PDA

Vis full versjon : bytte av b230f motor til b230et motor



kristoffer_v
14/07/13, 13:57
jeg har bytta ut motoren i min volov 240 91mod
det sto en b230f motor i den og jeg bytta den ut med en 230et motor, har nå kjørt med det i nesten 2 måner og kopla nå opp en bensinstrykmåler og skulle måle trykke, men da jeg kopla på denne ville bilen ikke starte, jeg tok da av denne og kopla opp alt slik det var og var ikke tegn til tenning etterpå, bilen har fot for mye bensin hele tiden så det har ryki litt og jeg har hatt masse problemer med landasonda, jeg har ikke bytt "jærne" i bilen men lodda på en motstand siden jeg ikke har en spesiell type dyser.

er det noen som har hvert borti alt dette før???

den får forresten bensin og pluggene gnistrer som bare det.

Jannern
14/07/13, 14:14
Du må bytte til turbohjerner :) ellers vil den gå for magert så hvorfor den får altfor meget med drivstoff gjør meg litt nysgjerrig.. Har du byttet lambdaen og lmm? Og lyser lambdalampa i instrumentpanelet? Er det ikke lambdaen eller lmm så kan det være falskluft

Var svinghjul tatt av motoren og montert igjen etterpå? så den ikke har blitt satt på feil? Så ikke svinghjulssensoren får feil signaler?

kristoffer_v
14/07/13, 18:01
har bytta lmm og lambdaen og er ikke noen lamper som lyser nå men har ikke bytte "hjerne" men får kansje lånt en til uka, men er jo litt rart at den har godt greit i to måmder og så plutselig bare stoppa.
men jo svingjule står riktig :)