakkering om dagen, også er det litt kleint med lyd, de gamle volvohøytalera har jeg latt avfalsselskapet arkivere. Sku hatt noen som passer rett oppi de orginale hullene, kjøpte ett sett på Torshov, men de ble seff for digre. Om noen hadde hatt en link til ett sett som sitter som et børseskøtt og ikke tar atti vindusheisen hadde jeg blitt evig glad. Trenger ikke noe HIFI-lyd, helt gjengse høytalere skal jeg klare meg lenge med, skar bare høre på radion læl. :)

Øyvind G
15/07/13, 22:56
4" passer. Veldig smått, men sånn er det bare i disse bilene. :)
Selv ville jeg beholde orginaldekselne så jeg skjærte ut orginalhøytaleren av den braketten som den sitter i (som holder dekselet) og skrudde fast denne på utsiden av de nye høytalerene. Dermed fikk jeg nye høytalere og beholdt de gammle orginale dekslene.

oDDi2k
15/07/13, 23:23
Ikke dumt det trikset med gitteret, blir helt feil om det lyser opp no fæle rosa greier. Får vell ta og skaffe noen som er hele og fine, de jeg hadde var jævlige uansett. Men trur du at alle 4" passer med tanke på vindusheisen?

Øyvind G
16/07/13, 10:05
Ikke dumt det trikset med gitteret, blir helt feil om det lyser opp no fæle rosa greier. Får vell ta og skaffe noen som er hele og fine, de jeg hadde var jævlige uansett. Men trur du at alle 4" passer med tanke på vindusheisen?

Det kommer ann på hvor mye de bygger innover. Tror de fleste vanlige 4" høytalere passer da det ikke er et basselement, men en høytaler. Jeg kjøpte de jeg har fra Biltema. De passer og de fungerer helt greit.

Med disse i dørene foran og et 8" bassrør som også er kjøpt hos Biltema bak så har jeg helt grei lyd i bilen. Synes bassrøret gir mye for pengene da det har innebygget forsterker og koster 800kr. Det beste med det er at det ikke tar noe plass da det passer i reservehjulsbrønnen. :)

Fant et gammelt bilde.

http://i1106.photobucket.com/albums/h373/ogantenbein2/div/IMG_3854.jpg

Ser du hor den ligger? :p


Jeg kan ta noen bilder av alt dette hvis det er av interesse.

oDDi2k
16/07/13, 14:37
Det hadde vært helt knall! :)